Bauturi care ingrasa: cat te „costa” o seara in oras?

Timp estimat de citire3 minute, 2 secunde

Te-ai obisnuit sa numeri caloriile din alimente cu constiinciozitate pentru a evita, in prag de vara, sa descoperi ca ai cateva kilograme frumusele in plus? Ei bine, in cazul in care cantarul pare sa duca un razboi impotriva ta, aratandu-ti acelasi numar de kilograme sau, mai rau, unul tot mai mare, desi tu pari sa depui toate eforturile pentru a slabi, s-ar putea sa comiti cateva greseli care iti pun in pericol silueta fara sa iti dai seama. Te-ai gandit vreodata la bauturile care ingrasa? La cocktailurile, vinul si berea, savurate in compania celor dragi de fiecare data cand iesiti in oras?

Probabil ai inclus si aceste bauturi care ingrasa in contabilitatea caloriilor zilnice, dar nu este deloc exclus sa fi minimizat impactul pe care acestea il au asupra siluetei tale. Explicatia este simpla: starea de bine, de relaxare pe care ti-o da primul pahar de bautura cu alcool savurat te face mai… permisiv. Nu degeaba se spune ca este greu sa te limitezi la un singur pahar de vin, o singura sticla de bere ori un singur cocktail… Cand te simti atat de bine in compania celor dragi, de ce nu ti-ai mai comanda inca un rand? Doar ca, facand asta, le spui „bun venit” caloriilor in exces si le lasi cale libera kilogramelor in plus.

Bauturi care ingrasa: ce „pret” platesti pentru a te simti bine?

Fara exceptie, toate bauturile – in afara de apa si ceaiurile neindulcite – pe care le ai la dispozitie atunci cand iesi in oras contribuie la acumularea kilogramelor in exces. Oricat de inofensive ar parea – vezi sucurile diet -, aceste bauturi, alcoolice sau nu, iti intind capcane in care este foarte dificil sa nu cazi cand te afli in compania amicilor tai care te incurajeaza sa consumi inca un rand, si inca unul, si inca unul, alaturi de ei.

Ca sa iti faci o idee, iti oferim o lista a bauturilor alcoolice pe care cel mai probabil le consumi si tu la o iesire cu prietenii si echivalentul lor in calorii si alimente. Consult-o cu atentie si fa-ti un plan de atac, astfel incat urmatoarea distractie in club sa nu vina la pachet si cu alte neplaceri decat clasica oboseala de dupa o noapte alba:

  • Bere (500 ml): aprox. 180 calorii, echivalentul unei gogosi cu crema;
  • Sampanie (1 pahar): aprox. 90 calorii sau doi biscuiti;
  • Vin rosu (1 pahar): aprox. 90 calorii sau 13 migdale;
  • Vin rose (1 pahar): aprox. 90 calorii sau 1 mar mediu;
  • Gin tonic (1 pahar): aprox. 200 calorii sau 1 briosa mica cu afine;
  • Cocktail Sex on the Beach (1 pahar): aprox. 150 calorii sau 15 chipsuri;
  • Cocktail Bloody Mary (1 pahar): aprox. 140 calorii sau 60 g mozzarella;
  • Cocktail Mai Tai (1 pahar): aprox. 125 calorii sau 25 g de nuci si stafide;
  • Cocktail Long Island Iced Tea (1 pahar): aprox. 270 calorii sau 1 baton de ciocolata (45 g);
  • Sprit din vin alb (1 pahar): aprox. 130 calorii sau 70 g orez brun gatit;
  • Vodka (1 shot): aprox. 70 calorii sau 5 caramele cu fructe;
  • Cocktail Mojito (1 pahar): aprox. 110 calorii sau 25 g stafide invelite in ciocolata;
  • Martini (1 pahar): 100 calorii sau 25 morcovi mici (baby);
  • Cocktail Pina Colada (1 pahar): aprox. 280 calorii sau 120 g caise confiate.

Este greu de crezut ca vei rezista tentatiei de a consuma aceste bauturi care ingrasa atunci cand iesi in oras, insa, daca vrei sa iti mentii silueta sau chiar sa slabesti, atunci este important sa tii cont de numarul de calorii pe care acestea il furnizeaza si sa iti alcatuiesti un meniu light in ziua respectiva, de pilda. De asemenea, nu ar strica sa te feresti si de alte capcane la care te predispune consumul de alcool, cum ar fi pofta de grasimi – in general, alimente tip fast food – si senzatia acuta de foame.

Dana Saporan

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu