Azi sarbatorim Ziua Internationala a Alimentatiei

Timp estimat de citire1 minut, 23 secunde

Romania, alaturi de alte state europene si de pe alte continente, sarbatoreste azi, 16 octombrie, Ziua Internationala a Alimentatiei. La Bucuresti, evenimentul a fost marcat prin seminarul “Educatie nutritionala pentru o generatie mai sanatoasa”, unde s-au reunit specialisti in domeniul nutritiei.

In Romania, gestionarea acestui fenomen global al obezitatii este cu atat mai importanta, cu cat un studiu recent al Comisiei Europene ne plaseaza pe locul al treilea al incidentei obezitatii din Europa. Pentru a preveni obezitatea si a-ti mentine santatea, trebuie sa respecti cateva reguli, conform specialistilor:

  • adopta un meniu zilnic echilibrat, format din 3 mese principale si 2 gustari;
  • alege alimente cu un indice glicemic scazut;
  • respecta un program de somn de 6-7 ore pe noapte;
  • evita nicotina;
  • limiteaza aportul de alcool si excesul de cofeina;
  • hidrateaza-te corespunzator cu apa si ceaiuri din plante;
  • practica in mod regulat exercitiu fizic de tip aerob – mers pe jos, alergat, urcat scari, inot.

La fel de important precum calitatea hranei este numarul meselor zilnice, pentru ca acestea asigura un metabolism activ. Este nevoie de cinci mese pe zi, dintre care doua gustari compuse din fructe, pentru ca organismului nostru sa nu-i lipseasca nutrientii de care are nevoie pentru mentinerea starii de sanatate. Insa nu doar de mancarea de calitate nutritionala inferioara trebuie sa ne ferim pentru a preveni imbolnavirea. Stresul e uneori chiar mai periculos, pentru ca poate genera in corpul nostru adevarate furtuni hormonale si implicit, stari emotionale negative, care ne afecteaza viata pe toate planurile”, mentioneaza Lector Dr. Lygia Alexandrescu, nutritionist acreditat CIO, organizatoarea seminarului, adaugand ca un bun management al stresului si echilibrul in tot ce inseamna alimentatie, ne pot ajuta sa ne crestem calitatea vietii.

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate