„Am slabit de la 70 la 55 de kilograme!”

Timp estimat de citire3 minute, 32 secunde

„Ce mult ai slabit, cum ai facut asta?” – este fraza pe care o aud tot mai des in ultima perioada. Lucru care ma bucura, pentru ca in ultimii ani am reusit sa ma educ spre a avea un stil de viata sanatos, care, se pare, a adus si ceva schimbari pozitive la exterior. Numele meu este Andreea Dragan si acum 4 ani aveam 70 de kilograme, iar de un an am 55 de kilograme.

Am slabit cam 5 kilograme pe an si am ales sa fac asta deoarece corpul are memorie si are nevoie de 6 luni dupa ce ai pierdut un anumit numar de kilograme, sa „inregistreze” ca fiind aceasta greutatea sa normala. Tin sa mentionez faptul ca intotdeauna am avut o relatie extraordinara cu propria-mi persoana si cu propriul corp, cunoscutii ar spune ca sunt chiar putin egocentrica, asa ca niciodata pentru mine kilogramele in plus nu au fost motiv de stres. V-as indemna si pe voi sa incepeti prin a avea o atitudine pozitiva fata de propria persoana si a da startul unei cure alimentare in perioade in care cotele de stres nu sunt la maximum.

Primul pas: motivatia!

Motivul din pricina caruia am inceput eu sa slabesc a fost sanatatea. In urma unui control de rutina, medicul mi-a spus ca am ceva probleme cu colesterolul, lucru nefiresc la 26 de ani. Tocmai de aceea mi-a recomandat sa renunt la produsele de patiserie si sa evit alimentele prajite. Surprinzator, doar acest simplu act a dus la reducerea greutatii cu 3 kilograme in prima luna.

Informarea, pasul doi

Personal, am ales sa nu citesc articole pe net. Am ales sa invat de la specialisti si am mers la un curs de nutritie, in cadrul caruia mi s-a explicat pe-ndelete care sunt bazele unei alimentatii sanatoase, ce inseamna o portie corecta de mancare, care sunt grasimile bune si lista poate continua.

Constientizeaza ce mananci

Din pricina programului incarcat, multi dintre noi spunem ca nu am consumat mai nimic intr-o zi obisnuita, dar, cel mai probabil, daca am scrie ce mancam intr-un jurnal, am observa ca am mancat destul de multe calorii goale. Multe alimente nu au vitamine sau minerale, umplu stomacul, dar fara a-i oferi corpului nutrientii de care are nevoie.

Personal, aleg sa consum fructe dimineata (in special banane), am o masa principala la pranz, ce consta in carne pregatita la gratar sau peste, servita cu mix de legume sau orez, mai am o gustare pe la 17:00 ce consta intr-un fruct, iar seara mananc combinatii de salata sau supe. Seara, la un film, mai pot consuma niste biscuiti vegani sau doua rondele de orez expandat cu glazura de cacao – imi plac dulciurile si nu am cum sa renunt la ele de tot.

Fa miscare!

Stiu, nici mie nu imi place sa merg in fiecare zi la sala, dar am gasit cateva ore care imi fac placere: zumba, care este super cardio si fun; cycling, care e genul de ora unde iti consumi toata energia negativa de peste zi si Hatha Yoga, pentru reglarea posturii si relaxare.

Un obicei pe care eu mi l-am insusit recent, mai ales daca nu am timp sa fac miscare, este urcarea scarilor. Daca locuiesti la un etaj superior, este un super exercitiu pentru musculatura picioarelor si pentru fesieri.

Pentru a completa tabloul unui stil de viata sanatos, o sa trec in revista si alte obiceiuri care au devenit parte din stilul meu de viata:

  • Consumul de paine a fost redus la minimum.
  • Sucurile carbogazoase sunt pe lista neagra. Imi prepar acasa fresh-uri de lamaie cu ananas sau cu fructe de padure, la care adaug si indulcitor.
  • Consumul de zahar este extrem de nociv pentru organism. Cea mai la indemana varianta pentru a-l inlocui este indulcitorul.
  • Pastele nu le prepar cu carne – incerc sa evit combinatia de carne cu fainoase sau cu cartofi.
  • Am mereu snack-uri sanatoase in geanta: un mix de fructe confiate cu oleaginoase este extrem de indicat daca esti grabit, in trafic si infometat. O alta varianta de acest fel o reprezinta batoanele proteice.
  • Am uitat de sandvisuri! Tot ceea ce este pus intre doua felii de paine isi pierde din gust, cred eu. Pentru mai multa savoare alegeti lipiile si faceti-va preparate cu somon fume si de pui la gratar cu legume.

 

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate