Am silueta pe care mi-am dorit-o

Timp estimat de citire2 minute, 47 secunde

Doresc sa va impartasesc si dumneavoastra din experienta mea destul de lunga in curele de slabit. O data cu moda pantalonilor stramti pentru tineri (dupa Revolutie) a aparut si problema mea: obsesia greutatii.Cine ma auzea nu ma credea ca la inaltime de 1,70 si o greutate de 56-57 kg mi se parea ca sunt grasa. Asa a aparut problema bulimiei tinand regimuri istovitoare care dadeau rezultate pe termen scurt. Insa am scapat curand de pofta de mancare prin practicarea diferitelor activitati pe care mi le propuneam intr-o anumita perioada: asa am invatat limba japoneza, m-am perfectionat la engleza si in operarea pe computer. Regimul alimentar a fost destul de simplu. Vi-l impartasesc.

Regimul meu
Dimineata mancam 2-3 felii de paine cu branza, sunca presata, salam si chiar o felie cu margarina si dulceata. Tipurile de gustari le alternam astfel incat sa mananc proteine, glucide si lipide in proportii optime.
Gustarea, nu intotdeauna dietetica, consta intr-un fruct sau desert (o prajitura de casa fara crema, o eugenie sau cativa biscuiti). Auzisem ca e mai bine sa mananci dulciuri dimineata si astfel o buna parte din zi trecea fara senzatia de foame sau pofta de dulciuri.
La pranz, am mancat o farfurie mica de ciorba sau supa si o portie de mancare traditionala romaneasca, pregatita "ca la mama acasa". Trebuie sa adaug ca daca aveam de ales intre varza calita si pilaf de orez alegeam orezul, din intamplare pentru ca imi place mai mult si pentru ca are mai putine calorii. De asemenea, duminica mai mancam cartofi prajiti in loc de masa de pranz. Desert nu aveam, poate doar o bomboana cu fructe (dropsuri).
Seara mancam lapte sau iaurt cu cereale, fructe sau compot. Daca imi era foame adaugam o felie de paine prajita cu unt si miere (este buna pentru digestie).
Toata ziua beam cafeaua cu zahar (zaharina nu o recomand), multe ceaiuri de fructe, apa minerala. In acest mod am slabit cam 4-5 kg pe luna (am metabo-lismul bun) pe care nu le-am mai pus la loc.

Vã doresc mult succes!
Acum sunt mamica unui baietel de un an si opt luni si in timpul sarcinii am pus 15 kg, insa dupa regimul impus de cezariana am ramas cu 4 kg in plus. Acest surplus s-a topit pur si simplu in perioada alaptatului. Demonstrativ va trimit 2 fotografii: una cand ma chinuiam cu regimurile dure, iar alta impreuna cu baietelul meu, supla si fara griji. Acest regim este usor de tinut, de fapt este o alimentatie normala, cu putine calorii. Dieta poate fi usor modificata in functie de metabolismul fiecaruia. In orice caz portiile de mancare trebuie reduse iar revenirea la alimentatia normala se va face treptat. Se mai pot introduce zile de orez fiert (250 g pe zi), zile de struguri sau mere (un kilogram si jumatate pe zi), zile de iaurt sau chiar de post negru (se bea doar apa si ceaiuri). Eu personal am folosit aceasta strategie pentru ca sa-mi pot permite o inghetata, cateva alune. Doresc sa mai adaug un amanunt foarte important: dieta nu te obliga sa duci o viata retrasa, sa refuzi o prajitura cand esti musafir sau sa nu mergi la cinema pentru ca nu poti manca floricele. Ideal este sa ai mai multe ocupatii placute, sa nu te plictisesti si sa ai putina vointa si multa, multa pofta de viata!

Ianuarie 2005

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu