Alimente sanatoase, dar bogate caloric

Timp estimat de citire1 minut, 3 secunde

Cand esti la dieta, ai un singur lucru in gand: sa pierzi din kilogramele in plus. Ceea ce este bine, dar garantat ai vrea sa si mananci sanatos, nu-i asa?! Pentru ca dincolo de avantajele estetice, o greutate apropiata de normal are si efect sanogenetic, efect ce poate fi ruinat daca scaderea in greutate e acompaniata de o alimentatie ce include alimente nesanatoase. Pentru ca da, se poate slabi si mancand… prostii.

Concluzia acestei probleme este insa urmatoarea: foarte multe alimente extrem de sanatoase au multe calorii. Stiai asta?! Chiar unele superalimente sunt bogate in calorii (vezi tabelul). Deci iata-ne intr-o dilema… ar trebui sau nu sa renuntam la unele alimente dense nutritional in timpul curelor de slabire, daca ele sunt si dense energetic?! Raspunsul este, desigur, nu. Dar sa vedem cateva alimente foarte sanatoase care trebuie consumate cu maxima moderatie daca vrei sa scapi de kilogramele nedorite:

Maslinele si uleiul de masline

Pline de grasimi nesaturate, de vitamina E si de nenumarati fitonutrienti antioxidanti (carotenoizi, hidroxitirozol, oleuroperina etc.), maslinele sau derivatele lor sunt recomandate tuturor. Cand insa vrei sa slabesti, moderatia maxima e cuvantul de ordine. Inlocuieste uleiul din salate cu 4-5 masline. Evita produsele cu ulei adaugat, cum sunt tapenadele sau pastele de masline, si limiteaza-te strict la fruct ca atare.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F