Alimente bogate in calciu recomandate in perioada postului

Timp estimat de citire2 minute, 41 secunde

De obicei, cuvantul „calciu” ne duce cu gandul la produse lactate. Exista insa o multime de alte alimente bogate in calciu care pot fi consumate in post, si ne referim aici la sursele de calciu de origine vegetala. Dintre acestea, la loc de cinste stau legumele si fructele oleaginoase.

Afla care sunt legumele si fructele bogate in calciu recomandate in perioada postului.

Legume bogate in calciu

Spanacul este una dintre legumele cele mai bogate in calciu. 100 g spanac contin 210 mg de calciu, dar aceasta cantitate variaza in functie de modul in care este preparat. In cazul spanacului fiert, spre exemplu, cantitatea de calciu scade la 158 mg.

Varza este si ea foarte bogata in calciu. 100 g varza contin 150 mg calciu, care este usor asimilat de organism.

Ceapa este un aliment de origine vegetala bogat in oligo-elemente si minerale. 100 g ceapa contin 20 mg calciu. Ceapa asigura buna functionare a stomacului, are o functie diuretica si stimuleaza apetitul.

100 g creson asigura mai mult de 20% din cantitatea de calciu recomandata adultilor. Pe langa calciu, cresonul mai contine minerale precum: magneziu, potasiu, sodiu, fosfor, clor, sulf, fier si iod.

Cantitati insemnate de calciu contin si algele, broccoli, napii si sparanghelul.

Leguminoase bogate in calciu

Soia poate fi usor comparata cu laptele de vaca din punct de vedere al continutului de calciu. Soia contine daidzeina, o substanta care previne pierderea calciului de la nivelul oaselor si eliminarea lui prin urina. 100 g soia fiarta contin 102 mg calciu. O cantitate insemnata de calciu contin si produsele derivate: laptele de soia si tofu.

100 g fasole alba contin aproximativ 70 g calciu, iar 100 g fasole verde – 177 mg calciu.

Lintea este foarte bogata in fier, in proteine si fibre si, pe langa acestea, mai contine 50 mg calciu la suta de grame.

Fructe oleaginoase bogate in calciu

Fructele oleaginoase sunt alimente de origine vegetala foarte bogate in calciu. Continutul de calciu al acestora este atat de mare incat persoanele care prezinta intoleranta la lactoza pot inlocui fara probleme produsele lactate cu fructe uscate. Gratie aportului de calciu, fructele oleaginoase previn osteoporoza. Calciul mentine oasele in buna stare si previne fragilitatea lor. In cazul copiilor, consumul acestui tip de fructe asigura o crestere armonioasa. Pe langa calciu, fructele oleaginoase mai contin Omega 3 si potasiu.

Migdalele sunt un bun exemplu de fructe oleaginoase bogate in calciu, cu 240 mg calciu la 100 g. Nucile contin doar 170 mg calciu per 100 g, in timp ce alunele –140 mg calciu si fisticul – 110 mg calciu la suta de grame.

Dintre fructele proaspete care contin calciu, amintim capsunele, smochinele, lamaile, guava, mango si merele, insa continutul de calciu al acestora este moderat.

Apa, sursa de calciu importanta

Apa – fie cea de la robinet, fie cea imbuteliata – poate fi bogata in calciu, un mineral pe care-l ia in momentul in care traverseaza solurile calcaroase. Ceea ce numim „duritatea” apei depinde de continutul sau in carbonat de calciu si, deci, de regiunile pe care le-a traversat pana sa ajunga in paharele noastre.

Apele minerale reprezinta o sursa importanta de calciu si contribuie semnificativ la asigurarea aportului zilnic de calciu. Calciul din compozitia apei este usor absorbit de organism. 100 ml de apa minerala contin circa 25 mg calciu.

 

Sursa: alimentscalcium.com; sante-az.aufeminin.com

Oana Anghel

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu