Ai probleme cu memoria? Imbogateste-ti dieta cu vitamina B12!

Timp estimat de citire2 minute, 7 secunde

Deficitul de vitamina B12 aduce multe neplaceri organismului tau, cele mai frecvente simptome fiind oboseala, starile depresive sau de slabiciune, confuzie si pierderea memoriei. Atat in cazul copiilor, cat si in cazul adultilor, o dieta bogata in vitamina B12 este esentiala pentru buna functionare a creierului.

Organismul uman are nevoie de vitamina B12 pentru formarea celulelor rosii, dar si pentru indeplinirea functiilor neurologice, de aceea simptomele obisnuite ale deficitului includ oboseala, starile depresive si pierderea memoriei. Un studiu realizat in aceasta toamna de Centrul Medical Universitar din Chicago arata ca, in cazul persoanelor varstnice, deficitul de vitamina B12 poate duce chiar la diminuarea creierului si la pierderea capacitatilor cognitive.

Cine risca sa aiba deficit de vitamina B12?

In general, orice persoana care nu are o dieta echilibrata si nu isi imbunatateste meniul cu suplimente alimentare risca sa aiba probleme de sanatate, insa exista  anumite grupuri de persoane predispuse la deficitul de vitamina B12. Conform unui articol publicat de Ministerul de Sanatate american, aceste grupuri de persoane sunt vegetarienii, varstnicii si pacientii care sufera de anemie sau afectiuni gastrointestinale.

Explicatia consta in faptul ca vitamina B12 se gaseste cu precadere in produsele de origine animala, astfel incat cei care urmeaza o dieta vegetariana stricta ar trebui sa ia suplimente alimentare. In celelalte cazuri, explicatia oferita de specialisti este faptul ca vitamina b12 nu este absorbita in totalitate de organism, din cauza gastritei atrofice, prezente la 10-30% dintre varstnici sau a altor afectiuni.

Cele mai bogate alimente in vitamina B12

Pentru a evita neplacerile cauzate de lipsa vitaminei B12 din organism, asigura-te ca incluzi in dieta zilnica unul sau mai multe alimente din lista aceasta:

  • Scoici si midii – sunt, de asemenea, o sursa grozava de fier, cupru si zinc.
  • Ficat – dintre produsele animale, ficatul de miel este printre cele mai bogate sursa de vitamina B12, dar si celelalte tipuri de ficat (pui, vita) sunt o sursa foarte buna si, in plus, sunt mai accesibile.
  • Peste – pe langa continutul bogat de vitamina B12, pestele gras are si omega 3. Afla din acest articol de ce este importanta omega 3 pentru sanatatea ta! http://www.slabsaugras.ro/beneficiile-consumului-de-grasimi-esentiale-omega-3-si-omega-6-art-3836.html
  • Carne de vita – carnea slaba de vita trebuie inclusa in orice dieta sanatoasa, pentru ca are un continut bogat in proteine, vitamina B12, fier si zinc.
  • Oua – galbenusul de ou este o parte esentiala a unui meniu echilibrat, pentru toate varstele.
  • Branzeturi – orice tip de branza contine calciu, proteine si vitamine, de aceea ai grija sa nu-ti lipseasca din farfurie.

Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu