7 mituri si adevaruri despre dieta si fitness

Timp estimat de citire3 minute, 34 secunde

Discutiile despre alimentatie sunt la loc de cinste de fiecare data cand te intalnesti cu prietenii. Si… surpriza! Fiecare pare sa aiba cateva idei fixe pe care vrea cu ardoare sa si le impuna. Vorbim in acest articol de cele mai cunoscute mituri despre dieta si fitness. Trebuie sa le vorbesti si prietenilor tai despre ele!

Mit de dieta: Mancatul in timpul noptii ingrasa
 

Adevar: Daca aportul general de calorii este adecvat pentru pierderea in greutate sau intreținere, poti sa mananci ceva si mult dupa cina. Caloriile ingerate noaptea vor fi folosite a doua zi (sau chiar in timp ce dormi). Pentru a menține nivelul de energie ridicat, este indicat sa imparti caloriile pe parcursul intregii zile, cand corpul are nevoie de combustibil. Ideal este sa mananci la fiecare doua sau trei ore. Astfel, iti vei stabiliza nivelul zaharului din sange si te vei simti plin de energie pe tot parcursul zilei. Daca simti nevoia unei gustari noaptea tarziu, ai grija sa contina mai putin de 200 de calorii.

 

Mit de dieta: Foamea este intotdeauna un semn ca ai nevoie de hrana
 

Adevar: Organismul trimite frecvent semnale de foame atunci cand este deshidratat, privat de somn sau cand e vorba de o foame psihologica. Daca nu bei suficienta apa sau daca nu dormi suficient, este posibil sa simti senzatia de foame, chiar daca tocmai ai mancat.

 

Mit: Sa pierzi in greutate este mai greu decat sa te menții
 

Adevar: Peste 90 la suta din cei care tin dieta recastiga greutatea pierduta (sau mai mult) odata ce termina planul. Daca vei reveni la consumul alimentelor pe care le mancai inainte de a pierde in greutate, te vei ingrasa la loc și poate vei acumula cateva kilograme in plus. Incearca sa-ti mentii stilul de viața sanatos in fiecare zi. Pastrarea unor obiceiuri alimentare sanatoase trebuie sa fie un angajament pentru tot restul vieții și este nevoie de perseverenta!

 

Mit despre sport: Sportul te oboseste

Adevar: Pe masura ce corpul tau se tonifica, vei simti ca sportul iti da mai multa energie. Exercitiile regulate pot ajuta, de asemenea, la combaterea oboselii, la imbunatatirea somnului și la gestionarea stresului! 

 

Mit despre slabire: Pentru a da jos burta trebuie sa faci sport
 

Adevar: Exercitiile pe care le faci nu afecteaza numarul de celule grase dintr-o anumita zona.Chiar daca faci 100 de abdomene in fiecare zi, fara o nutriție adecvata, somn de calitate, precum și un program de fitness bine stabilit, niciodata nu vei avea un abdomen tonifiat si plat, asa cum iti doresti. Vei ajuta la dezvoltarea muschilor din acea zona, dar asta nu va echivala cu pierderea de grasime. Atunci cand organismul pierde grasime, face acest lucru intr-o maniera sistemica, in tot corpul, in același timp. In afara de procedurile chirurgicale, cum ar fi liposuctia, nu exista nicio modalitate de a directiona sau de a influența eliminarea grasimii din anumite zone.

 

Mit despre fitness: Greutațile dezvolta prea mult musculatura
 

Adevar: Daca nu consumi substanțe care sa-ti modifice profilul hormonal (steroizi, anabolizanți), este foarte puțin probabil sa iti maresti excesiv musculatura. Facand un numar mare de repetari (20+), utilizand greutați ușoare și oprindu-te cand ajungi la o incordare maxima la fiecare set, cu siguranța iti vei imbunatați aspectul si vei arde multe calorii. Alterneaza perioadele de antrenament intens (sase pana la 10 repetari), cu unele seturi mai usoare. Atentie! Capacitatea de a construi musculatura este foarte diferita la barbați, fata de femei.

 

Mit de dieta: Carbohidratii sunt inamicii siluetei
 

Adevar: Odata cu trendul dietelor sarace in carbohidrati, multe persoane renunta la acest grup important de alimente. Conceptul este ințeles greșit, pentru ca nu carbohidratii in sine duc la cresterea in greutate, ci faptul ca, multora dintre noi, ne este dificil sa controlam dimensiunile porțiilor.

In loc sa elimini carbohidratii definitiv (ceea ce nu suna deloc distractiv!), concentreaza-ta pe alegerea carbohidratilor potriviti, in porții corespunzatoare. Alege pastele și painea din cereale integrale (fiecare felie ar trebui sa aiba 100 de calorii sau mai puțin și ar trebui sa conțina cel puțin 3 grame de fibre), și incearca sa nu umplii mai mult de 1/4 din farfurie cu amidon (cartofi).

Corina Ionescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate