5 trucuri pentru a alerga mai usor

Timp estimat de citire4 minute, 8 secunde

Ai tot auzit ca alergatul este sanatos, energizant si, in plus, te ajuta sa slabesti, dar ti-e teama ca ti se va parea prea dificil? Joggingul este una dintre metodele la indemana de a face sport, pentru ca nu-ti trebuie un echipament foarte sofisticat, iti poti programa “sedintele” in functie de timpul pe care il ai la dispozitie si, poate cel mai important, este gratuit!

Stii deja ca, daca ti-ai propus sa slabesti, trebuie sa urmezi regula de baza: dieta plus sport. Fara scurtaturi, fara idei venite peste noapte – tot ce trebuie sa faci este sa-ti pui in miscare vointa si sa te pui pe treaba. Chiar daca nu ai bani pentru sala de fitness sau alte sporturi costisitoare, nu poti apela la aceasta scuza, pentru ca sunt multe alte metode ieftine sau chiar… gratuite. Alergatul se numara printre ele! La inceput, este normal sa ti se para greu, sa simti dureri musculare, sa respiri mai greu (in special daca ai viciul tutunului), insa nu trebuie sa renunti – in ciuda dorintei de moment de a lasa balta toata aceasta activitate. Joggingul ti se va parea mai usor daca vei aplica trucurile noastre!

Fa-ti un program saptamanal

Daca lasi la voia intamplarii orele de sport, cu siguranta ca vei gasi in fiecare zi cate o scuza pentru a sari peste ele. Ca sa eviti aceasta capcana a propriei tale minti, stabileste-ti inca de la inceputul saptamanii in ce zile si pentru cat timp vei alerga. Programeaza-ti alergarile in mod regulat, de trei sau patru ori pe saptamana, si nu renunta indiferent de conditii.

Alergand des, muschii din partea inferioara si medie a corpului vor deveni mai puternici, acesti muschi fiind responsabili de cat de rezistent esti. Formula este simpla: cu cat alergi mai mult, cu atat ti se va parea mai usor! La inceput, nu este necesar sa-ti programezi ore intregi de jogging, ci alergari mai scurte, insa suficient de dese. Cu timpul, poti creste durata si, respectiv, numarul de kilometri parcursi.

Incetineste ritmul

Nu este nevoie sa incepi cu teste de viteza! Incetineste viteza cu care alergi astfel incat sa respiri mai repede decat daca doar ai merge, dar fara sa ajungi sa ai senzatia de sufocare si sa simti ca te dor plamanii. Este mai usor sa alergi intr-un ritm confortabil, dar regulat, decat sa alergi putin si repede si apoi sa te simti epuizat – si sa nu mai vrei sa alergi niciodata! Daca incetinesti, te vei putea concentra asupra modalitatii optime de alergare pentru tine, lucru ce iti va usura neplacerile pe care le simt majoritatea celor care se apuca de alergat.

De asemenea, vei avea energie sa privesti in jurul tau, sa te incarci cu energie sau chiar sa schimbi o vorba cu partenerul de alergat (in cazul in care alergi impreuna cu cineva). In scurt timp, vei iubi joggingul si nu il vei mai privi ca pe o corvoada! Pe masura ce organismul tau devine mai puternic, ritmul tau va creste in mod natural, asa ca vei putea sa te bucuri de noi provocari, precum intervalele de viteza.

Descopera placerea de a alerga

Nimeni nu poate face mult timp ceva ce nu-i place deloc, nu-i asa? Daca urasti fiecare secunda din timpul pe care il acorzi alergarii, cu siguranta gresesti undeva. Gaseste metode de a face acest timp mai placut, fie cu ajutorul unui insotitor (un prieten, catelul etc), fie incearca sa variezi: alearga in locuri noi, asculta muzica ta preferata sau o carte inregistrata, cumpara-ti o pereche de pantofi sport sau haine de jogging care iti plac.

Dezvolta-ti musculatura picioarelor

Cu cat ai picioarele mai puternice, cu atat iti va fi mai usor sa alergi, asa ca gaseste metode noi de a-ti antrena musculatura din partea inferioara a corpului. O cale la indemana este sa alergi, macar partial, pe un teren denivelat sau in urcus, chiar daca la inceput ti se va parea foarte greu. Insa, odata ce revii pe teren plat, ti se va parea extrem de simplu. Daca iti este greu sa gasesti o zona denivelata in oras, iti poti tonifia muschii picioarelor cu exercitii specifice, precum genuflexiunile pe care le faceai si la scoala, in ora de sport.

Combina alergatul cu alte exercitii cardio

Joggingul constant iti va antrena corpul, astfel incat alergarea iti va parea usoara, insa, cu timpul, rutina devine plictisitoare. Adauga programului tau alte exercitii cardio, precum mersul pe bicicleta, excursiile montane (pe teren denivelat si ascendent), dansul sau inotul. Practicarea si a altor tipuri de cardio iti va face corpul mai puternic in diferite moduri, asa ca, de fiecare data cand te vei pregati de alergat, nu ti se va mai parea ceva iesit din comun.

Dar cea mai buna parte in a lua pauze este ca ti se va face dor de alergat, mai ales daca ai descoperit metodele prin care l-ai transformat intr-o placere si, daca vei merge plin de entuziasm la jogging, cu siguranta ca vei avea cele mai bune rezultate.

Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu