Uleiuri pentru slabit: 3 tipuri sanatoase de inclus in dieta

Timp estimat de citire3 minute, 17 secunde

Uleiurile si o silueta supla par sa fie doua concepte diametral opuse. In definitiv, despre uleiuri stim ca sunt ticsite cu calorii – cum ar putea, deci, sa ne fie de folos pentru a ne mentine greutatea optima sau, mai mult decat atat, pentru a elimina surplusul ponderal? Ei bine, oricat ar parea de neverosimil la prima vedere, chiar exista uleiuri care contribuie semnificativ la sculptarea unei siluete armonioase si la mentinerea unei sanatati de fier.

Uleiurile care intra in aceasta categorie sunt, bineinteles, cele „bune”, adica acelea care contin grasimi nesaturate − mononesaturate si polinesaturate −, precum uleiul de masline, in, rapita, uleiurile de peste s.a. Consumate in cantitati rezonabile, aceste uleiuri previn o seama de afectiuni, de la obezitate la boli cardiovasculare si diabet. Iti propunem, in continuare, sa afli cum te pot ajuta trei tipuri de uleiuri sa obtii sau sa iti mentii silueta mult dorita, fara a-ti sabota sanatatea, ba dimpotriva!

Uleiul de masline

Uleiul de masline extravirgin, presat la rece, vine la pachet cu o multime de beneficii pentru sanatate, de la prevenirea bolilor cardiovasculare la reducerea riscului de diabet zaharat si cancer. Nu in ultimul rand, uleiul de masline s-a dovedit a oferi beneficii si asupra siluetei, gratie antioxidantilor si grasimilor „bune”, mononesaturate, pe care le contine.

Dar nu numai! Un studiu derulat de specialisti de la Centrul de Cercetari asupra Chimiei Alimentare din Germania a dezvaluit ca uleiul de masline, comparativ cu alte tipuri de grasimi (unt, untura, ulei de rapita), asigura o senzatie de satietate mai indelungata si, deci, un consum alimentar si, implicit, caloric mai redus. Motivul? Uleiul de masline determina cresterea secretiei de serotonina, neurotransmitator corelat nu doar cu starea de bine, ci si cu satietatea. In plus, au fost de parere cercetatorii, si aroma acestui tip de ulei ar juca un rol important in reglarea consumului de alimente.

Uleiul de in

Un alt tip de ulei pe care il poti include in meniul zilnic daca iti doresti sa slabesti este cel de in. Acesta contine un cocteil de substante hranitoare care variaza de la vitamine si minerale (vitaminele B, E, F, fier, zinc, calciu, magneziu, potasiu, fosfor, sulf, mangan, cupru, crom s.a.) la acizi grasi mono- si polinesaturati, glucide si fibre.

Pe langa grasimile „bune” continute, care favorizeaza mentinerea greutatii corporale sau chiar reducerea acesteia, uleiul de in se bucura si de prezenta in cantitati generoase a fibrelor – solubile si insolubile deopotriva. Mai concret, acest ulei contine mucilagii care contribuie la reglarea glicemiei (ale carei variatii bruste duc la consumul excesiv de alimente) si a tranzitului intestinal, favorizand insa si instalarea senzatiei de satietate pe termen lung.

Uleiul din miez de nuca

Nucile se numara printre alimentele recomandate, in cantitati rezonabile, atunci cand vrei sa scapi de cateva kilograme nedorite. Nu de alta, dar contin acizi grasi esentiali Omega-3 si Omega-6, carora li se alatura proteine, minerale (potasiu, mangan, cupru, fosfor, magneziu, zinc, calciu, iod, seleniu), vitamine (vitamine din complexul B, C, E), fibre si o cantitate mica de glucide, care contribuie la reglarea apetitului, pe langa alte beneficii importante asupra sanatatii.

Toate aceste beneficii sunt furnizate si de uleiul extravirgin din miez de nuca, presat la rece, candva mai popular in tara noastra decat omniprezentul ulei de masline. Iar daca iti plac nucile, il poti introduce si tu in meniul zilnic, mai ales ca uleiul din miez de nuca are un continut de acizi grasi Omega-3 si Omega-6 superior uleiului de masline. Cum il consumi? Il poti adauga in salate pentru a le oferi o aroma speciala, diferita, sau ca atare, fara a exagera insa (3 linguri pe zi sunt suficiente).

Atentie!

Toate aceste uleiuri sunt excelente pentru o alimentatie sanatoasa, indiferent ca iti doresti sau nu sa slabesti. Insa, in cel din urma caz, trebuie consumate cu moderatie, fiind foarte calorice. Mai exact, toate cele trei uleiuri descrise anterior furnizeaza cca. 120 de calorii per lingura!

Dana Saporan

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu