Top 7 super-alimente pentru sezonul rece

Timp estimat de citire2 minute, 54 secunde

Daca pana acum ai crezut ca sezonul rece nu este prea ofertant din punct de vedere al alimentatiei, noi ne-am propus sa iti aratam ca poti manca in continuare foarte sanatos. De la condimente ce dau gust mancarii si iti aduc un plus de vitamine (patrunjel uscat, cimbru, busuioc), pana la „bombe” de vitamine pe care le gasesti tot anul, alimentatia sezonului rece se dovedeste a fi grozava!

1. Morcovi

Ii gasesti la piata sau in supermarket tot anul si, daca ai norocul sa fie de provenienta locala (si nu sa fie supusi unui transport indelungat), te bucuri si de un gust delicios. Cu morcovi poti prepara o multime de mancaruri, de la salate de cruditati, garnituri si chiar prajituri – ai incercat vreodata cheesecake sau tort cu morcovi?

Studiile arata ca morcovii sunt foarte bogati in carotenide, antioxidanti ce actioneaza intensiv impotriva efectelor degradante ale radicalilor liberi. In plus, betacarotenul si vitamina C contribuie la o piele mai frumoasa, iar continutul bogat in fibre iti ajuta digestia.

 

2. Merisoare

Ieftine si gustoase, merisoarele se gasesc proaspete sau deshidratate si in sezonul rece, iar beneficiul major este ca te ajuta sa scapi de infectiile urinare, ba chiar si sa le previi. Practic, nutrientii din aceste mici fructe elimina in mod natural bacteriile care provoaca cistita. Probabil ca doar mancand merisoare nu vei obtine un efect terapeutic total, insa vor sustine preventia si iti vor aduce multe vitamine.

 

3. Miere

Mierea era folosita in vechime ca un „antibiotic” natural si pana in ziua de azi este privita ca un tratament bun pentru… aproape orice. De la masti de fata care contin miere pana la retete anti-raceala sau contra durerilor de gat mostenite de la bunica, mierea iti aduce vitamine, minerale si nu contine grasimi. Atentie, insa: o lingurita de miere are 64 de calorii, deci nu faceti excese!

 

4. Usturoi

Se poate ca mirosul de usturoi sa fie deranjant pentru multe persoane, dar nu e nevoie sa-l mananci dimineata, inainte de a pleca la serviciu! Insa ar fi pacat sa-l excluzi de tot din alimentatie doar din aceste mici considerente, pentru ca este sanatos si, de ce sa nu recunoastem, da o savoare speciala mancarurilor. Chiar substantele care ii dau mirosul au si calitati terapeutice: mentin tensiunea arteriala sub control si au efect protector asupra sistemului cardiovascular.

 

5. Migdale

Gustoase si sanatoase (daca le mananci neprajite si nesarate), migdalele iti aduc o multime de beneficii! Cinci studii americane diferite au demonstrat ca un consum regulat de migdale diminueaza riscul de a suferi de afectiuni cardiovasculare si scade nivelul colesterolului din sange.

 

6. Oua

Nelipsite dintr-o dieta sanatoasa, ouale contin nutrienti care iti mentin sanatatea creierului si reduc inflamatiile din organism. Stiai ca un mic dejun care contine un ou te ajuta sa slabesti? Conform unui studiu citat de publicatia de specialitate FASEB, femeile supraponderale care au mancat oua la micul dejun timp de cel putin 5 zile/saptamana au slabit de doua ori mai repede decat femeile care au mancat fainoase la micul dejun, chiar daca mancau acelasi numar de calorii in fiecare zi.

 

7. Ghimbir

Poate ca gustul nu iti este familiar, dar, cu siguranta, proprietatile nutritive ale acestui aliment asiatic te vor cuceri. Foarte sarac in calorii, ghimbirul calmeaza balonarea, iti confera o senzatie imediata de incalzire, datorita aromei foarte condimentate, dar contribuie si la stimularea sistemului imunitar. Il poti adauga in diverse mancaruri sau iti poti prepara o infuzie din ghimbir proaspat, curatat si dat pe razatoare.

 

Raluca Baciu-Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu