Strategii de slabit care chiar functioneaza

Timp estimat de citire3 minute, 48 secunde

Lipsa de realism in abordarea procesului de slabit este o atitudine paguboasa, ce nu iti aduce rezultate pe termen lung si te poate face sa iei decizii gresite. In schimb, te invitam sa descoperi strategii care au dat cele mai bune rezultate pentru pacientii unui medic nutritionist din New York, ajutandu-i sa slabeasca si sa nu se mai ingrase. Incearca-le si tu!

Afla care sunt cele mai eficiente strategii pentru slabit!

Programul de slabit cu cele mai bune rezultate la nivel general suna foarte simplu: mananca ceea ce trebuie si fa sport in mod regulat. De asemenea, sunt cateva strategii care te vor ajuta sa-ti pui planul in aplicare mai usor si mai eficient, strategii propuse de medicul nutritionist Lisa Young. Vara asta slabim impreuna, in mod inteligent!

Fa substitutii destepte!

Este greu sa renunti la toate alimentele tale preferate dintr-o data, asa ca este important sa inveti sa inlocuiesti alimentele bogat calorice cu variante mai usoare si mai dietetice. De exemplu, daca iti place sa bei cola, nu-ti propune sa renunti complet la placerea de a bea ceva acidulat, ci inlocuieste paharul zilnic de sucuri carbogazoase cu un pahar de apa minerala. Are zero calorii, dar este mult mai sanatoasa, te hidrateaza si iti pacaleste mintea, facandu-te sa nu simti frustrarea de a renunta complet la bauturile carbogazoase.

Tine un jurnal alimentar

Daca nu iti notezi tot ceea ce mananci, te poti intreba de ce nu slabesti, pentru ca tu ai senzatia ca mananci mai putin decat in realitate. In schimb, un jurnal in care sa notezi absolut tot ce mananci este un instrument minunat ce te ajuta sa-ti analizezi obiceiurile si sa te auto-educi sa mananci mai sanatos. Poti nota totul intr-un carnetel, poti sa inregistrezi ceea ce mananci pe tableta sau laptop sau, daca esti si mai in pas cu tehnologia, poti sa descarci o aplicatie pentru smartphone care te ajuta sa iti si calculezi caloriile.

Mananca la ore prestabilite

O metoda foarte buna de a nu te supraalimenta este sa mananci la intervale regulate de-a lungul zilei si sa faci tot posibilul sa nu sari peste mese. Daca nu iti este foame la respectiva ora (in special cum se intampla dimineata, la micul dejun), poti sa iei o masa mai redusa, insa nu este recomandat sa nu mananci nimic. Nu trebuie sa te lasi cuprins de foame, pentru ca atunci tentatiile sunt greu de evitat.

Verifica-ti portiile

Se spune ca unul dintre motivele pentru care frantuzoaicele nu se ingrasa este faptul ca sunt foarte atente la portiile de mancare. Ele nu mananca niciodata mai mult decat au nevoie, iar o portie de carne, de exemplu, nu depaseste niciodata dimensiunea unei palme. Este la fel de important sa nu mananci direct din punga sau cutie (de chips-uri, de inghetata…), pentru ca vei depasi dimensiunea unei portii normale fara sa-ti dai seama. Portioneaza totul in boluri si nu-l reumple. Rezuma-te la portia prestabilita! O analiza recenta a peste 90 de studii stiintifice, publicata in editia mai 2014 a Journal of Marketing, arata ca portiile mari contribuie la obezitate, pentru ca suntem obisnuiti sa mancam tot ce avem in farfurie.

Umple-ti farfuria pe jumatate cu legume si fructe

Chiar daca esti la dieta, este necesar sa mananci mai mult din anumite alimente pentru a slabi. In aceasta situatie sunt fructele si in special legumele – majoritatea au putine calorii, sunt bogate in nutrienti si mai ales in fibre, ce iti stimuleaza digestia si iti confera senzatia de satietate. Adauga fructe in iaurtul de la micul dejun sau incepe-ti cina cu o supa de legume, pentru a te simti satul mai mult timp si a beneficia de proprietatile nutritive ale verdeturilor. Sau, pentru a simplifica si mai mult, tine minte ca este recomandat sa mananci cel putin un fruct sau o leguma la fiecare masa.

Fa constant miscare

Nu degeaba s-au creat campanii de informare publica cu privire la cele 30 de minute de miscare recomandate in fiecare zi. Organismul are nevoie de oxigen si, pentru a slabi, de un deficit de calorii: trebuie sa consumi mai multe calorii decat mananci. Formula este simpla – fa miscare in fiecare zi, astfel incat sa consumi mai multe calorii decat cele acumulate la mesele de peste zi. Daca nu ai bani sau buget pentru mers la sala, nu-i nicio problema – exista numeroase modalitati de a face sport ieftin sau chiar gratuit. Iesi la alergat in parc, mergi pe jos 2-3 statii de metrou sau autobuz, danseaza cu prietenii sau invata cateva miscari de step de pe internet. Important este sa faci miscare!

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate