Slabeste 3 kilograme cu dieta de primavara

Timp estimat de citire4 minute, 20 secunde

Cum primavara este in plina floare, la fel ca si dorinta noastra de a avea un corp cat mai ingrijit, este de rigoare sa facem curatenie generala in regimul nostru de viata si in… farfuria noastra! In acest anotimp colorat si bland insorit, o dieta de primavara bazata pe fructe si legume proaspete, verdeturi, carne slaba si salate te ajuta sa slabesti 3-4 kilograme in aproximativ doua saptamani, intr-un mod cat se poate de sanatos si savuros.

Este esential sa nu sari peste micul dejun, pentru ca o masa de dimineata consistenta te va face sa te simti plina de vitalitate intreaga zi. Renunta, pe cat posibil, la cafea si tigari, inlocuindu-le cu obiceiuri mult mai sanatoase, precum ceaiul sau chiar cateva minute de aerobic sau jogging. Masa de pranz trebuie sa fie si ea suficient de consistenta, iar cina cat mai usoara, constand dintr-o salata de praz, andive sau de fructe de sezon. De asemenea, hidrateaza-te bine in fiecare zi si mentine portiile de mancare cat mai mici, astfel incat sa te ridici de la masa atunci cand te simti doar 80% satul, dupa obiceiul japonezilor.

Aliatii tai: legumele verzi

In fiecare zi, consuma cat mai multe legume proaspete, fructe si verdeturi si evita sa mananci fainoase, carne rosie sau produse cu continut ridicat de zahar. Aliatii tai in abordarea unei diete sanatoase de primavara sunt salata verde, prazul, sparanghelul, frunzele de papadie, cresonul de gradina, capsunele, fragii, grefele si afinele. Consumand aceste alimente proaspete, vei include in dieta ta vitaminele si mineralele esentiale ce iti vor energiza organismul si te vor ajuta sa fii in forma maxima.

Gustarile dintre mese te vor ajuta sa-ti mentii metabolismul la un nivel ridicat si, prin urmare, vei arde mai multe grasimi, asa ca include-le in dieta ta zilnica. Doua gustari sanatoase sunt de ajuns; una trebuie luata in jurul orei 10, iar cealalta la ora 16, cu 4 ore dupa pranz.

Iti oferim cateva sugestii pentru mesele principale ale zilei si pentru gustarile dintre acestea, iar tu ai doar de ales ceea ce-ti place la fiecare masa. Condimenteaza totul cu un strop de vointa, ceva mai mult sport si vei reusi sa ai corpul pe care il visezi!

Mic dejun
Asa cum am mai mentionat, nu sari niciodata peste micul dejun. Chiar daca te grabesti in fiecare dimineata, incearca sa iti rezervi cinci minute pentru a manca un bol de cereale integrale cu lapte. Daca timpul iti permite acest lucru, rasfata-te cu un mic dejun delicios, pe care il poti imparti cu intreaga familie.
•    50 g de fulgi de ovaz cu lapte degresat si cateva migdale
•    omleta din doua albusuri de ou si trei fire de ceapa verde
•    clatite facute in casa din faina integrala si indulcitor hipocaloric natural (fructoza sau zahar din stevie)
•    400 ml de shake din morcovi, telina si mere, plus doi biscuiti dietetici
•    un pahar de suc de portocale si grepfrut, cu o lingurita de miere si cativa biscuiti dietetici

Pranz
La birou sau la scoala, ia cu tine un pachetel cu mancare pregatita de acasa, pentru a evita tentatiile culinare ce apar in orice colectiv. Uita de mancarurile de tip fast-food, oricat de la indemana ti s-ar parea, si mizeaza pe caserole cu salate, peste, pui la gratar sau alte alimente cat se poate de benefice pentru silueta ta. Daca vrei sa slabesti, este esential sa inveti sa mananci sanatos si sa spui nu ispitelor culinare!
•    150 g de piept de pui la gratar cu fasole verde, morcovi si suc de lamaie
•    un bol cu supa crema de ciuperci, tocana de urzici sau spanac
•    mancarica de sparanghel cu lamaie verde si un strop de ulei de masline extravirgin
•    cocktail de fructe de mare cu legume la alegere (pot fi si congelate)
•    200 g paste din faina integrala cu sparanghel si pui
•    peste la cuptor cu rosii, lamaie si legume

Cina
Incearca sa-ti stabilesti masa de seara nu mai tarziu de ora 18.30 si asigura-te ca include doar alimente light, precum salatele. Poti prepara o sumedenie de salate, fie de legume, fie din fructe – ai nevoie doar de putina imaginatie!
•    salata de verdeturi de sezon (frunze de papadie, creson, patrunjel, salata verde, arpagic)
•    salata verde cu ou fiert
•    salata de spanac proaspat cu felii de capsune
•    salata de rosii, castraveti, avocado si o jumatate de conserva de ton maruntit
•    un bol cu fructe de padure si fructe oleaginoase (migdale, fistic, alune de padure crude)

Gustari
Intre mese, asigura-te ca ai la indemana doua gustari mici si sanatoase, care sa-ti mentina metabolismul la un ritm intens si sa te faca sa te simti satula pe parcursul intregii zile.
•    o mana de migdale crude
•    un baton de cereale
•    cateva fructe proaspete sau deshidratate (curmale, smochine, caise, zmeura, fragi, mere)
•    un iaurt natural, fara fructe sau arome sintetice

Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate