Scapa de „bagajul” de toxine al iernii: urmeaza o dieta detox de 7 zile!

Timp estimat de citire2 minute, 56 secunde

In luna martie, cand incepi deja sa visezi la concediul estival si, implicit, la silueta pe care vrei sa o recapeti pana atunci, cauti solutii pentru a elimina „bagajul” ponderal acumulat de-a lungul iernii. Acum este perioada propice pentru o dieta de detoxifiere, astfel incat sa dai restart metabolismului si sa iti pregatesti organismul pentru afluxul de nutrienti din legumele primaverii.

La inceput de primavara, dupa o iarna in care ti-ai permis excese alimentare, iti propunem sa incerci o dieta detox de 7 zile care te va ajuta sa scapi de substantele nocive acumulate si sa incepi procesul de slabire. La capatul ei, este indicat sa continui cu o alimentatie sanatoasa, cat mai naturala si usoara, pentru a consolida beneficiile detoxifierii asupra sanatatii si siluetei.

Ziua 1

Cea mai dificila zi a dietei de detoxifiere: nu ai voie sa consumi decat aproximativ 600 de calorii. Bea cate un pahar de suc natural de fructe, proaspat stors, la micul dejun, pranz si cina. In rest, mai poti consuma 300 ml de iaurt degresat.

Ziua 2

Mic dejun: 1 fruct, 2 felii de paine integrala cu crema de branza, 300 ml de iaurt degresat – acesta va fi micul dejun al fiecarei zile (mai putin in ziua 4).

Pranz: 1 kiwi, 150 g de salata (salata verde, morcov si telina rase) cu zeama de lamaie si ulei de masline; 150 g de legume gatite la abur (orice preferi).

Cina: 50 g de afine (sau alte fructe de padure) cu 75 g müsli neindulcit si 300 ml de iaurt degresat.

De-a lungul dietei, bea zilnic cel putin 2 litri de apa. In acest fel, vei contribui la eliminarea eficienta a toxinelor acumulate. Mentine-ti obiceiul si dupa incheierea dietei.

Ziua 3

Pranz: 1 portocala, 150 g de salata (rosii, castraveti, ceapa verde) cu zeama de lamaie si ulei de masline; 1 cartof copt, 50 g de branzica de vaci degresata.

Cina: 300 ml de iaurt degresat cu 50 g de afine, merisoare si capsune si 1 lingurita de miere; 1 felie de paine integrala cu 1 felie de branza semidegresata.

Ziua 4 – ziua „orezului”

Mic dejun: 75 g de orez brun gatit cu 125 g de compot neindulcit de mere; poti adauga si 1 lingurita de miere si un praf de scortisoara.

Pranz: 75 g de orez brun gatit cu 175 g de legume la abur (spanac, broccoli, varza creata).

Cina: 75 g de orez brun gatit cu 50 g de fructe uscate (caise, stafide, smochine).

Ziua 5

Pranz: 1 mar, 1 para, 150 g de legume proaspete (morcov, varza, conopida) cu zeama de lamaie si ulei de masline; 1 cartof copt cu 75 g de spanac gatit, putin ulei de masline si usturoi.

Cina: 75 g de branzica de vaci degresata, 300 ml de iaurt degresat si 1 salata mica de fructe.

Ziua 6

Pranz: 1 banana, 150 g de salata (salata verde, rosii, castraveti, morcovi) cu zeama de lamaie si ulei de masline; 1 cartof copt, 75 g de leguminoase gatite (fasole, mazare, linte) cu putin ulei de masline.

Cina: 75 g de müsli neindulcit cu 1 lingurita de zeama de lamaie, 1 lingurita de miere, 1 mar ras si 300 ml de iaurt degresat; 1 felie de paine integrala cu 1 felie subtire de branza semidegresata.

Ziua 7

Pranz: 150 g de salata (salata verde, spanac, rosii, telina, busuioc proaspat) cu ulei de masline, otet de mere, 1 lingurita de mustar si 1 lingurita de seminte de floarea-soarelui; 75 g de cartofi copti cu 75 g de pastrav la gratar, cu patrunjel proaspat si ulei de masline.

Cina: 1 grepfrut, 2 oua fierte, 2 felii de paine integrala cu putin unt.

Renunta la cafea in cele 7 zile de dieta si bea, in schimb, preferabil seara, cate o cana de ceai neindulcit de plante. Daca nu poti renunta complet la cofeina, bea dimineata cate o cana de ceai verde neindulcit.

Dana Saporan

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu