Legume violet… Ai manca asa ceva?

Timp estimat de citire1 minut, 41 secunde

Legumele si fructele de culoare violeta sunt bogate in antioxidanti si substante nutritive importante si contin antocianina, un pigment intalnit de asemenea si in ceaiuri, vinuri, in uleiul de masline, cacao, cereale etc. Acest pigment poseda proprietati hipotensive, cardioprotectoare si antitumorale. Desi culoarea lor poate parea suspecta, legumele si fructele violete au fost create prin selectarea si incrucisarea de tulpini specifice.

Legumele si fructele mov nu sunt o noutate, insa fac senzatie in toata lumea si starnesc curiozitatea cumparatorilor. Include aceste legume si fructe in dieta ta de cel putin 4-5 ori pe saptamana si vei aduce sanatatii si siluetei o multime de beneficii.

Morcovi violeti

Morcovii de culoare violeta au fost cultivati pentru prima oara in Orientul Mijlociu si Orientul Indepartat, impreuna cu morcovii albi, rosii, galbeni, verzi si negri. Englezii sunt mari consumatori ai acestei legume, care se pare ca este mult mai dulce si mult mai savuroasa decat varianta portocalie, cea care a fost obtinuta in Olanda si s-a impus mai apoi in toata lumea. Morcovii violeti contin provitamina A, antioxidanti, ajuta la managementul greutatii si se pare ca scad riscul de diabet.

Conopida violeta

Conopida violeta este mai hranitoare decat cea alba datorita compusilor care ii dau o culoare unica. Acest tip de conopida este de fapt un tip de broccoli care, in momentul in care este gatita, capata o culoare verde. Conopida contine antioxidanti si compusi sulfurici care ajuta organismul sa elimine toxinele ce pot afecta celulele care cresc riscul de cancer.

Cartofi violeti

Un studiu realizat de catre cercetatorii de la Universitatea din Scranton a demonstrat ca acest tip de cartofi poate reduce valorile tensiunii arteriale la persoanele care sufera de obezitate. Ei sunt cultivati in mii de soiuri in Statele Unite, iar cercetatorii sustin ca nu sunt modificati genetic. Potrivit Departamentului de Agricultura al Statelor Unite, cartofii care au o culoare mai inchisa contin de patru ori mai multi antioxidanti decat alte tipuri de cartofi. Acesti cartofi sunt o sursa buna de potasiu, vitamina C, acid folic si fier.

Text: Ruxandra Raica

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate