Indoor sau outdoor? Ce trebuie sa stii despre exercitiile cardio

Timp estimat de citire2 minute, 57 secunde

Iti doresti o modalitate rapida de a slabi si singura varianta la care te poti gandi este o dieta soc? Afla ca sunt nenumarate modalitati, mai costisitoare sau nu, care iti pot oferi silueta la care visezi. Unele dintre acestea sunt exercitiile cardio, indoor sau outdoor, dintre cele mai eficiente pentru remodelarea corpului.



Tipul de efort la care ne referim presupune un consum mare de energie si dezvolta aparatul cardio-respirator la antrenamentul de anduranta, ceea ce implicit ajuta la slabit. La fel de important este sa alegi exercitiile cardio care ti se potrivesc, pentru a nu transforma sportul intr-un chin.

Avantajele mersului la sala

Cele indoor au marele avantaj ca pot fi supravegheate de un antrenor care iti poate atrage atentia atunci cand efortul la care te supui depaseste cu mult capacitatile tale fizice. La fel, cadrul in care se desfasoara antrenamentul, existenta echipamentelor profesioniste, a aparatelor de aer conditionat, compania altor iubitori ai sportului ca si tine, toate pot favoriza obtinerea rezultatelor mai bune intr-un timp mai scurt. Singurul inconvenient al sportului in interior ar putea sa-l reprezinte senzatia de claustrofobie cauzat de spatiul inchis si de lipsa luminii naturale.

Topul aparatelor cardio
Cele mai cunoscute aparate din zona cardio sunt benzile de alergare, stepperele si cele doua tipuri de biciclete, cu spatar si cu sa normala, cea cu spatar fiind recomandata persoanelor supraponderale. Pentru antrenament, programul este selectat manual, prima sedinta avand o durata de maximum 30 de minute. Foarte importanta, in timpul efortului, este monitorizarea constanta a pulsului. Aparatele cardio sunt prevazute cu sisteme de monitorizare a pulsului, care indica si bataile inimii in timpul efortului. Setarea dispozitivelor trebuie personalizata, dupa o formula prestabilita, ce tine cont de varsta, sex si gradul de dificultate al antrenamentului. Cele mai eficiente sunt benzile de alergare. Pentru persoanele cu deficiente locomotorii sau pentru femeile gravide se alege un exercitiu usor, de mers, pentru celelalte fiind alese si exercitiile impuse de banda de alergare.
 

Un alt lucru pe care trebuie sa il ai in vedere este sa verifici la banda de alergare existenta sistemului de absorbtie a socului, pentru a evita durerile care pot aparea in urma antrenamentului.

Cardio afara? Unde?
Exercitiile cardio outdoor sunt de preferat doar daca le practici intr-un loc amenajat, cum este stadionul, dotat cu o suprafata sintetica, din tartan si care iti poate proteja articulatiile, ligamentele si musculatura in timpul alergarii. La fel, stadioanele prezinta un sistem de marcaj al traseului, important pentru eficientizarea antrenamentului. Daca preferi antrenamentul pe stadion (si nu in parc!) poarta cu tine un sistem de monitorizare al pulsului (ceas si belt elastic atasate in dreptul pieptului) si care transmite pulsul optim in timpul efortului. Desi esti conditionata de vremea de afara, specialistii in intretinere ne asigura ca un program de exercitii cardio outdoor este mult mai eficient decat unul derulat la sala, din punct de vedere al duratei si al intensitatii. Timpul prielnic pentru acesta este intre orele 6.00 si 9.00 dimineata sau dupa-amiaza, dupa ora 20.00.

Oriunde ai exersa, insa, este recomandat sa acorzi atentie sporita alimentatiei si odihnei. Alege o dieta pe baza de fructe, legume, carne de peste sau pui si dormi minimum opt ore pe noapte daca vrei sa ai vitalitatea necesara exercitiului fizic intens. Pentru rezultate maxime, alterneaza exercitiile cardio cu cele de forta, iar ca echipament, intotdeauna sa optezi pentru adidasi cu talpa moale, flexibila si echipament ce absoarbe transpiratia si permite echilibrarea temperaturii corpului.

Multumiri speciale pentru realizarea acestui material: Prof. Cristian Dumitru, Antrenor personal Bamboo Fitness Club, B-dul Ion Mihalache 60-62, Bucuresti, crisgeodumitru@yahoo.com.

Catalina Pavel
 


Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu