Iesi din tipare! Slabeste si tonifica-ti întregul corp la… BOX

Timp estimat de citire2 minute, 39 secunde

Cand ne gandim la box, avem tendinta sa-l consideram un sport dur, insa putini stiu ca a fost considerat sportul gentlemanilor inca de cand a fost inventat. Boxul este insa mai mult decat atat, este un sport complex, care ne ajuta sa capatam forta, mobilitate, sa ne eliberam de stres, dar si sa ne intarim musculatura sau sa slabim. Acum ca a venit sezonul rece si este mai dificil sa facem miscare afara, va propun sa iesiti din tipare si sa incercati un sport mai putin obisnuit pentru majoritatea dintre noi, mai ales femei.

Boxul este un sport cu multiple beneficii asupra sanatatii noastre, chiar daca multe dintre ele ne sunt înca necunoscute. Prin urmare mi-am propus sa aflu care sunt acestea si ce presupune concret un antrenament de box.
 

Te elibereaza de stres
In primul rand, trebuie sa stim ca la antrenament, nu exista contact fizic decat daca noi solicitam acest lucru antrenorului. Boxul nu te face mai agresiv ci din contra, te educa, te elibereaza mental de stres, de frustrari, de agresivitate si poti deveni mai relaxat si mai calm. Mai mult, iti da incredere in tine si te invata sa-ti depasesti limitele fizice si psihice datorita faptului ca inveti sa te aperi.

Creste capacitatea respiratorie, mobilitatea si coordonarea
Un alt plus al boxului este faptul ca dezvolta capacitatea respiratorie si te ajuta sa-ti recapeti mobilitatea. Robert Cristea, multiplu campion national la juniori (’98 si ’99), tineret (2000 si 2001), seniori (2002 si 2003) si de doua ori finalist la TVBA, ne-a relatat cateva lucruri foarte interesante din experienta sa in acest domeniu: „Boxul te poate ajuta sa fumezi mai putin. Am antrenat pe cineva care a trecut de la doua-trei pachete de tigari zilnic la doar 10 tigari pe zi”. Mai mult decat atat, „gimnastica specifica boxului este cea mai apropiata de gimnastica medicala”, ne-a spus Robert. Acest lucru face ca boxul sa fie foarte bun în recuperarea post-traumatica, ne reda mobilitatea si coordonarea. De asemenea, daca dorim sa slabim, acest sport este o alegere foarte buna, pentru ca se bazeaza pe un antrenament de tip cardio. Boxul lucreaza toti muschii corpului si intareste in special picioarele, spatele, abdomenul si bratele. Este mai ieftin, mai eficient si mai apropiat de disciplina sportiva decat ruda sa, tae-bo.
 

Cum se desfasoara un antrenament
Antrenamentul incepe cu o incalzire specifica, gimnastica, studiu la oglinda (pentru invatarea pasilor) si continua cu antrenamentul la saci sau palmare. De asemenea, la sfarsit se poate face gimnastica la sol sau cu mingea medicinala. Antrenamentele sunt variate, poti opta pentru varianta de grup sau individual. De asemenea, il poti practica atat in sali speciale de box, cat si acasa, sub supravegherea unui antrenor personal. Nu este un sport exclusiv pentru barbati, poate fi practicat si de catre femei sau copii. Ca o curiozitate, va pot spune ca boxul feminin va fi intordus ca disciplina olimpica la urmatoarea Olimpiada.   

Daca v-am convins, incercati acest sport. Nu aveti nevoie decat de o pereche de manusi si bandaje, iar la finalul antrenamentului va garantez ca veti dori sa continuati.

 

Text: Bianca Badescu 
Multumim lui Robert Cristea, antrenor de box, Box Club, Pipera, nr. 48, tel: 0767714996

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu