Dieta Orsoni te ajuta sa elimini toxinele din organism

Timp estimat de citire4 minute, 48 secunde

Sa-ti regasesti dieta ideala, sa ai o piele mai luminoasa, sa te bucuri de mai multa energie si sa scapi rapid de primele kilograme, pentru a-ti gasi motivatia de a slabi pe termen lung – iata care sunt obiectivele unei noi diete frantuzesti creata de Valerie Orsoni. Este suficient sa urmezi etapa de detoxifiere si slabire rapida timp de 15 zile!

Toxinele din alimentatia gresita si stresul isi pun amprenta pe chipul tau, dar si pe solduri, fese si coapse, acolo unde grasimea se depune rapid. Cand organismul este asaltat de toxine, este mult mai dificil sa slabesti. Ca sa-ti ajuti corpul, trebuie sa-ti revizuiesti alimentatia: spune adio alimentelor foarte prelucrate, grasimilor si zaharului si bun-venit ingredientelor cu proprietati detoxifiante.

In plus, vei castiga imediat un tonus mai bun, ceea ce-ti va da energie pentru a merge la sala de fitness si a-ti urma obiectivul. Totusi, trebuie sa lupti in acelasi timp impotriva stresului si a somnului insuficient, care stimuleaza secretia de cortizol. Un nivel crescut al acestui hormon este corelat cu acumularea kilogramelor, in special la nivelul abdomenului. Mai mult, iti creste pofta de a ciuguli mereu ceva dulce. Pe langa dieta pe care ti-o prezentam, este esential sa combati stresul si sa dormi suficient, in fiecare noapte!

Regulile de baza ale dietei Orsoni

  • Alege produse bio, crescute natural, pentru a evita pesticidele si aditivii alimentari.
  • Consuma peste de mici dimensiuni (sardine, ansoa), peste salbatic si peste din crescatorii ecologice.
  • Este interzis sa consumi indulcitori, insa din cand in cand iti poti indulci alimentele cu miere, sirop de agave, xylitol sau extract de stevie.

In plus, fiecare dintre cele 15 zile din dieta Orsoni trebuie sa contina 5 dintre cele 10 alimente detoxifiante de mai jos:

  1. Hrisca: bogata in oligoelemente, antioxidanti si fibre care diminueaza nivelul de colesterol, hrisca nu contine gluten si poate fi mancata si de persoanele intolerante. Avand un indice glicemic scazut, hrisca iti tine de foame cateva ore bune.
  2. Mar: alege sortimente bio sau crescute in gradina pentru a manca marul cu tot cu coaja. Antioxidant, bogat in viamina C, marul iti aduce pectina, o fibra anti-colesterol care ajuta la captarea si eliminarea toxinelor.
  3. Anghinare: stimuleaza functiile biliare, deci faciliteaza eliminarea toxinelor. Totusi, trebuie sa o mananci imediat dupa ce ai pregatit-o (la abur, de preferat), altfel se oxideaza.
  4. Macris: in Romania, macrisul creste spontan si poate fi si cultivat (este asemanator cu spanacul). Macrisul contine clorofila, ce stimuleaza producerea de globule rosii din sange si producerea enzimelor care contribuie la detoxifierea organismului. In afara sezonului, poate fi inlocuit cu rucola.
  5. Avocado: este bogat in grasimi bune pentru organismul tau si un tip de antioxidant care favorizeaza eliminarea toxinelor (cunoscut sub numele de “glutahtione”). Il poti consuma cu suc de lamaie sau in salate.
  6. Sfecla: contine metionina, un aminoacid care iti ajuta corpul sa lupte impotriva reziduurilor din organism. Consumul regulat de sfecla ajuta ficatul sa metabolizeze acizii grasi. O poti consuma si cruda, rasa si adaugata in salate.
  7. Legume crucifere: varza, broccoli, spanac – alimentele din categoria cruciferelor au un rol puternic detoxifiant si sunt surse excelente de vitamina C, de fibre solubile (care iti taie apetitul) si de crom, mineral ce regleaza cantitatea de zahar din sange. 
  8. Usturoi: diminueaza colesterolul, are rol detoxifiant si fluidizeaza sangele. Este cel mai bine sa-l consumi crud, iar daca stii ca iti cauzeaza probleme digestive, caleste-l un pic si piseaza-l.
  9. Tofu: are zero colesterol si este o sursa excelenta de proteine vegetale. Conform unor studii, soia favorizeaza eliminarea metalelor grele prezente in organism.
  10. Banane: foarte bogata in potasiu, ce combate retentia de apa, banana te ajuta sa-ti calmezi foamea rapid. Cele mai bune banane sunt cele bine coapte, care se digera mai bine; bananele verzi sunt indigeste.

Limiteaza consumul de:

  • Proteine, grasimi saturate (carne rosie, sosuri, carnati), zahararui, sare si aditivi (conservanti, coloranti), substante pe care organismul le elimina cu dificultate.
  • Pestele care contine mercur si poluanti, in special pestii din rauri.
  • Produsele care contin glucoza, fructuoza – acestea cresc nivelul trigliceridelor si al colesterolului.

Meniuri pentru 3 zile din dieta Orsoni

ZIUA 1

Mic dejun: apa cu suc de lamaie, o ceasca de sobacha (un fel de ceai din graunte), un bol de capsuni, un iaurt de soia, 10 migdale crude

Pranz: File de peste pregatit in folie, cu legume, condimente de Provence si suc de lamaie, tocana de legume cu usturoi crud, 2 smochine uscate

Gustari: un mar, un pumn de alune crude

Cina: Salata de sfecla la discretie, cuburi de tofu la gratar cu mustar si sos vinegreta, o felie de paine integrala, 2 caise

ZIUA A 2-A

Mic dejun: apa cu suc de lamaie, o ceasca de sobacha, un biscuite cu hrisca, 3 linguri de compot de mere, 3 prune uscate

Pranz: salata de mere, spanac, varza rosie si anghinare, la discretie, o felie de paine integrala, o “friptura” de soia la gratar, o nectarina

Gustari: 10 migdale, un shake din zmeura si caise

Cina: salata de rucola, chimen si parmezan, sote de ardei si dovlecei la discretie, un piept de pui cu lamaie, coriandru si curry, un pumn de fructe de padure

ZIUA A 3-A

Mic dejun: apa cu suc de lamaie, o ceasca de sobacha, un biscuite cu hrisca si un pic de sirop de agave, un grapefruit rosu

Pranz: o jumatate de pepene galben cu o felie de jambon, paste integrale cu busuioc, anghinare si usturoi crud tocat, salata de piersici, banane si caise

Gustare: branza de casa cu un pic de indulcitor

Cina: salata de morcovi razuiti cu un pic de lamaie la discretie, o ceasca de linte cu legume si curry, paine integrala de secara, un mar

Rezultatele dietei pot varia in functie de starea dvs. de sanatate si de caracteristicile fiecarui organism. Inainte de a incepe orice dieta, va rugam sa consultati medicul.

 

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu