Dieta Dukan: noua metoda expres!

Timp estimat de citire3 minute, 30 secunde

Cunoscuta, testata si discutata in toata lumea, dieta Dukan este, la momentul de fata, una dintre cele mai populare diete. Dieta Dukan clasica consta in 4 faze ce te ajuta sa ajungi la o greutate optima si sanatoasa, insa de multe ori s-a spus ca nu este sanatoasa pentru organismul privat de unii nutrienti. De aceea, metoda express a dietei Dukan este o noua varianta sanatoasa si cu rezultate rapide!

Cele patru etape clasice ale dietei Dukan (atac, croaziera, consolidare si stabilizare) sunt reproduse la scara mica in noua metoda expres. Daca Dukan-ul clasic, dedicat in special persoanelor cu un exces de greutate de cel putin 15-20 kilograme, dureaza si un an de zile, metoda expres este mult mai rapida.

Dieta Dukan expres te ajuta sa slabesti foarte repede, adica in jur de 2,5 kilograme in doar 7 zile. Regimul propriu-zis este unul usor de urmat, pentru ca nu exista monotonie si, treptat, te bucuri de absolut orice aliment iti place. Haideti sa descoperim impreuna meniul pentru saptamana de Dukan expres!

Metoda expres este recomandata in special persoanelor care au putine kilograme de dat jos.

Ziua 1: doar proteine

Asemenea etapei de atac, ce dureaza intre 4-10 zile in dieta clasica, prima zi este dedicata doar proteinelor. Fara limita de cantitate, poti consuma orice tip de carne slaba: vita, manzat, iepure, curcan, pui fara pielita, organe; fructe de mare; peste de orice fel; tofu, surimi, lactate degresate (branza dietetica, iaurt cu 0,1-2% grasimi etc), oua, inclusiv de prepelita.

Plus: 2 litri de apa, 1,5 linguri de tarate de ovaz, 20 minute de mers pe jos

In fiecare zi, regimul permite consumul oricarui tip de condimente si verdeturi (patrunjel, marar, leustean).

Ziua a 2-a: adaugi proteine si legume

Pe langa alimentele permise in prima zi, in a doua zi trebuie sa adaugi in meniu, tot fara limita de cantitate, legume verzi, gatite sau crude, plus salate.

Plus: 1,5 litri de apa, 1,5 linguri de tarate de ovaz, 30 minute de mers pe jos

Ziua a 3-a: adaugi un fruct la desert

In a treia zi poti consuma toate alimentele permise, plus un fruct la desert (in afara de banane, stafide, cirese, fructe uscate sau in sirop). De asemenea, poti consuma un compot fara zahar adaugat sau o portie de fructe congelate.

Pe tot parcursul dietei, este strict interzis consumul de zahar. Il poti inlocui cu succes cu xylitol, cel mai gustos indulcitor natural (testat de redactie!).

Plus: 1,5 litri de apa, 1,5 linguri de tarate de ovaz, 30 minute de mers pe jos

Ziua a 4-a: adaugi doua felii de paine

Poti manca doua felii de paine – poate sa fie orice tip de paine, insa doar sa aiba un indice glicemic scazut (40).

Plus: 1,5 litri de apa, 1,5 linguri de tarate de ovaz, 30 minute de mers pe jos

Ziua a 5-a: adaugi un pic de branza

In aceasta zi poti consuma 40 g de branza nedegresata (telemea, de exemplu), cu un continut maxim de grasime de 45-50%. Sunt de evitat branzeturile topite, pentru ca te incita sa consumi paine.

Plus: 1,5 litri de apa, 1,5 linguri de tarate de ovaz, 30 minute de mers pe jos

Ziua a 6-a: reintroduci alimentele amilacee

Astazi ai voie sa reincepi sa consumi paste integrale pregatite al dente, quinoa, linte si leguminoase, insa sunt de evitat cartofii, pastele din faina alba sau orezul alb. In functie de indexul glicemic al fiecarui aliment, poti consuma o anumita cantitate (la alegere): 210 g de linte sau mazare, 200 g de quinoa, 190 g de paste al dente, 170 g de orez integral, 150 g orez, 140 g de cartofi copti sau 80 de piure de cartofi.

Plus: 1,5 litri de apa, 1,5 linguri de tarate de ovaz, mers pe jos o ora, dupa masa (pentru a evita productia de insulina si pentru a arde glucoza absorbita)

Ziua a 7-a: o masa de „sarbatoare”

In aceasta zi, iti poti oferi o masa de „sarbatoare”, acompaniata de un pahar de vin si un desert. Totusi, ai grija: aceasta masa poate fi luata o data pe zi si este vorba de o singura masa! Iar cantitatile nu sunt cele dintr-un bufet suedez, ci trebuie sa respecti portiile de bun simt, dintr-un restaurant cu staif.

Plus: 1,5 litri de apa, 1,5 linguri de tarate de ovaz, mers pe jos o ora

Sursa: topsante.com

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate