Dieta cu conopida

Timp estimat de citire2 minute, 32 secunde

Conopida este o leguma din familia cruciferelor (varza, broccoli, varza de Bruxelles, varza chinezeasca s.a.), este bogata in substante nutritive si un aliment numai bun de inclus intr-un regim de slabit! Desi mai putin obisnuita, dieta cu conopida este totusi o optiune de luat in considerare daca iti place aroma acestei legume versatile pe care o poti pregati intr-o varietate de feluri.

Conopida are o concentratie mare de substante nutritive, ce variaza de la vitaminele B1, B3, B5, B6, C si K la acid folic, fiochimicale, fier, calciu, mangan, cupru, potasiu, fibre, totul in contextul unui aport de doar circa 26 de calorii la 100 g. In plus, conopida are un continut foarte mic de grasimi si 0 colesterol!

O poti consuma cruda, ca gustare crocanta si satioasa intre mese, sau pregatita la abur ori sub forma de piure, spre exemplu, ca inlocuitor perfect al celui de cartofi, servit alaturi de o portie mica de carne. Conopida poate fi savurata si in felurite salate, proaspata, murata, sotata sau fiarta, proprietatile sale asigurand instalarea senzatiei de satietate in scurt timp, astfel incat sa eviti excesul ponderal sau, daca este cazul, sa reusesti sa elimini surplusul deja existent!

Dieta de 7 zile cu conopida

Daca iti place aceasta leguma si nu ti se pare o corvoada sa o consumi cateva zile la rand, poti urma o dieta cu conopida timp de o saptamana, perioada in care ai liber la un consum generos de conopida, pregatita asa cum iti doresti, fara ca mancarurilor in cauza sa le fie adaugate numeroase calorii din alte surse.

Spre exemplu, te poti delecta cu cateva buchetele de conopida sotata, presarate cu patrunjel verde tocat si un dressing obtinut din iaurt degresat si condimentele preferate. La fel de bine, poti oferi o aroma speciala unei portii de conopida sotata sau fiarta, pregatind un sos din 2 linguri de zeama de lamaie si o lingura de ulei de masline. Adauga la final putin patrunjel verde sau alte verdeturi, dupa propriile preferinte, pentru un plus de savoare si de substante nutritive.

Poti miza si pe varianta unui piure din conopida fiarta si pasata, in care ai adaugat o lingura de ulei de masline, cativa catei de usturoi, putin branza si condimente dupa gust, sau pe cea a conopidei gratinate. Nu uita de salata de conopida, in care poti amesteca legumele tale preferate, nici de supa de conopida.

Consuma preparate light pe baza de conopida timp de o saptamana, perioada in care nu uita sa bei cel putin 2 litri de apa in fiecare zi, sa te tii departe de tentatii (dulciuri, produse de panificatie, alimente tip fast food, prajeli, alimente cu un continut mare de grasimi), sa te infrupti din legume si fructe proaspete, carne slaba, peste si cereale integrale si, preferabil, sa faci si miscare, pentru a accelera arderile organismului. La finalul celor 7 zile, vei fi scapat de 2-3 kilograme!

Dupa ce ai incheiat dieta cu conopida, nu te arunca asupra alimentelor „interzise” – daca vrei sa iti mentii greutatea, reintrodu treptat in alimentatie produsele consumate anterior si incearca sa nu abuzezi.

Dana Saporan

Nota pentru articolul «Dieta cu conopida»:5.00/ 5 (3 voturi)

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Articole recente

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F