5 rețete dietetice savuroase cu dovlecei

Timp estimat de citire1 minut, 54 secunde

Secretul unui program de slăbit eficient constă în alcătuirea unor meniuri zilnice hipocalorice, care să includă preparate sănătoase și savuroase. Mâncarea trebuie să fie o sursă de substanțe nutritive, dar și de plăcere. Să ne hrănească atât corpul, cât și psihicul. Când această condiție e îndeplinită, calea către silueta de vis devine mult mai ușoară…

Dacă ți-ai propus să-ți subțiezi silueta, mizează cu încredere pe ajutorul dovlecelului în eforturile tale. Este o legumă cu puține calorii – circa 16 kcal / 100 g –, bogată în apă și fibre alimentare, foarte versatilă. Poate fi gătită în fel și fel de moduri, ceea ce constituie un mare avantaj, dat fiind că varietatea reprezintă un alt punct sensibil în regimurile de slăbit. Dovleceii se dovedesc a fi un bun aliat în lupta cu kilogramele în plus și pentru că acționează ca:

Diuretic: conținutul său substanțial de potasiu, vitamina C și fibre îl transformă într-un excelent remediu împotriva retenției de apă.

Antioxidant: 100 g de dovlecel crud asigură aproape 22% din doza zilnică recomandată (DZR) de vitamina C, recunoscută pentru capacitatea sa extraordinară de neutralizare a radicalilor liberi și protecție împotriva stresului oxidativ.

Mineralizant: furnizează cantități apreciabile de fosfor (bun pentru sănătatea oaselor), cupru (bun pentru sinteza hemoglobinei și colagenului) și magneziu (important pentru imunitate și echilibrul nervos).

Îți propunem, în continuare, câteva rețete simple cu zucchini și dovlecei, care-ți vor răsfăța papilele gustative.

Tagliatelle de zucchini

  1. Spală 4 dovlecei mici, apoi usucă-i, folosind prosoape de hârtie, și îndepărtează-le capetele. Feliază dovleceii pe lung, sub formă de paste, folosind un spiralator de legume. Scufundă fâșiile de dovlecel într-un vas cu apă fiartă și sărată, timp de aproximativ 30 de secunde, apoi scurge-le.
  2. Opărește, timp de 30 de secunde, 3 roșii, apoi curăță-le de coajă și taie-le cubulețe mici, dar nu înainte de a le elimina semințele. Adaugă peste roșii 2 linguri de ulei de măsline, ½ de cățel de usturoi, zdrobit, sare și piper.
  3. Pune roșiile peste tagliatelle, presară deasupra câteva semințe de pin prăjite sau alt tip de nuci și puțin parmezan.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Un comentariu

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

  1. Lilea spune:

    Doresc detali pentru slabit

Politica de confidentialitate