5 obiceiuri bune pentru tranzitul intestinal

Timp estimat de citire2 minute, 28 secunde

O digestie sanatoasa se traduce printr-un organism mai sanatos, un nivel mai mare de energie si o vitalitate mai buna, de aceea este atat de important sa iti redobandesti sanatatea tranzitului intestinal. Slab sau Gras iti arata 5 obiceiuri pe care trebuie sa le deprinzi pentru a obtine o digestie excelenta, ce contribuie la sanatatea intregului organism si la eliminarea toxinelor!

Afla cum sa-ti imbunatatesti tranzitul intestinal cu ajutorul unor obiceiuri simple.

1. Evita anumite alimente

Sunt alimente de care este cel mai bine sa stai departe, pentru ca iti incetinesc tranzitul intestinal si pot fi responsabile de tulburari precum sindromul intestinului iritabil. Daca vrei sa adopti un stil de viata mai sanatos, elimina din alimentatie toate alimentele grase si prajite, mancarurile foarte picante, ce irita esofagul si iti dau arsuri. Consuma cu moderatie lactate, mai ales daca stii ca esti intolerant la lactoza, intrucat te poti confrunta cu balonare si crampe. Alcoolul, ciocolata si carbohidratii rafinati trebuie evitati pe cat posibil, pentru ca pot duce la constipatie cronica si sindromul intestinului iritabil.

2. Include in meniul tau zilnic alimente bune pentru digestie

Asa cum exista alimente pe care trebuie sa le eviti, asa cum si alimente care iti stimuleaza tranzitul intestinal si te ajuta sa elimini toxinele din organism. Printre acestea se numara iaurtul natural, sursa buna de fibre sanatoase pentru microflora intestinala, varza murata, cerealele integrale, pestele si ghimbirul. Niciun exces nu este bun pentru digestia ta, asa ca incearca sa ai o alimentatie echilibrata si sanatoasa, din care sa nu lipseasca fibrele! Fara fibre, te poti confrunta cu constipatie si disconfortul de a fi balonat.

3. Fa 30 de minute de miscare zilnic

Miscare accelereaya digestia, intrucat creste fluxul sanguin la nivelul tuturor organelor si stimuleaza musculatura de la nivelul tractului gastro-intestinal, ajutandu-ti organele sa functioneze mai eficient. Ba mai mult, miscarea poate chiar sa tonifice peretii colonului, conform lui Dr. Oz! „Doza” ideala de miscare este de 30 de minute pe zi si poate fi orice forma de activitate fizica sustinuta: mers pe jos, ciclism, inot, exercitii pe bicicleta eliplica sau urcatul scarilor.

4. Mesteca fiecare imbucatura de 20 de ori

Chiar daca in alte aspecte ale vietii cotidiene esti nevoit sa te grabesti, incearca totusi sa nu iei masa pe fuga. Aseaza-te la masa, fara alte surse de distractie (televizor, tableta) si mesteca fiecare imbucatura de 20 de ori. Astfel, stomacul va avea suficient timp sa digere nutrientii pe care ii oferi si, de asemenea, creierul tau va avea timp sa proceseze ca te-ai saturat. Acest obicei sanatos te ajuta sa mananci mai putin si sa ai o digestie mult mai buna!

5. Hidrateaza-te pe parcursul intregii zile

Putine lucruri sunt la fel de bune pentru sistemul tau digestiv si pentru sanatatea ta generala decat apa! Apa te ajuta sa elimini toxinele, in timp ce atunci cand nu bei suficienta apa tranzitul tau intestinal este incetinit. Bea multa apa, cel putin 6 pahare in fiecare zi, plus sucuri naturale, supe de legume si ceaiuri din plante!

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate