3 diete perfecte pentru toamna

Timp estimat de citire4 minute, 44 secunde

E vremea sa scapi de kilogramele in plus! Acum e momentul potrivit pentru a incepe in forta o dieta sanatoasa si a implementa cateva schimbari care sa te ajute sa-ti redefinesti silueta, iar apoi sa te mentii in forma maxima, mai ales ca vine o perioada a anului cu multe tentatii culinare.

Recoltele bogate ale toamnei ne pun la dispozitie resursele necesare pentru a tine o cura de slabire, fara riscul de a ne da peste cap buna functionare a organismului. Dimpotriva, ii putem face un mare serviciu, daca alegem sa urmam un regim alimentar axat pe consumul fructelor si legumelor de sezon. Si asta pentru ca ele abunda in vitamine, minerale si alte substante nutritive valoroase, cu actiune antioxidanta, energizanta si, nu in ultimul rand, imunostimulatoare. Si nu, nu este vorba de arhicunoscuta dieta cu varza. Exista multe alte optiuni, mai ofertante in ceea ce priveste aroma si savoarea. Iti prezentam, in continuare, trei dintre ele.

Dieta cu telina

Datorita numarului mic de calorii (15/100 g), pe de o parte, si continutului mare de fibre, pe de alta parte, telina este considerata adevarat remediu in obezitate. Consumata in stare cruda, aceasta radacinoasa accelereaza digestia si stimuleaza tranzitul intestinal, reducand procentul de grasimi absorbite din bolul alimentar si favorizand eliminarea toxinelor din organism. De asemenea, telina creste diureza, mobilizand astfel apa blocata in tesuturi.

Exemplu de meniu:

Mic dejun: 100 ml de suc de telina, o felie de paine de secara cu omleta si un iaurt mic.

Pranz: o salata uriasa de telina rasa, stropita cu zeama de lamaie sau otet de mere, apoi, la 15-20 de minute dupa acest aperitiv, o supa de legume si un filé de piept de pui fiert si condimentat.

Gustare: un fruct proaspat sau cateva migdale.

Cina: salata de cruditati (ardei gras, telina rasa, gulii, castraveti) si, daca nu te saturi, branzica de vaci degresata cu o felie de paine integrala prajita.

Perioada recomandata: 10 zile.

Dieta cu ciuperci

Dincolo de faptul ca sunt suficient de generoase cu papilele gastative, cat sa nu te faca sa renunti la dieta, ciupercile intrunesc o seama de calitati de care e bine sa profiti cat mai des cu putinta. Intai de toate, ele contin o cantitate nesemnificativa de carbohidrati si astfel nu influenteaza in mod dramatic nivelul zaharului in sange, ceea ce este esential atunci cand vrei sa-ti controlezi portiile si sa-ti tii in frau apetitul. Apoi, ciupercile sunt o sursa excelenta de proteine, fiind o alternativa formidabila pentru carne.

O portie de ciuperci asigura aproximativ jumatate din doza zilnica recomandata de seleniu si intre 20 si 40% din cea de cupru, doua elemente intalnite mai rar in concentratii atat de mari in alte alimente.

Exemplu de meniu:

Mic dejun: tartina cu pasta de ciuperci (amestec de ciuperci sotate si pisate cu verdeturi), o ceasca de cicoare sau cafea neagra, fara zahar adaugat.

Pranz: supa crema de ciuperci cu salata preparata din frunze de rucola, rosii proaspete, oua fierte tari si felii de champignon crude sau calite, ceapa si putin ulei de masline extravirgin, precum si un suc de legume proaspat stors.

Gustare: un fruct de sezon (mar, para, gutuie).

Cina: tocanita de ciuperci cu mamaliga si, la distanta de o ora dupa masa, un pahar de chefir.

Perioada recomandata: 14 zile.

Pentru a impulsiona metabolismul si a sustine procesul de pierdere in greutate, fa-ti timp pentru miscare: 30 de minute de mers pe jos in fiecare zi si doua antrenamente de rezistenta pe saptamana.

Dieta cu dovleac

Gustos, cu o culoare apetisanta si usor de preparat, atat ca fel principal, cat si ca gustare, dovleacul este o leguma pe care te poti baza atunci cand iti propui o ofensiva contra kilogramelor in plus. Nu contine foarte multe calorii (26/100 g), in schimb furnizeaza din plin vitaminele A, C, E, riboflavina, tiamina, niacina, vitamina B6, colina, acid folic, potasiu, calciu, magneziu, fosfor, dar si mici cantitati de fier, seleniu, zinc, mangan si cupru. Notabila este si prezenta vitaminei K, implicata in procesul de coagulare a sangelui, dar mai ales cea a vitaminei T, o substanta mai putin cunoscuta, care insa are un rol important in reglarea echilibrului grasimilor din organism si diminuarea tesutului adipos.

Cu un continut notabil de substante antioxidante, dovleacul ofera organismului protectie contra efectelor nefaste ale radicalilor liberi, incetinind procesul de imbatranire.

Exemplu de meniu:

Mic dejun: un pahar de suc de dovleac, morcovi si lamaie, terci de dovleac cu cereale (orez, ovaz, chia etc.).

Pranz: supa de legume si piure de dovleac cu peste la abur sau gratar sau salata de dovleac, mar si morcov cu piept de curcan la gratar sau cuptor.

Gustare: un mar si/sau seminte de dovleac.

Cina: o felie de dovleac copt sau budinca de dovleac cu branza de vaci degresata.

Perioada recomandata: Nu exista un numar anume de zile. Poti urma aceasta dieta 7, 10, 14 zile sau chiar mai mult. Daca tolerezi bine dovleacul, poti recurge la o varianta mai drastica a acestei diete in care se consuma 1,5 kg de dovleac pe zi, fiert sau copt, timp de o saptamana. Aceasta cantitate de dovleac se consuma in cinci reprize, cald sau rece, stropit cu suc de lamaie sau condimentat cu boia de ardei iute ori pudra de scortisoara.

Reguli generale

Pentru a obtine rezultate cat mai bune, indiferent de dieta aleasa, ai in vedere ca meniul zilnic sa intruneasca aproximativ 1500 de calorii. Straduieste-te sa mentii un nivel adecvat de hidratare al organismului si sa reduci la minimum consumul de alcool – se accepta cel mult un pahar de vin sec pe zi. Tine-te departe de biscuiti, prajituri si alte forme de dulciuri concentrate. Iti poti satisface pofta de dulce eventual cu o lingurita de miere sau cu o portie de mere coapte cu scortisoara.

Natalia Talmacec

Nota pentru articolul «3 diete perfecte pentru toamna»:3.33/ 5 (3 voturi)

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Articole recente

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F