10 alternative sanatoase la cafea

Timp estimat de citire4 minute, 50 secunde

Consumata cu moderatie, cafeaua poate fi chiar benefica, insa sunt cazuri in care excesele de cafea sau interdictia medicului de a o bea te obliga sa te indrepti inspre alte variante. Exista bauturi mai sanatoase care iti confera energie pe parcursul zilei si sunt benefice pentru organismul tau. Noi iti propunem zece variante de top!

Conform unui studiu publicat de Universitatea Harvard, consumul moderat de cafea nu dauneaza organismului, ceea ce inseamna ca nu trebuie sa depasesti 2-3 cesti pe zi. Insa cafeaua nu este o bautura intotdeauna sanatoasa, din cauza ingredientului principal, cafeina, care este un stimulent usor ce da dependenta. In plus, cafeaua actioneaza moderat si asupra sistemului cardiovascular, astfel incat contribuie la marirea pulsului si a tensiunii arteriale, precum si la batai neregulate ale inimii.

Asadar, haideti sa descoperim impreuna cu ce poate fi inlocuita cafeaua!

 

1. Ceai verde

De-a lungul anilor, au fost scrise mii de pagini despre beneficiile consumului de ceai verde, de la pierderea kilogramelor in plus pana la efectul antioxidant si de energizare. Ceaiul verde contine mai putina cofeina decat cafeaua, insa iti confera la fel de multa energie. Acesta contine catehine, antioxidanti puternici ce se regasesc cu precadere in ceaiul verde.

Studiile stiintifice sustin ipoteza ca beneficiul real al antioxidantilor consta in scaderea riscului imbolnavirilor aparatului cardiovascular,de asemenea,aceste studii au stabilit o legatura statistic semnificativa intre folosirea antioxidantilor si prevenirea sau diminuarea proceselor de imbatranire. Incearca si tu suplimentul Antioxidant de la Walmark, disponibil in farmaciile Catena!

 

2. Shake-uri cu fructe oleaginoase

Studiile din ultimii doi ani arata ca nucile au beneficii enorme pentru sanatate si contin ingrediente esentiale pentru buna sanatate a organismului uman. Fructele oleaginoase (nuci, fistic, migdale) sunt bogate in proteine si fibre si le poti consuma de-a lungul zilei ca pe mici gustari, dar si mixate printr-un blender, alaturi de lapte si alte fructe, pentru un shake gustos si sanatos.

 

3. Ceai de lemn dulce

Recunoscut mai putin la noi in tara, dar din ce in ce mai apreciat la nivel international, ceaiul de lemn dulce are un gust specific, usor picant si dulce. Chiar daca nu contine cafeina, ceaiul de lemn dulce este un tonic excelent si contribuie la diminuarea stresului si la energizarea organismului, chiar si in perioadele foarte obositoare, conform autorilor cartii “The Herbal Drugstore”. Poti bea ceaiul ca atare sau, daca nu te impaci cu gustul specific, il poti amesteca cu alte ceaiuri.

 

4. Suc verde, din iarba de grau

Adeptii alimentatiei raw vegan promoveaza intens sucurile verzi, facute dintr-o multime de ierburi crescute in casa, insa cel mai iubit si popular este cel din iarba de grau. Acesta este un energizant natural si contine vitamine, minerale si nutrienti. Gustul poate fi neobisnuit la inceput, insa multor persoane le place si sunt de acord ca sucul din iarba de grau este foarte nutritiv. Sucul din iarba de grau verde este usor digerat si asimilat de organism.

 

5. Ceai englezesc

Nu degeaba englezii au traditia “ceaiului de la ora 5”! Bautura lor preferata este ideala pentru o doza de energie de dupa-amiaza, cand organismul incepe deja sa resimta oboseala de peste zi. Ceaiul englezesc este preparat traditional din ceai negru, lapte si scortisoara si, ca gust, este foarte asemanator cu o cafea cu lapte, deci nu vei duce dorul bauturii pe care incerci sa o eviti. Atentie, insa: consuma ceaiul negru cu moderatie!

 

6. Bautura din pudra de carob

Daca esti impatimit al alimentatiei organice, cu siguranta ca ai mai auzit de carob! Acesta este un inlocuitor excelent al pudrei de cacao, originar din Orientul Mijlociu, ce contine ingrediente benefice pentru digestie si diminuarea nivelului de colesterol. Pentru o doza de energie de dimineata, poti prepara o bautura similara cu laptele cu cacao, adaugand carob – partea buna este ca nu te vei mai confrunta cu lipsa de energie pe care o resimti la cateva ore dupa consumul de produse din cacao.

Suplimentul natural din farmaciile Catena, Spirulina + Carob, sprijina slabirea si contribuie la accelerarea metabolismului!

 

7. Limonada light

Nu este nimic mai simplu decat sa-ti prepari o limonda light oriunde te-ai afla, oricand ai nevoie sa te energizezi si vrei sa eviti cafeaua. Amesteca suc de lamaie cu apa, adaugand, optional, frunze de menta, gheata sau miere de albine. Spre deosebire de cafea, apa cu lamaie iti confera atat energie, dar te ajuta si sa previi starea de moleseala ce apare la 3-4 ore dupa ce ai baut cafea.

 

8. Suc de rodie

Prezent in cele mai faimoase cocktailuri, sucul de rodie este delicios si usor acrisor, asa ca iti revigoreaza simturile ori de cate ori ai nevoie! Sucul proaspat de rodie, pe care il poti face chiar si in casa, poate fi amestecat cu alte bauturi sau il poti adauga in diferite shake-uri. Curata rodia, pune boabele in storcatorul de fructe si bucura-te de un suc de fructe concentrat si savuros!

 

9. Suc de prune

Autoarea cartii “William’s Basic Nutrition and Diet Therapy” promoveaza intensiv beneficiile consumului de suc de prune, mai putin cunoscut, insa eficient. Pe langa continutul de vitamine, sucul de prune ar contribui la reglarea nivelului de electroliti din organism, ceea ce te face sa ai mai multa vigoare pe parcursul intregii zile. Sucul de prune poate fi dens si cu un gust un pic neobisnuit, insa il poti dilua cu apa sau suc de mere pentru o consistenta mai placuta.

 

10. Ceai de menta

Stiati ca, in mod traditional, popoarele arabe consuma ceai de menta dupa fiecare masa? Bautura cu gust revigorant stimuleaza digestia si calmeaza stomacul dupa ce ai mancat, iar senzatia racoritoare pe care ti-o confera acest ceai este unica. Conform specialistului Alan Hirsch, menta actioneaza asupra aceluiasi nerv care este activat atunci cand o persoana care a lesinat simte miros de saruri.

 

Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu