Totul despre dietele personalizate, cu dr. Vera Daghie

Timp estimat de citire3 minute, 5 secunde

Conceptul de diete personalizate este gandit in asa fel incat se pliaza perfect pe nevoile fiecarei persoane in parte. Nu este vorba despre o metoda costisitoare sau complicata, ci, sa urmezi o dieta personalizata inseamna sa mananci sanatos pentru tine si pentru stilul tau de viata. Sunt cateva motive clare pentru care dietele personalizate functioneaza – va propunem o incursiune in lumea fascinanta a dietelor personalizate, ghidati de dr. Vera Daghie!

Dr. Vera Daghie, autoarea manualului de slabit “Diete personalizate”, este specializata in dietele concepute special pentru fiecare individ. Ea insasi si-a creat o dieta proprie, ce a ajutat-o sa slabeasca de la 101 kg la 53 kg in doar 8 luni si jumatate. In urma acestei reusite, dr. Vera Daghie a scris cartea “Diete personalizate”, in care invata pe oricine isi dorese sa-si creeze propria dieta personalizata.

Diete personalizate = diete create special pentru tine

Diferenta dintre o dieta obisnuita, citita pe net si una personalizata este ca dietele personalizate sunt create special pentru tine, in armonie cu stilul tau de viata, preferintele tale culinare si obiectivele tale.

“In batalia cu obisnuinta si obiceiurile nesanatoase, primul pas trebuie facut chiar de voi singuri. Acest prim pas inseamna determinare, hotarare si dorinta de a va descatusa de lucrurile care va fac rau atat fizic, cat si mental. Motivatia este aliatul nostru principal in redescoperirea sanatatii corpului nostru”, precizeaza dr. Vera Daghie in cartea Diete personalizate.

“De prea multe ori, estetica tinde sa anihileze sanatatea, ajungand cateodata sa apelam la diete minune sau la perioade crunte de infometare doar pentru a fi in trend. Nici genul asta de abordare, nici resemnarea bazata pe ideea ca pur si simplu asa suntem noi construiti nu ne aduc niciun beneficiu real. Sunt doua fete ale aceluiasi rau. Nimeni nu e construit subponderal sau supraponderal si niciun fel de regim fulger nu va schimba asta. Silueta voastra nu s-a schimbat peste noapte pana la greutatea actuala si nu se va schimba la loc mai repede decat este normal pentru metabolismul propriu. Se va modifica insa in functie de cat de repede sunteti dispusi sa adaugati in dieta voastra alimente cat mai sanatoase. Cu cat sunteti mai motivati, cu atat rezultatele vor fi mai spectaculoase si mai de durata.”

Cele mai sanatoase alimente pentru dietele personalizate

In cartea “Diete personalizate”, dr. Vera Daghie explica modul in care trebuie sa alegi alimentele din meniul zilnic, pentru a-ti asigura cantitatea necesara de vitamine, minerale si nutrienti esentiali pentru sanatate. In functie de stilul tau de viata, poti include aceste alimente in dieta ta, asa cum doresti.

Alimente anti-aging

Este important sa consumi frecvent alimente ce te ajuta sa previi imbatranirea prematura si sa-ti mentii un tonus fizic si mental cat mai bun. Cele mai bune alimente anti-aging, conform dr. Vera Daghie, sunt: morcovi, sparanghel, rosii, napi, ceapa, usturoi, telina, ananas, spanac, rucola si sfecla rosie.

Alimente bogate in antioxidanti

Mediul poluat in care traiesti dauneaza atat pielii, cat si organismului tau, per ansamblu, asa ca este esential sa ai o alimentatie bogata in antioxidanti ce lupta impotriva efectelor nocive ale radicalilor liberi.

Cei mai importanti antioxidanti se regasesc in urmatoarele alimente:

  • Migdale
  • Seminte de in
  • Rosii
  • Cartofi dulci
  • Spanac
  • Rozmarin
  • Somon salbatic
  • Afine
  • Ceai verde
  • Ciocolata amaruie
  • Ton
  • Morcovi
  • Cereale integrale
  • Vin rosu
  • Avocado

Alimente cu calorii negative

Faimoasele alimente cu calorii negative sunt cele care, pentru a fi digerate, necesita un consum caloric mai mare decat contin ele, in sine. Practic, mananci si slabesti!

Printre cele mai importante alimente cu calorii negative recomandate in dietele personalizate sunt:

  • Ananas
  • Mere
  • Grepfrut
  • Pepene rosu
  • Pepene galben
  • Telina
  • Morcovi
  • Varza
  • Rosii
  • Castraveti
  • Ceapa
  • Usturoi
  • Ardei iute

Consultant de specialitate: dr. Vera Daghie, medic de familie specializat in nutritie – www.dietepersonalizate.ro

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu