Slabeste inteligent! Cele mai frecvente 5 greseli pe care le poti face

Timp estimat de citire3 minute, 36 secunde

Atunci cand vrei sa pierzi in greutate, inevitabil te poti lovi de unele mituri care circula inca nestingherite. Invata sa faci diferenta! Evita greselile si vei slabi sanatos. Iata cele mai frecvente 5 greseli pe care la poti face.



1. E suficient sa mananc mai putin ca sa slabesc. Oamenii care urmeaza diete drastice scad rapid in greutate, pierzand masa musculara, apa si grasime. Si ce e rau in asta? Avem nevoie de muschi ca sa fim sanatosi. Slabitul inteligent tinteste doar grasimea. Numarul caloriilor totale e important, dar la fel sunt si cantitatile de proteine, glucide si grasimi din dieta. Prin urmare, este bine sa ai un deficit caloric usor (fata de cel de mentinere), prin mese mici, urmate de gustari la fiecare 2-3 ore. Acestea ajuta la reglarea glicemiei, fiind un fapt dovedit ca reglarea ei te ajuta sa reduci grasimea. Un regim nutritional personalizat si bine structurat nu are cum sa dea gres.

 2. Daca urmez regimul nutritional 100% corect, tot timpul, voi reusi pe termen lung. Bineinteles, acesta e un lucru ideal daca ai un interval strict pentru a scadea in greutate, dar altfel este un adevarat dezastru pentru majoritatea persoanelor. Este clar ca toti iubim mancarea si ca avem nevoie sa gasim o cale pentru a ne bucura si de micile gustari preferate. Nu este necesar sa renuntam complet la ele, ci doar sa le reducem, in asa fel incat sa se poata integra perfect in programul nutritional propus. Este o abordare realista cu care poti trai, pierde din grasimea corporala si te poti bucura si de bunatati in acelasi timp. O dieta mai usoara si sanatoasa incurajeaza consecventa si evita sentimentul de frustrare. Introdu putina libertate de actiune in regimul tau.

3. Fac multe exercitii pentru abdomen, si astfel voi scapa de „colaceii” din zona abdominala. Nu e posibil sa reduci grasimea strict dintr-o zona a corpului. Singura metoda este sa reduci grasimea corporala totala printr-un usor deficit caloric si sa adaugi exercitiile de rezistenta (antrenamentul cu greutati) pentru a-ti stimula metabolismul, dar si exercitiile cardio (ce iti fac inima sa bata mai repede) pentru a arde calorii in plus. Facand doar abdomene, nu vei reduce niciodata zona abdominala deoarece ele servesc doar la a intari musculatura, nu la a aplatiza o regiune specifica. Asa cum 200 de flexii de biceps nu iti vor micsora bratul, nici 200 de abdomene nu iti vor face talia mai ingusta. Nu poti reduce punctual nicio zona a corpului. Nu este posibil fiziologic.

4. Insist mult pe exercitiile cardio si scad in greutate. Multe persoane utilizeaza aparatele cardio, petrecandu-si un timp indelungat pe ele (peste 30 min., pana la 90 min. chiar, intr-o singura sesiune), incercand sa scada in greutate in acest fel. Aceasta strategie este complet ineficienta. Nu este o metoda utila de a scapa de grasimea corporala si este o adevarata pierdere de timp. in loc de sesiuni indelungate si obositoare de intensitate moderata sunt mai utile sesiunile mai scurte, cu intensitate mai mare (bazate pe nivelul tau de antrenament). Sesiunile mai scurte si mai intense vor arde mai multe calorii in total si vor pastra musculatura, ceea ce te va ajuta sa ai un corp bine facut cand vei ajunge la greutatea dorita. in plus, sesiunile mai scurte, de intensitate mai mare, vor avea un efect mai profund asupra caloriilor pe care continui sa le arzi inca 24 ore de la terminarea antrenamentului. Vrei sa scazi in greutate eficient prin exercitii cardio? Alege-ti ritmul si incearca sa cresti intensitatea nu mai mult de 10-15 minute.

5. Cu un regim de antrenament dur voi slabi rapid. Este bine sa iti intocmesti un plan in functie de stilul tau de viata. Daca iti structurezi de la inceput un plan cu 5-6 antrenamente pe saptamana si ai un serviciu solicitant, copii mici sau alte responsabilitati, cel mai probabil va fi un esec. Daca iti adaptezi programul stilului de viata si incepi cu 2 antrenamente pe saptamana si apoi cresti la 3 antrenamente in saptamana a treia sau a patra, e mult mai eficient. Cateva compromisuri sunt necesare, dar trebuie sa te asiguri ca planul ales este acela care va asigura consecventa pe termen lung.

Important este sa faci atat exercitii de rezistenta cat si cardio si sa ai un regim nutritional pe masura nivelului de activitate. Este unicul mod de a avea un corp sanatos, puternic si bine facut. Va uram spor la slabit inteligent!


Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate