Pranz gustos si sanatos… la pachet

Timp estimat de citire2 minute, 40 secunde

Daca la ora pranzului esti nevoit sa mananci ceva in graba, atunci e de preferat sa consumi un fel de mancare nutritiv si sanatos si care sa nu iti incarce peste masura bugetul. Pachetul pentru masa de pranz nu trebuie sa contina un senvis fad sau o punga de chipsuri. Asigura-te ca masa de pranz include un fruct sau o leguma, carbohidrati de calitate si macar un produs lactat, pentru echilibrul de care ai nevoie intreaga zi.

Ca sa ai parte de o masa placuta si hranitoare de fiecare data, evita monotonia… la pachet. Nici nu e atat de greu cand ai cateva idei care sa iti alinte papilele gustative si sa iti salveze din timpul pretios pe care il pierzi cu prepararea senvisurilor.

Alternative sanatoase

• un recipient cu supa calda de legume: iti asigura o portie din cele 5 de legume necesare zilnic si un plus pretios de fibre. Iti poti prepara acasa supa sau ciorba preferata sau poti alege o supa instant, atata timp cat continutul de sare al acesteia nu este foarte ridicat.
• orezul, taieteii, lintea, couscous-ul si pastele pot fi baza sanatoasa a unei salate de legume proaspat taiate cu seminte si nuci, care iti asigura un plus de vitamine si de minerale, atat de necesare organismului. Salata poate fi insotita de carne de pui, ton, creveti sau preparate pe baza de soia.

Nu uita sa adaugi in pachetul pentru pranz:

• fructe proaspete (mere, struguri, prune, fructe de padure). Fie ca alegi salata de fructe sau fructele uscate (caise, stafide sau curmale) acestea pot fi consumate cu usurinta si de catre copii. O alta alternativa sanatoasa este un smoothie de fructe.
• legume: morcovii, tulpinile de telina si castravetii, alaturi de un sos la alegere sau cu hummus sunt o gustare placuta si nutritiva. Rosiile cherry, feliile de ardei, porumbul sau mazarea adauga culoare pranzului si pot fi chiar pe placul copiilor mai mofturosi.

Si un desert pe masura:

• fructele amestecate cu iaurt sunt un desert delicios mai ales cand sunt proaspete. Bauturile pe baza de iaurt sau budinca de orez iti asigura necesarul de calciu si sunt o alternativa sanatoasa la dulciurile pline de calorii.
• poti adauga cate o mica tratatie, din cand in cand, o portie mica din ciocolata preferata sau un pachet mic de biscuiti pentru a nu exagera cu caloriile, grasimile si zaharul pe care acestea le contin.

Hidratarea este si ea foarte importanta

• apa plata sau minerala, amestecata cu suc de fructe sau cu fructe pasate, care sa ii dea savoare, devine o bautura irezistibila, mai ales intr-o zi torida.
• sucurile de fructe fara adaos de zahar sau un smoothie se adauga la portia zilnica de fructe si legume.
• bauturile pe baza de lapte, fara zahar, sunt o optiune excelenta pentru dinti, care sunt supusi atacurilor acizilor proveniti din produsele dulci.

Varietatea e cea care face diferenta dintre un pranz mancat in graba si o masa apetisanta si delicioasa. Si chiar daca nu concepi masa de pranz fara senvisuri, alege sa adaugi in ele ingrediente sanatoase si nutritive cum sunt carnea slaba, pestele, ouale sau branza slaba.

Ania Moldoveanu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu