E timpul pentru spinning!

Timp estimat de citire3 minute, 21 secunde

Relativ nou introdus in lumea sporturilor de intretinere, asa-numitul „indoor cycling” promite sa iti sculpteze silueta in cel mai scurt timp.

 

Probabil ca iti suna cunoscut scenariul urmator: ai incercat toate sporturile posibile, de la fitness pana la yogilates si totusi simti ca niciunul nu ti se potriveste in mod deosebit. Din contra, aerobicul ti se pare doar un dans ceva mai dificil, fitnessul iti solicita prea mult articulatiile si ligamentele, iar aventurile la inot presupun prezenta unui colac de salvare supradimensionat. Si atunci, cum ai putea sa obtii silueta perfecta la care ravnesti in fiecare zi?

Arde pana la o mie de calorii pe sedinta
Ei bine, intre noi fie vorba, este mult mai important sa gasesti un sport care sa-ti imbunatateasca starea de sanatate in primul rand si apoi sa-ti sculpteze delicat fiecare muschi al corpului. si cred ca am deja solutia potrivita. Spinningul, cel mai in voga sport de intretinere la ora actuala, antreneaza intens muschiul inimii, motiv pentru care, dupa fiecare antrenament te vei simti pregatita sa maresti tot mai mult dificultatea exercitiului. in plus, te ajuta sa arzi mult mai multe calorii decat alte activitati fizice (pana la o mie) si elimina stresul, fapt care il face de doua ori mai indicat pentru a fi inserat in programul tau zilnic.

La fel ca orice sport, spinningul prezinta si o serie de contraindicatii pe care e bine sa le ai in vedere, inainte sa iti cumperi abonamentul. Problemele cu partea inferioara a spatelui, durerile de genunchi si leziunile cauzate de frana gresita apar cel mai des la acest tip de antrenament. in linii mari, spinningul este un sport care iti poate aduce foarte multe beneficii!

Scurta lectie de tehnica
Cand am intrat prima data in sala pregatita pentru indoor cycling, cu 20 de biciclete aliniate si postate vizavi de bicicleta instructorului, banuiam ca va fi o experienta crunta. Am inceput usor cu miscari de stretching, pentru a incalzi musculatura, articulatiile si ligamentele, apoi am trecut la o pedalare usoara pe bicicletele speciale care ajuta la simularea parcurgerii unui traseu real in ciclism. Apoi a urmat „spectacolul” propriu-zis, desfasurat pe muzica rock, dar un rock mai usor, nu te gandi ca am pedalat in ritmul celor de la AC-DC. Ritmul muzicii are ca scop obtinerea unor rezultate mai bune, antrenamentul realizandu-se mai intens daca fondul sonor este dinamic. La randul lor, incurajarile constante venite din partea instructorului au ca scop parcurgerea in totalitate a traseului virtual, sau mai corect spus, a celor trei miscari de baza:
– pedalare cu trupul orientat in fata, cu mainile pe cele doua manere ale bicicletei;
– pedalare cu trupul ridicat, abdomenul incordat si mainile usor desprinse de cele doua manere;
– pedalare usor aplecat in fata, cu trupul ridicat de pe scaunul bicicletei si mainile sprijinite de partea din fata a manerelor.
Aceste trei pozitii au rolul de a lucra pe rand toate grupele de muschi ale corpului, fara ca la final sa ai febra musculara pe care alte activitati o pot provoca. Mai mult, daca nu esti obisnuita cu nivelul de dificultate al celor trei miscari de baza in spinning, poti oricand sa ajustezi bicicleta asa incat sa pedalezi cu mai multa usurinta. si poate cel mai bun sfat pe care ti-l pot da: daca alegi cursurile de spinning, fii sigura ca ai cu tine la fiecare antrenament o sticla de apa de proportii. Vei simti nevoia de hidratare din doua in doua minute, dar la final vei vedea ca tot efortul merita depus.

„Spinning sau indoor cycle este unul dintre putinele sporturi care, pe langa faptul ca ajuta la imbunatatirea sistemului cardiovascular si respirator, ajuta la tonifierea musculaturii; in decursul unei ore de spinning, poti pierde pana la 1000 calorii, in functie de profilul creat. Este un sport pentru toate categoriile de varsta totusi, trebuie retinut ca sportul in exces poate fi foarte daunator daca nu se acorda organismului hrana si odihna necesara.”

Jonas Nedelcu
Instructor de spinning & fitness
Tel. 0754 498 397
jonas.spinning@yahoo.com

Catalina Pavel

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu