Dieta pe puncte: slabeste si uita de numaratul caloriilor!

Timp estimat de citire3 minute, 29 secunde

Dieta pe puncte este, de fapt, un regim hipocaloric, bazat pe calculul numarului de puncte asociat fiecarui aliment. Este o dieta echilibrata, care poate fi urmata pe o perioada nelimitata. Poti pierde pana la 2 kg pe saptamana, cu toate acestea specialistii avertizeaza ca este posibil sa nu se constate nicio scadere ponderala la capatul primei saptamani de dieta. In aceasta situatie, exista doua explicatii: fie punctajul nu a fost calculat corect, fie excesul ponderal are alte cauze, cel mai frecvent cauze endocrine.

Sa aflam, in cele ce urmeaza, cum trebuie urmata dieta pe puncte si cate puncte ii revin fiecarui aliment.

Reguli de baza in dieta pe puncte

Iata care sunt regulile de care trebuie sa tii cont in cadrul acestei diete:

  • Daca vrei sa slabesti rapid, trebuie sa mananci alimente care insumeaza 40 de puncte zilnic; daca vrei sa slabesti intr-un ritm normal, consuma alimente care insumeaza 50 de puncte zilnic; daca mentii consumul de alimente in jurul valorii de 60 de puncte, vei reusi doar sa-ti pastrezi greutatea actuala;
  • Dieta pe puncte se aplica doar 6 zile pe saptamana, in cea de-a saptea zi meniul fiind la libera alegere, desigur, fara a exagera;
  • Scorul rezultat din insumarea punctelor nu trebuie sa fie zilnic, ci saptamanal. Astfel, daca decizi sa obtii, la sfarsitul saptamanii, un scor de 300 de puncte, nu conteaza care va fi punctajul zilnic atat timp cat nu vei depasi cele 300 de puncte la capatul celor 7 zile;
  • Acest regim de slabire iti permite sa mananci pe saturate, asa ca nu te gandi la calorii, ci doar la puncte!
  • In aceasta dieta, 0+0=1, cu alte cuvinte, daca consumi doua alimente fiecare avand 0 puncte, rezultatul va fi 1 punct;
  • Cea mai importanta regula care se aplica in acest regim de slabire este cea a limitarii pana la eliminare a glucidelor: sunt interzise produsele care contin zahar si produsele de patiserie, in timp ce painea si pastele fainoase trebuie consumate cu masura. In schimb, ai unda verde la consumul de grasimi si de condimente.

Dieta pe puncte: principalele alimente si punctajele alocate

In dieta pe puncte, pot fi consumate, in principiu, toate categoriile de alimente, insa recomandarea noastra este sa le eviti pe cele care au un punctaj foarte mare intrucat, in aceasta situatie, ar trebui sa mananci foarte putin, si sa optezi pentru cele cu punctaj mic, pentru a manca pe saturate. De asemenea, nu uita de activitatea fizica – cel putin 30 de minute pe zi, si nici de hidratare – minimum 2 litri de apa zilnic.

Alimente de evitat:

Clatite (50 g) – 30 puncte

Pizza (100 g) – 30 puncte

Pere (un fruct) – 25 puncte

Banane (un fruct) – 23 puncte

Lichior dulce (un pahar) – 21 puncte

Lasagna la cuptor (100 g) – 20 puncte

Salata boeuf (250 g) – 19 puncte

Biscuit/salattini (25 g) – 18 puncte

Miere de albine (30 g) – 17 puncte

Portocale (un fruct) – 17 puncte

Alimente de consumat cu moderatie:

Smochine uscate (un fruct) – 15 puncte

Lapte (½ litri) – 13 puncte

Hamburgheri cu ceapa (100 g) – 12 puncte

Paine alba (25 g) – 11 puncte

Pepene galben (o felie) – 11 puncte

Supa de legume (o farfurie) – 11 puncte

Linte (50 g) – 10 puncte

Ananas (o felie) – 9 puncte

Orez (50 g) – 9 puncte

Struguri (125 g) – 9 puncte

Fasole (100 g) – 8 puncte

Spaghetti (sortimentul care contine oua – 60 g) – 8 puncte

Iaurt (200 g) – 7 puncte

Smochine proaspete (un fruct) – 7 puncte

Bere (¼ litri) – 6 puncte

Ficat (100 g) – 6 puncte

Alimente recomandate:

Cartofi copti (50 g) – 5 puncte

Paine integrala (o felie) – 5 puncte

Pepene rosu (100 g) – 4 puncte

Nuci (100 g) – 3 puncte

Peste fript (200 g) – 3 puncte

Spanac gatit (125 g) – 3 puncte

Branza proaspata (100 g) – 2 puncte

Cappuccino (fara zahar) – o ceasca – 2 puncte

Cartofi prajiti (115 g) – 1 punct

Friptura de porc (100 g) – 1 punct

Jambon crud (100 g) – 1 punct

Maioneza (60 g) – 1 punct

Oua fierte sau ochiuri (2 oua) – 1 punct

Salam (100 g) – 1 punct

Sardine in ulei (100 g) – 1 punct

Somon afumat (100 g) – 1 punct

Ton in ulei (100 g) – 1 punct

Unt (250 g) – 1 punct

Vin (un pahar) – 1 punct

Cafea (fara zahar) – 3 cesti – 0 puncte

Carne de pui (fiarta sau pe gratar) – ½ pui – 0 puncte

Carne de vanat (½ kg) – 0 puncte

Ceai (fara lapte sau zahar) – 2 cesti – 0 puncte

Mortadella (100 g) – 0 puncte

Oana Anghel

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu