Detoxifierea organismului: sfaturi esentiale

Timp estimat de citire4 minute, 0 secunde

O cura de detoxifiere poate face adevarate minuni dupa o perioada in care ai uitat de grijile pentru silueta si ai facut excese culinare. Nu numai ca-ti va imbunatati digestia, redandu-ti confortul abdominal, ci te va ajuta sa dai jos mai usor surplusul ponderal. De asemenea, iti va creste nivelul de energie si vitalitate. Merita preocuparea si efortul.

Detoxifierea organismului este un proces necesar de indepartare a rezidurilor si toxinelor acumulate in corp. Departe de a fi un remediu rapid contra kilogramelor in plus, o cura de detoxifiere iti poate usura considerabil drumul catre silueta visata. Si asta pentru ca optimizeaza functiile organismului, despovarand organele interne importante, responsabile cu detoxiferea, si anume ficatul, rinichii si intestinele.

Detoxifierea organismului: primul si cel mai important pas

Pentru a nu-ti compromite demersul laudabil, intai de toate verifica-ti agenda si alege-ti o saptamana in care sa nu ai evenimente deosebite programate. Ne referim aici la nunti, botezuri, zile de nastere, dar si delegatii, proiecte sau intalniri importante. Unele persoane pot experimenta unele reactii de „curatare” mai putin placute in primele zile ale programului de detoxifiere, care cuprind inclusiv dureri de cap, balonare si borborisme intestinale. Acestea pot aparea ca urmare a retragerii bruste a anumitor alimente, precum si datorita stimularii organelor implicate in procesul de detoxifiere. Nu te speria, aceste simptome ar trebui sa dispara intr-un interval de 24-48 de ore.

Nu ai voie:

  • Alcool
  • Tigari
  • Produse lactate (cu exceptia unui iaurt neindulcit, imbogatit cu acidophilus in fiecare zi)
  • Zahar, miere, sirop de artar, indulcitori artificiali
  • Cafea
  • Cereale: grau (paine, biscuiti, prajituri, paste fainoase), secara, orz, ovaz, grau spelta si orez
  • Fructe uscate

Alimente si bauturi de care te poti bucura:

  • Fructe si legume proaspete
  • Peste (proaspat, la cuptor, gratar sau la conserva in apa ori ulei de masline)
  • Leguminoase, precum fasole, naut, linte
  • Oua, de preferinta organice, maximum doua intr-o saptamana
  • Ulei extravirgin de masline si ulei de cocos
  • Migdale, nuci, nuci de macadamia, caju crude si nesarate
  • Seminte de susan, dovleac si floarea-soarelui
  • Ceai verde, ceai alb, ceai rosu, infuzii din plante
  • Apa plata

Detoxiferea organismului: plan de actiune pentru 7 zile:

  1. Incepte-ti ziua cu un pahar de apa calduta cu suc de lamaie. Acest gest simplu „trezeste” metabolismul si curata sistemul digestiv. In fiecare dimineata, stoarce o jumatate de lamaie intr-un pahar mare cu apa usor incalzita. Ideal ar fi ca bautura sa fie la temperatura corpului. Consum-o pe stomacul gol, cu cel putin o jumatate de ora inainte de micul dejun.
  2. Fa-ti timp pentru miscare. Pentru o detoxifiere completa si reusita a organismului, masurile dietetice trebuie sustinute prin activitate fizica. Daca vrei sa-ti ajuti cu adevarat corpul sa se „elibereze”, croieste-ti timp pentru exercitii fizice – de preferinta cate 30-45 de minute in fiecare zi. Recomandate sunt antrenamentele cardio, cum ar fi spiningul, joggingul, aerobicul etc. Acestea iti cresc pulsul, accelereaza fluxul limfatic si, facandu-te sa te treaca toate apele, grabesc detoxifierea.
  3. Consuma mai multe alimente crude. Obiectivul tau in aceasta saptamana dedicata detoxifierii ar trebuie sa fie acela de a creste cat mai mult raportul dintre cruditati si alimentele gatite, in defavoarea acestora din urma. In stare cruda, cele mai multe alimente, si aici ne referim mai ales la cele de origine vegetala, contin mai multe enzime, vitamine, minerale, antioxidanti si diversi fitonutrienti valorosi in procesul de detoxifiere.
  4. Mesteca pe indelete. Daca pana acum mancai pe fuga, in zilele de detoxifiere nu ai voie sa faci asta. E foarte important sa-ti iei ragazul necesar si sa mesteci fiecare imbucatura de 10-12 ori inainte de a trimite mai departe bolul alimentar, prin inghitire. Aplicarea tehnicilor de mindfulness la masa permite instalarea mai rapida a senzatiei de satietate, ajutandu-te astfel sa mananci mai putin.
  5. Hidrateaza-te corespunzator. Pentru o detoxifiere cat mai eficienta, ar trebui sa bifezi un consum zilnic de aproximativ 3 litri lichid (apa + infuzii de plante). Vei sprijini detoxifierea renala daca vei consuma infuzii de papadie, radacina de urzica, galbenele, brusture sau trifoi rosu.
  6. Practica periajul uscat al pielii. Cu ajutorul unui burete lufa sau al unei perii cu coada lunga, cu peri naturali, maseaza-ti pielea cu miscari circulare, ferme. Incepe de la picioare, de jos in sus, apoi continua, progresiv pe toata suprafata corpului, avand grija sa eviti zona delicata a gatului si a fetei, precum si orice eruptii sau inflamatii cutanate. Periajul se efectueaza inainte de face dus sau baie.
  7. Relaxeaza-te. Ca programul de detoxifiere sa-si atinga scopul, acesta nu trebuie abordat cu incrancenare, ci, dimpotriva, cu mult calm si sentimente pozitive. Foloseste aceste zile pentru a-ti reduce nivelul de stres. Baile cu uleiuri esentiale care au poprietati detoxifiante, asa cum sunt cele de pachouli, lamaie, ienupar sau geranium, sunt o modalitate simpla si sigura de restabilire a starii de armonie.

Nota: Aceasta cura de detoxifiere este contraindicata gravidelor, persoanelor care alapteaza, persoanele in varsta, cu hipertensiune arteriala sau subponderale.

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu