Combate oboseala de dimineata! Cum sa ai un somn de calitate

Timp estimat de citire2 minute, 49 secunde

Ai dimineti in care ti-e greu si sa te dai jos din pat, pentru ca te simti prea obosit? Responsabili pentru aceasta stare deloc placuta pot fi mai multi factori, printre care se numara insomnia sau somnul de proasta calitate. Trezeste-te fresh in fiecare dimineata cu ajutorul sfaturilor noastre!

Somnul odihnitor contribuie la o stare de spirit mult mai buna, ce iti sustine activitatile de zi cu zi. Cand esti vesnic obosit sau fara chef, lucrurile nu au cum sa se indrepte in directia dorita, asa ca remediaza problemele pe care le ai cu somnul si trezeste-te plin de energie!

Recomandari pentru un somn odihnitor

Primul pas pe care trebuie sa-l urmezi este sa incepi sa te relaxezi cu doua ore inainte de culcare. Lasa deoparte gadget-urile care te inconjoara, deconecteaza-te de pe Facebook si relaxeaza-te intr-un mod traditional: o baie aromata, o carte buna, un ceai caldut cu putina miere sorbit pe canapea pot face minuni pentru starea ta de spirit. Incepe sa-ti pregatesti camera de dormit, aerisind timp de 10 minute si pulverizand in aer cativa stropi de parfum de lavanda, ce are efect relaxant. Scoate din dormitor orice lucru care ti-ar putea distrage atentia, precum televizorul si, mai ales, nu te baga in pat impreuna cu laptopul sau iPad-ul, pentru ca somnul va intarzia sa apara.

Un alt element esential al pregatirii pentru culcare este controlul alimentar: ia cina cu cel putin patru ore inainte de culcare si evita cofeina si alcoolul in aceasta perioada. Este important ca ultima masa a zilei sa fie usoara si sa nu contina mancaruri picante sau grase, intrucat acestea iti pot da arsuri si disconfort gastric pe timpul noptii. Daca simti nevoia, poti bea un pahar cu lapte caldut inainte de culcare, insa evita alimentele bogate in tiramina (branza, vinete, zmeura, avocado, sos de soia, vin rosu), care iti stimuleaza creierul si pot cauza insomnii.

De asemenea, pentru a evita oboseala de dimineata, este la fel de important sa-ti stabilesti o rutina a somnului. Culca-te in fiecare seara la aproximativ aceeasi ora, dormi cel putin opt ore, apoi trezeste-te la aceeasi ora in fiecare dimineata. Chiar daca la inceput iti va fi mai greu sa te obisnuiesti cu acest program, mai ales in weekend, efectele benefice se vor vedea in timp si te vei simti mult mai odihnit la trezire!

Pentru un somn de calitate, incearca sa-ti programezi orele de sport cu cel putin patru ore inainte de ora de culcare. Conform unui ghid al somnului de calitate publicat de Universitatea Stanford, cele mai bune perioade pentru a face exercitii fizice fara repercusiuni asupra somnului sunt dimineata si dupa-amiaza.

Cum invingem oboseala de dimineata?

Iata inca un truc oferit de specialistii de la Universitatea Stanford: dimineata, la trezire, iesi pe balcon sau intr-un loc insorit si stai cu fata la soare timp de 15 minute. Acest ritual, sustin ei, te va ajuta sa-ti reglezi ceasul biologic si sa te obisnuiesti mai usor cu trezirea dimineata devreme.

Urmand sfaturile de mai sus, vei reusi sa iti reglezi somnul si sa dormi mai bine, fara niciun fel de cheltuieli suplimentare. Mai ai nevoie doar de un pic de organizare si gata – esti la un pas de a afla cum e sa te trezesti odihnit, in fiecare dimineata!

Daca problemele tale cu somnul persista sau te simti in continuare obosit, te sfatuim sa consulti un medic.

 

Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate