Beneficiile consumului de sucuri naturale pe timpul verii

Timp estimat de citire2 minute, 53 secunde

Pe perioada verii, nevoile hidrice ale organismului sunt mai mari decat in orice alt anotimp si asta pentru ca organismul pierde prin transpiratie foarte multe vitamine si minerale necesare functionarii optime. Pe langa cei 2 litri de apa recomandati a se consuma zilnic, putem apela, in egala masura, la sucuri naturale de fructe si legume care curata corpul, lupta impotriva efectelor caldurii si asigura aportul de nutrienti esentiali

Afla aici ce sucuri naturale poti consuma in aceasta vara

Sucurile naturale, usor de preparat, echilibreaza balanta nutritionala in cazul in care ai deficit de vitamine si minerale ca urmare a consumului redus de fructe si legume. Sucurile naturale, in special cele de legume, hranesc si purifica celulele in profunzime intrucat trec rapid in sange. Consumul acestora sporeste eficacitatea oricarei diete de slabire, prin faptul ca taie pofta de mancare.

Sucuri naturale care te vor ajuta sa fii in forma maxima vara aceasta

Sucurile “verzi” sunt obtinute din legume verzi: spanac, laptuci, patrunjel, lastari tineri de grau, orz, secara, lucerna, alge precum chlorella sau spirulina. Aceste sucuri sunt bogate in vitamine antioxidante (A, B, C, E) si in minerale (calciu, magneziu, potasiu, fosfor). Enzimele prezente in aceste legume amelioreaza afectiunile digestive.      

Daca gustul uneori amar al acestora iti displace, poti adauga sucuri de fructe sau de legume pentru a-l imbunatati. Spre exemplu, poti obtine un suc delicios folosind urmatoarele cantitati: 1/4 sfert suc de iarba de orz, 1/2 suc de mere si 1/4 suc de telina.

Sucurile din fructe proaspete sunt si ele bogate in vitamine si antioxidanti. Spre deosebire de fructele intregi, sucurile din fructe sunt lipsite de fibre si au un continut crescut de zahar. De aceea se recomanda sa fie consumate cu moderatie. Amatorii de gusturi inedite pot adauga si condimente. Un exemplu de astfel de suc se obtine din amestecul unei jumatati de pepene galben cu 2 cm de rizom de ghimbir proaspat si putina apa carbogazoasa sau plata.

Sucurile de legume sunt o sursa permanenta de vitamine, minerale si oligoelemente. Ca si in cazul sucurilor de fructe, nici acestea nu pastreaza intregul continut de fibre regasit in legumele intregi. Prepara-ti un suc gustos din urmatoarele cantitati: 1/2 suc de morcovi, 1/4 suc de sfecla si 1/4 lapte de cocos. Morcovul, bogat in vitamina A, pregateste pielea de soare. Sfecla  sustine sistemul sanguin gratie concentratiei de sodiu si calciu. Iar laptele de nuca de cocos, asociat celor doua legume, permite o mai buna eliminare a toxinelor.

Cum consumi sucurile naturale?

Elementele nutritive prezente in fructe si legume se altereaza mai repede odata transformate in suc, caci nu mai sunt protejate de fibre. Sucul ar trebui sa fie consumat cat mai repede posibil, ideal in urmatoarea jumatate de ora dupa ce a fost preparat. Bea-l pe stomacul gol, cu jumatate de ora inainte de masa principala. Astfel, nu se va amesteca cu mancarea solida, caz in care n-ar mai putea fi bine asimilat.    

Care este cantitatea de sucuri naturale recomandata?

In cadrul unei alimentatii echilibrate, este recomandat sa bei 500 ml de suc natural zilnic pentru a beneficia de proprietatile acestuia. Sucurile te ajuta chiar si in cazul in care nu ai o alimentatie ideala, ele putand echilibra o alimentatie deficitara.  

Daca te bucuri de o sanatate buna, poti incerca, o zi pe saptamana, sa consumi exclusiv sucuri naturale. Vei scapa de oboseala, de carentele vitaminice, iar sistemul digestiv va functiona la parametri optimi.

Surse:

naturavox.fr; naturopathie-alimentation-vivante.net; cocktails-legumes.com

Oana Anghel

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu