Beatrice Serban, fata cu zambet gingas si muschi de otel

Timp estimat de citire4 minute, 34 secunde

La numai 23 de ani, a urcat pe cele mai inalte trepte ale performantei sportive intr-o disciplina putin promovata la noi in tara: bodybuilding feminin. A castigat medialia de aur la Campionatul Mondial in 2013 si 2014, este dubla campioana europeana si multipla campioana nationala la junior si seniori. Va invitam s-o cunoasteti pe Beatrice Serban, o tanara frumoasa, instruita si extrem de ambitioasa, care ne-a rugat sa-i spunem prieteneste „Bety”.

Slab sau Gras: Esti dubla Campioana Mondiala la Culturism si Fitness si dubla Campioana Europeana la aceleasi discipline… Povesteste-ne cum ai ajuns aici.

Bety: In primul rand, va multumesc pentru invitatia de a sta de vorba. Da, intr-adevar, am reusit sa obtin locul 1 si sa-mi mentin titlul de Campioana Mondiala si Europeana doi ani consecutiv. Drumul a fost lung, cu antrenamente zilnice, dat fiind faptul ca pasiunea pentru sport a staruit in sanul familiei mele. Inca din clasa a 2-a, tatal meu mi-a impartasit dragostea pentru sport si am reusit sa practic judo de performanta. Apoi, totul s-a petrecut in mod natural, am trecut la o alta ramura sportiva – culturism si fitness, unde am avut prima victorie la primul Campionat National.

Slab sau Gras: De unde vine pasiunea pentru culturism?

Bety: Culturismul mi-a placut, deoarece ma ajuta sa-mi modelez corpul asa cum doresc si, mai mult decat atat, sa am o viata sanatoasa din toate punctele de vedere: alimentatie, miscare, atitudine, organizare.

Slab sau Gras: Cum arata o zi din viata ta? Cate ore dedici antrenamentelor?

Bety: Sunt un om normal, ca toti ceilalti, doar cu mici restrictii in ceea ce priveste odihna, mesele la ore fixe si antrenamentele. Pe langa faptul ca sunt sportiva de performanta, sunt si antrenoare la o sala de fitness unde ii consiliez pe toti cei care vin la sala sa ajunga la formele dorite, la starea fizica si psihica necesara unui stil de viata sanatos. Petrec aproximativ 12 ore in sala de fitness cu tot cu antrenamentul meu, care nu dureaza mai mult de 2 ore.

Slab sau Gras: In ce consta dieta ta?

Bety: Pentru ca femeile isi definesc musculatura mai greu, am o dieta hiperproteica. Evit mesele de carbohidrati (orez, cartofi, paine etc.) si pun accent pe consumul de carne alba si rosie (pui, vita, peste) in combinatie cu diverse salate asortate cu varza, salata verde cu porumb, salata de rosii si castraveti.

Slab sau Gras: Iti permiti si exceptii? Care ar fi acelea?

Bety: Sigur ca imi permit, daca sunt in offseason de competitii, altfel nu pot sa ma abat de la regimul alimentar si programul strict pe care mi-l impun. Ca o exceptie, pun petrecerea de seara cu prietenii.

Slab sau Gras: Cum se modifica programul si regimul alimentar inainte de concursuri?

Bety: Programul se modifica pe masura ce inaintez in pregatire. Si pentru ca suntem intr-o continua modificare si acumulare de informatii, imbunatatesc cate ceva de fiecare data. Totul este strict, aplic relatia de interdependenta dintre timp-organizare-efort-refacere-alimentatie care este foarte importanta in atingerea obiectivelor.

Slab sau Gras: Cum reusesti sa mentii proportiile ideale si sa-ti sculptezi corpul asa frumos?

Bety: Va multumesc pentru apreciere! Cu totii stim ca perfectiunea nu exista, insa intotdeauna ne dorim mai mult si pentru acest lucru ma antrenez zilnic, indiferent de vremea de afara, de sarbatori sau de alte evenimente. Echilibrez greutatile folosite la sala de forta cu gramajul folosit in alimentatia mea; am ajuns la un nivelul la care „cantaresc din ochi”.

Slab sau Gras: In ce masura te-au ajutat studiile la Universitatea Nationala de Educatie Fizica si Sport in obtinerea performantelor?

Bety: Cu siguranta, cursurile din cadrul U.N.E.F.S. m-au ajutat enorm in descoperirea propriului corp si nu numai, in evaluarea proprie a parametrilor efortului. Am aflat cum se elaboreaza un program pre-competitional si competitional, in care imi conturez atitudinea cu ajutorul cursurilor de didactica pedagogica. Insa, dupa cum spuneam, tot timpul avem de invatat, prin impartasirea diferitor informatii, cunostinte, chiar comportamente. Cred in expresia „Omul cat traieste, invata!”.

Slab sau Gras: Care sunt parametrii evaluati la un concurs de culturism? Cum se dau notele?

Bety: Regulamentul se desfasoara pe grupe de varsta si greutate, categorie de participare. Prin comparare, se puncteaza tipul constitutional, structura osoasa si scheletica cea mai buna si, nu in ultimul rand, definirea musculara, striatiile grupelor musculare. Sunt 5 pozitii obligatorii de etalare musculara. A doua runda cuprinde programul artistic, in care e umarita o corelare armonioasa intre muzica, tinuta si miscari de forta, mobilitate si etalare musculara.

Slab sau Gras: Care sunt cele mai importante 3 sfaturi pentru un incepator in fitness/culturism?

Bety: Primul sfat este acela de a-si modifica programul de viata si de a adopta un stil cat mai sanatos; al doilea sfat este sa se antreneze sub atenta supraveghere a unui specialist; al treilea sfat este sa nu renunte atunci cand ii este greu. Puterea de a persevera si de a ne autodepasi se afla in fiecare dintre noi.

Slab sau Gras: Folosesti/recomanzi suplimentele pentru cresterea masei musculare?

Bety: Am folosit si folosesc in continuare suplimentele nutritive de mentinere a masei musculare si a vitalitatii, si anume: proteina praf fara carbohidrati, complexul Omega 3-6-9, aminoacizii BCCA, arginina, L-carnitina acetilata si complexul de vitamine, minerale si magneziu. Pe acestea le recomand fara rezerve.

Slab sau Gras: Ce obiective mai ai? Cand ai urmatorul concurs?

Bety: Urmatorul concurs pe care il astept este Campionatul Mondial, iar obiectivul principal este mentinerea titlului de Campioana Mondiala si identificarea noilor oportunitati pentru a ma dezvolta profesional si mental.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu