4 retete de post cu legume

Timp estimat de citire2 minute, 41 secunde

In a doua luna de primavara, postul Pastelui este tinut de multi romani de toate varstele si este o perioada excelenta pentru detoxifiere. Legumele si verdeturile disponibile acum in piete iti vitaminizeaza organismul, nu au multe calorii si costa putin, de aceea iti oferim patru retete de post inedite, care te ajuta sa le integrezi cat mai usor in meniul zilnic.

Reteta de „spaghete” din dovlecel

Ingrediente:
– Un dovlecel
– 2 linguri de ulei de masline
– O ceapa, tocata marunt
– 3 catei de usturoi pisati
– 200 g rosii cherry taiate in jumatate
– Sare, piper
– Otet din vin rosu
Preparare: Curata si spala dovlecelul, taie-l in jumatate pe lungime, apoi taie-l fasii subtiri pe lungime. Pune fasiile de dovlecel intr-un scurgator, adauga putina sare si lasa-l sa se usuce timp de 10 minute. Incinge uleiul de masline intr-o tigaie, caleste ceapa, adauga usturoiul si mai lasa-l un minut. Adauga rosiile si mai lasa-le pe foc 5-7 minute. Stoarce bine dovlecelul, apoi adauga fasiile in tigaie si lasa-le pe foc mediu 3-5 minute. Adauga otetul, sarea si piperul si spaghetele din dovlecel sunt gata.

 

Reteta de pilaf japonez cu 7 verdeturi de primavara

Ingrediente:
– O cana de orez alb, obisnuit
– 3 cani de apa
– 7 tipuri de verdeturi de primavara (patrunjel, leurda, praz, usturoi verde, ceapa verde, etc)
Preparare: Spala orezul si lasa-l la inmuiat in apa rece timp de 30 de minute. Pune pe foc mediu, iar dupa ce da in primul clocot, lasa orezul pe foc mic timp de 40 de minute. Opareste verdeturile maruntite timp de 1 minut, scurge apa si adauga-le peste orez, amestecand bine, apoi stinge focul. Optional, poti adauga sare si piper.

Reteta de bruschete italienesti

Ingrediente:
Paine italiana (foccacia, ciabata), feliata gros
– Rosii cherry, taiate cubulete mici
– Ulei de masline extravirgin
– Busuioc proaspat, maruntit grosier
– Usturoi
– Sare si piper
Preparare: Amesteca intr-un bol rosiile, uleiul, sarea, piperul si busuiocul. Taie usturoiul in felii subtiri, freaca felia de paine cu usturoi pe o singura parte, apoi pune usturoiul ramas in bolul cu rosii. Rumeneste feliile de paine pe un gratar – partea cu usturoi ar trebui sa fie mai rumenita decat cealalta. Dupa ce painea este gata, pune cu lingurita din mixtura de rosii si busuioc si aranjeaza bruschetele pe un platou, decorate cu frunze de busuioc sau piper negru.

Reteta de cuscus libanez cu legume

Ingrediente:
– 2 cani de cuscus
– Un morcov mare, feliat
– 2 cepe maruntite
– Un ardei gras, taiat cubulete
– Un dovlecel, taiat cubulete,
– 2 rosii uscate, in ulei, taiate cubulete
– 2 catei de usturoi maruntiti
– Pudra de ghimbir
– O lingurita de curry
– O mana de patrunjel
– 2 linguri de otet balsamic
– Sos de soia
– Ulei de masline
Preparare: Pune cuscusul intr-o oala mare, adauga apa clocotita si lasa-l sa absoarba apa. Intr-o tigaie incinge un pic de ulei, adauga ceapa si las-o sa se caramelizeze putin, apoi amesteca in aceeasi tigaie otetul balsamic si sosul de soia. Dupa ce mai scade sosul, adauga morcovul si pudra de ghimbir, rosiile uscate si putin din uleiul in care au fost marinate. Amesteca bine si adauga dovlecelul, ardeiul si da focul mic. Adauga cuscusul si usturoiul. La sfarsit, presara patrunjel, sare si, daca este prea uscat pentru gustul tau, mai poti adauga sos de soia sau apa clocotita.

 

Raluca Baciu
Sursa: opensourcefood.com

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu