Top alimente bune pentru inima ta

Timp estimat de citire1 minut, 54 secunde

O inima sanatoasa se poate mentine intr-o stare buna pe termen lung si prin adoptarea unui stil de viata echilibrat si al unui program alimentar bogat in nutrienti esentiali si sarac in anumite ingrediente, precum grasimile si sarea. Evita untul, carnea grasa, untul de cacao (din ciocolata), lactatele nedegresate, painea alba si dulciurile si incearca sa incluzi in meniul tau cat mai multe dintre alimentele bune pentru inima ta!

1. Somon
Destul de costisitoare din punct de vedere finanaciar, carnea de somon are insa cel mai mare continut de acizi grasi omega 3, vitali pentru sanatatea vaselor de sange si a inimii.

2. Seminte de in
Semintele de in sunt o varianta vegetariana si ieftina de a-ti lua doza zilnica de omega 3, necesara sanatatii inimii tale. Le poti consuma in salate de fructe, cu iaurt sau in cerealele de la micul dejun.

3. Fructe de padure
Umple-ti farfuria cu afine, capsuni, zmeura si coacaze, pentru ca au un continut bun de vitamina C, buna pentru intregul organism, si substante antioxidante care iti protejeaza inima.

4. Broccoli
Daca ai o dieta saraca in fructe si legume sau fumezi, poti incerca o cura revitalizanta de cateva zile cu broccoli, un aliment bun pentru inima ta, ce contine beta-caroten, potasiu, calciu si vitaminele C si E.

5. Pepene galben
Aromat si plin de vitamine, pepenele galben este un aliment grozav pentru sanatatea inimii tale, datorita luteinei si beta-carotenului pe care le contine, asa ca il poti savura in fiecare zi fierbinte de vara.

 

Exemplu de meniu zilnic pentru o inima sanatoasa

Medicii de la faimoasa clinica americana Mayo te invata cum sa-ti organizezi meniul in fiecare zi, pentru a manca echilibrat si sanatos – acesta este doar un exemplu orientativ:
 

Mic dejun: un bol mic cu fulgi de ovaz, peste care ai presarat o lingurita de scortisoara si cateva nuci maruntite; o banana; o cana de lapte degresat.

Pranz: un iaurt mic degresat (max. 1% grasime) cu o lingurita de seminte de in; 2 piersici; o cana de broccoli si conopida, crude; branzica de casa slaba; apa minerala.

Cina: un burger facut in casa, din carne de curcan, cu o chifla din faina integrala; cateva linguri de fasole verde cu migdale; un bol de salata cu sos fara grasimi; o lingura de seminte de floarea-soarelui; o cana de lapte degresat; o portocala.

Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

3 comentarii

Lasă un răspuns

  1. ana spune:

    Intr-adevar, somonul costa in jur de 50 de lei kilogramul… Dar sa ne gandim totusi cati bani cheltuiesc unii oameni (saraci) pe tigari…

  2. marin spune:

    somonul este foarte scuump eu nu pot sa-l cumpar dar maninc si eu verdeturi cred ca sunt bune

  3. raluca spune:

    toate sint foarte bune nsi in acelasi timp foarte scumpe Noi mincam prost si ieftin si cum sa fie inima noastra? multumim ca ne spune-ti macar de ce sintem bolnavi