Pestele salbatic de Alaska – 6 beneficii pentru sanatate, mai putin cunoscute

Timp estimat de citire1 minut, 41 secunde

Beneficiile pestelui si fructelor de mare, datorate continutului bogat de Omega-3 si a altor substante nutritive, se afla in lumina reflectoarelor de foarte mult timp, insa informatiile se innoiesc cu fiecare studiu nou desfasurat. 

S-a scris cu precadere despre  efectul pozitiv al consumului de peste in functionarea sistemului cardiovascular, despre scaderea cu 50% a riscului repetarii unui atac de cord sau incetinirea dezvoltarii aterosclerozei, despre imbunatatirea circulatiei si a activitatii inimii, insa s-a pus mai putin accentul pe efectele semnificative in bolile autoimune, in dezvoltarea cognitiva si comportamentala a copiilor sau despre rolul in protejarea vederii. Va invitam sa cititi, in cele ce urmeaza, despre beneficiile mai putin cunoscute ale acestor produse, pentru toate vârstele.

Pestele salbatic de Alaska este alternativa inca si mai sanatoasa, la pestele de crescatorie. Expresia ”Suntem ceea ce mâncam” face, sau ar trebui sa faca trimitere si la stilul de viata si de dezvoltare al alimentelor pe care le consumam. Pestele de Alaska câstiga atât la nivel de gust cât si la nivelul beneficiilor nutritive, pentru ca se hraneste la rândul lui din apele salbatice si pure ale marilor si oceanelor. Informatii detaliate despre continutul somonului si codului de Alaska puteti vedea in tabelul de mai jos.

Previne bolile neurodegenerative, inclusiv Alzheimer

Acizii Omega-3 continuti in cantitati impresionante in somonul de Alaska de tip King de exemplu – 1476mg/85g -au un rol semnificativ in procesele de vindecare din intregul organism. Unul dintre cei doi acizi principali cu lant lung Omega-3 – acidul docosahexaenoic (DHA) – se concentreaza in membranele celulelor creierului, intarind structura acestora si imbunatatind functiile neuronilor. Acest acid participa la transferurile dintre celulele creierului, actioneaza la nivelul hormonilor si substantelor reglatoare si contribuie la dezvoltarea si regenerarea neuronilor. Studiile realizate pe grupuri de persoane in vârsta, au aratat ca cei care aveau in organism un continut crescut de acizi cu lant lung Omega-3 si care consumau peste, se imbolnaveau mai rar de Alzheimer, iar functiile cognitive ale acestora se pastrau intacte pentru mai mult timp.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate