Kate Hudson si secretele unei siluete impecabile

Timp estimat de citire3 minute, 33 secunde

Daca atunci cand te gandesti la sariturile cu coarda, fie vezi o fetita cu codite saltate, fie pe Rocky Balboa antrenandu-se frenetic inainte de a intra in ringul de box, este clar ca e cazul sa-ti reconsideri atitudinea fata de acest accesoriu de fitness. Actrita americana Kate Hudson a facut asta si se vede! Are o silueta impecabila, pentru ca nu se desparte de coarda.

Ti-o amintesti pe partenera atragatorului Matthew McConaughey din filmul “How to Lose a Guy in 10 Days – Cum sa scapi de un tip in 10 zile”? Supla si sexy, nu-i asa? Sa zicem ca, in 2003, cand a fost realizata productia cinematografica, avea tineretea de partea ei. Ei bine, Kate Hudson, caci despre ea este vorba, are un fizic fara cusur si acum, la 37 de ani, dupa doua nasteri. Si asta pentru ca adora sa sara coarda. Nu, nu a dat in mintea copiilor, ci doar a descoperit beneficiile acestui antrenament ultra-eficient.

Cu coarda, oriunde

Frumoasa blondina a dezvoltat o adevarata adictie pentru coarda. „Imi place sa sar coarda, pentru ca acesta este de departe cel mai bun exercitiu de tip cardio pe care il poti practica. Fac 3 seturi a cate 3 minute. Mereu raman surprinsa de cat de mult transpir”, a marturisit Kate, intrebata fiind despre secretele ei de frumusete. De curand, antrenorul ei personal, Nicole Stuart, cu care aceasta lucreaza de 15 ani, a dezvaluit ca actrita are mereu coarda la ea. „O poarta in geanta peste tot si, de fiecare data cand are o pauza, o foloseste pentru a sari: pe un picior, in cruce etc. Chiar si cinci minute… Sarind de 4 ori, ea adauga 20 de minute de antrenament cardio pe zi”, a precizat Stuart.

3 in 1: sanatate, amuzament si corp sculptat

Desi poate parea o joaca, ceea ce nu-i deloc rau – o portie suplimentara de distractie nu strica nimanui –, saritul coardei este extrem de benefic pentru organism. Imbunatateste activitatea cardiaca, intarind muschii inimii, creste capacitatea pulmonara, fortifica oasele, corecteaza deficientele posturale, sporeste concentrarea, memoria, coordonarea, agilitatea si rezistenta. Specialistii sustin ca 10 minute de sarit coarda pot avea acelasi efect ca o alergare de 45 de minute! Cat despre numarul de calorii arse, se estimeaza un consum de 1300 de calorii pe ora. Desigur, asta in functie de intensitatea antrenamentului, de greutatea corporala si de conditia fizica. Cu cat esti mai neantrenat si mai pufos, cu atat arderile vor fi mai mari.

Exercitii cu coarda pentru o saptamana

Intr-adevar, saritul coardei te poate apropia semnificativ de silueta mult visata, cu o singura conditie: sa exersezi in fiecare zi, cel putin 5-10 minute. Ca sa-ti fie mai simplu, iti propunem un antrenament variat, pentru 7 zile. Mai departe, te descurci tu!

Prima zi

Exercitiul 1: sari in mod obisnuit, rotind coarda in fata, timp de 3-5 minute; straduieste-te sa aterizezi pe varfuri, dar nu pe varfurile degetelor ca o balerina, ci pe perna talpii.

Exercitiul 2: sari pe un picior. Cu fiecare rotire a coardei, schimba piciorul de aterizare, incercand sa tragi genunchiul opus cat mai aproape de piept.

Ziua a doua

Exercitiul 1: saritura obisnuita, timp de 3-5 minute.

Exercitiul 2: stai drept cu picioarele lipite si imagineaza-ti o linie paralela cu directia privirii tale. Incepe sa sari, rotind coarda in fata, astfel incat de fiecare data sa aterizeze pe partea opusa a liniei imaginare. Pe masura ce avansezi, incearca sa cresti amplitudinea.

Ziua a treia

Exercitiul 1: saritura obisnuita, timp de 3-5 minute.

Exercitiul 2: sari de doua ori intr-o rotire de coarda.

Ziua a patra

Exercitiul 1: saritura obisnuita, timp de 3-5 minute.

Exercitiul 2: sari cu un picior in fata si cu celalalt in spate, apoi, la urmatoarea rotire de coarda, schimba pozitia picioarelor.

Ziua a cincea

Exercitiul 1: saritura obisnuita, timp de 3-5 minute.

Exercitiul 2: alearga pe loc in timp ce rotesti coarda, iar daca esti afara, sari coarda in alergare.

Ziua a sasea

Exercitiul 1: saritura obisnuita, timp de 3-5 minute.

Exercitiul 2: sari si aterizeaza cu varfurile indepartate in interior, la urmatoarea rotire de coarda, aterizeaza cu degetele indepartate in exterior. Repeta de mai multe ori. Exercitiul se cheama „Wounded Duck”, adica „Rata ranita”, in traducere.

Ziua a saptea

Exercitiul 1: saritura obisnuita, timp de 3-5 minute.

Exercitiul 2: sari prin incrucisare – la prima rotire de coarda, sari normal, iar la a doua rotire, incruciseaza mainile si sari prin bucla realizata. Repeta de mai multe ori.

Natalia Talmacec

Foto: Hepta

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu