Costin Bucura, antrenor si sportiv cu palmares impresionant

Timp estimat de citire5 minute, 22 secunde

Costin Bucura este absolvent al Academiei Nationale de Educatie Fizica si Sport Bucuresti, cu specializarea in arte martiale de contact – Thai Kickbox (o ramura in care sunt imbinate doua stiluri, boxul thailandez si kickboxul), Maestru Emerit al Sportului si unul dintre cei mai apreciati si experimentati antrenori de fitness si group training din Romania.

Are propria sala, Costin Bucura Studio, unde tine cursuri de aerobic, kickbox, functional si personal training. Mai multe despre Costin, dar si sfaturi despre sport si nutritie, in interviul pe care ni l-a acordat.

Slab sau Gras: In primul rand, spune-ne mai multe lucruri despre tine. Cand si cum ai inceput sportul?

Costin Bucura: Fac sport de la 6 ani, deci, de 33 de ani. Am inceput cu Kung fu, la indrumarea fratelui meu, mi-a placut foarte mult. Apoi am facut gimnastica, am continuat cu atletism, am facut balet multi ani, fotbal… etc. Intr-un final, m-am intors la artele martiale. La 25 de ani, sub indrumarea antrenorului meu de la Ploiesti, Liviu Apostol, am inceput performanta in karate traditional. Dupa 10 luni, am obtinut locul 2 la Campionatul European desfasurat la Oradea, in 2002, apoi au urmat inca 6 ani foarte intensi de competitii. In 2005, am obtinut titlul de Campion Mondial la Karate Traditional in Italia, apoi, in 2008, titlul de Campion European, la Praga. Am fost de patru ori Vicecampion European si multiplu Campion National de arte martiale de contact. In paralel cu artele martiale, am inceput performanta in fitness sub indrumarea doamnei antrenoare Florina Roventa. In 2007, am reusit sa obtin titlul de Campion Balcanic la Fitness, in 2008, medalia de bronz la Campionatul European de Fitness si finalist (locul 5) la Campionatul Mondial de Fitness.

Slab sau Gras: Cum ai ajuns sa te ocupi de fitness?

Costin Bucura: Inca de mic, fratele meu ma lua cu el la antrenamente, el facand culturism de performanta. Dupa cativa ani, ajunsesem sa fac programe de antrenament pentru el si prietenii cu care se antrena. Asa a inceput pasiunea mea pentru fitness. In timpul facultatii, am mers la o ora de aerobic si mi-a placut atat de mult, incat am ramas trei clase la rand. De atunci, predau clase de aerobic, functional training, fac antrenamente personale, antrenamente de forta, de cardio combat, clase de tonifiere, iar, in 2011, am creat programul Challenge.

Slab sau Gras: Ce este programul Challenge?

Costin Bucura: Exista doua mari directii in fitnessul de astazi. Unul catre antrenamentele functionale de grup si altul catre aceste programe mai speciale in care sunt incluse antrenamente in sistem privat, adaptate in functie de nivelul fiecarei persoane, nutritie personalizata, evaluare personala inainte si la sfarsitul fiecarei editii. O editie dureaza 4 saptamani. Mai este inclus si un seminar tehnic de studiu al exercitiilor, de biomecanica. Este foarte multa informatie intr-un astfel de pachet, tocmai de aceea pretul este mult mai ridicat, comparativ cu un abonament normal de group training.

Slab sau Gras: Care e povestea salii tale? Cand ai deschis-o?

Costin Bucura: Sala am deschis-o in 2012 cand inca lucram la o companie mare de fitness. Este o sala cu circuit inchis, in sensul ca la mine la sala vin persoane care ma cunosc si care au lucrat cu mine multi ani si au o experienta destul de mare in domeniu, oameni care au lucrat cu multi traineri si au incercat destul de multe programe de antrenament, in felul asta putand sa faca diferenta intre un serviciu de calitate si unul de proasta calitate… De asemenea, mai vin si alte persoane recomandate de clientii mei. In felul asta, pastram calitatea clientilor si a serviciilor. Accesul se face pe baza de programare la fiecare clasa. Suntem o comunitate mai mica, dar bine inchegata.

Slab sau Gras: Ce sfaturi le dai incepatorilor in fitness?

Costin Bucura: In primul rand, sa se informeze. Exact cum iti cauti o vacanta. Vrei o vacanta frumoasa, stii ca e scumpa si incepi din timp sa te informezi despre costuri, calitatea serviciilor, cine este compania cu care zbori, agentia de turism, cine este ghidul care se va ocupa de voi etc. Din pacate, asta nu se intampla in 95% din cazuri si in serviciile de fitness. Consumatorul roman este interesat mai mult de frumusetea ambalajului decat de calitatea produsului. Piata este suprasaturata de traineri supraevaluati si fara experienta din cauza marketingului foarte agresiv care se face in acest moment pe piata de fitness din Romania. Consumatorul roman, neavand o educatie in domeniul fitnessului, nefiind informat, cauta un serviciu de calitate, dar marea problema este ca nu stie sa faca diferenta de calitate si, de cele mai multe ori, este “o victima sigura” pentru marile companii de fitness din Romania si nu numai…

Slab sau Gras: Care sunt exercitiile pe care le recomanzi incepatorilor?

Costin Bucura: Antrenamentele trebuie personalizate. Unele persoane dispun de calitati motrice native, viteza, forta, rezistenta, coordonare, suplete etc. Altele, nu. Unii oameni vin cu probleme ale coloanei vertebrale, de genunchi, diverse probleme de sanatate. Iar tu, ca trainer, daca ai experienta, trebuie sa adaptezi programul in functie de client si nevoile lui. Recomandarea mea e sa se inceapa cu exercitii de baza, excluse exercitiile complexe. Din pacate, tendinta in fitness este de accesorizare. Apar mereu programe futuriste, in care nu se pune accentul pe siguranta clientului, ci pe “show”, clase cat mai atractive… Clientul trebuie “adus cu picioarele pe pamant” si trebuie sa invete sa execute corect exercitiile de baza. Pot aparea probleme de spate, de articulatii, genunchi, umeri, probleme lombare, cervicale, cauzate de executarea incorecta a exercitiilor si a lipsei de experienta a instructorilor.

Slab sau Gras: Care este alimentatia pe care o recomanzi?

Costin Bucura: In principiu, fiecare stie in sinea sa ce ar trebui sa manance. De acolo ar trebui sa plece primul pas. Marea problema in ziua de azi sunt dulciurile, grasimile, fast-food-ul, dar si painea in exces. Recomand, in primul rand, carnea de vita, pestele oceanic de captura, nu de acvacultura, muschiuletul de porc (are intre 3,5 si 5% grasime). Este de evitat puiul (plin de hormoni si apa cu sare). Recomand pastele integrale, orezul decorticat, legumele crude, salatele. Atentie la salate – sa contina o singura sursa de proteina animala. Totul e sa se vrea… Trebuie sa aloci timp si resurse pentru o alimentatie sanatoasa!

Slab sau Gras: Recomanzi suplimentele nutritive?

Costin Bucura: Recomand suplimentele nutritive de buna calitate. Cand cineva incepe antrenamentul, e important aportul de minerale, vitamine, proteine si carbohidrati de calitate pentru refacerea musculara, dar numai sub indrumarea unui antrenor.

Interviu: Stefan Stan

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F