7 idei pentru o toamna activa

Timp estimat de citire2 minute, 32 secunde

Chiar daca toamna s-a facut resimtita, este foarte important sa petreci timp afara. Profita de fiecare zi cu soare pentru a iesi. Noi te invatam cum sa petreci cat mai mult timp in aer liber si sa faci miscare, pentru o toamna activa si in forma maxima!

Adultii cu varste intre 18-64 de ani trebuie sa faca cel putin 2,5 ore de miscare pe saptamana, pentru o sanatate optima. Incearca sa te motivezi chiar si in zilele ploioase de toamna sa iesi in aer liber sau, cel putin, sa mergi la sala si sa faci miscare!

1. Vanatoare de culori

Este o activitate grozava pentru familiile cu copii: alegeti o culoare si plecati afara (intr-un parc, in jurul blocului) pentru a cauta toate obiectele care au acea culoare. Pastrati obiectele gasite sau doar faceti-le o poza. Distractiv si… gratuit!

2. Mers in pas alert

Mersul in pas rapid poate fi la fel de eficient pentru arderea caloriilor ca si jogging-ul. Il poti practica in orice anotimp, insa toamna asigura-te ca ai la tine un hanorac suplimentar si o pelerina de ploaie – nu stii niciodata ce-ti rezerva vremea capricioasa.

3. Mountain bike

Daca esti genul aventurier, fa o escapada plina de adrenalina in natura! Chiar daca nu iti permiti o bicicleta performanta, poti inchiria una si vei savura aerul tare de munte, unde vei gasi trasee marcate pentru aceasta activitate din ce in ce mai iubita in Romania.

4. Caiac canoe

Pentru ca soarele nu mai este la fel de puternic ca vara, este un moment prielnic pentru a lua lectii de caiac canoe, un sport minunat pentru cei ce iubesc natura si senzatiile tari, in egala masura. Poti practica acest sport atat pe un lac (pentru incepatori), iar mai tarziu te poti aventura in apele involburate ale unui rau, pentru o portie de adrenalina pe care nu o vei uita toata viata!

5. La cules de mere

Activitatile in gradina sau in livada sunt solicitante din punct de vedere fizic, oricat de usoare ar parea. Pana nu le incerci, nu vei stii! Cauta o gospodarie cu livada (incearca la pensiunile agroturistice sau la o ferma locala), daca nu ai rude la tara, si petrece o zi intreaga urcandu-te pe scara, in pomi si adunand cosuri intregi de mere – sau orice alte fructe de sezon.

6. Mergi intr-un tur ghidat al orasului

Daca locuiesti intr-un oras mare sau vizitezi unul, este simplu sa gasesti un tur pietonal ghidat (uneori, astfel de tururi sunt chiar gratuite) prin cele mai importante locuri. Un astfel de tur poate sa dureze o zi intreaga si, pe langa ca nu cheltui bani pe transport, la sfarsitul zilei s-ar putea chiar sa ai o usoara febra musculara de la atat de mult mers!

7. Panou de escalada

In cazul in care vremea este cu adevarat neprietenoasa si nu poti face activitati in aer liber, exista sali in care poti practica escalada la panou. Este o modalitate foarte sigura de a-ti dezvolta sau imbunatati abilitatile de catarare – plus o metoda grozava de a socializa si de a intalni oameni noi!

Roxana Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate