5 exercitii pentru ameliorarea durerilor de spate

Timp estimat de citire1 minut, 38 secunde

Din nefericire, multi dintre noi avem un serviciu sedentar, ce ne obliga la ore in sir de stat pe scaun, in fata calculatorului. Acest lucru duce, invariabil, la dureri de spate si disconfort in zona coloanei vertebrale. Pentru ameliorarea acestor simptome, dar si pentru prevenirea lor, iata cinci exercitii eficiente.

Invata cum sa-ti ameliorezi durerile de spate cu ajutorul a 5 exercitii simple pe care le poti face acasa.

In intiminatea casei voastre, alocati-va 10 minute dimineata si 10 seara, pentru a executa acest set de exercitii simple, dar atat de benefice pentru spatele si coloana voastra.

Exercitiul 1

Intinde-te pe spate pe covor, cu genunchii flexati si talpile pe podea. Ridica piciorul drept si prinde-l cu mainile de genunchi. Preseaza-l spre piept si mentine pozitia pret de 30 de secunde, apoi repeta procedeul si cu piciorul stang. La final, indoaie ambii genunchi si adu-i spre piept, ajutandu-te de maini.

Exercitiul 2

Ramai intins pe covor cu genunchii indoiti si talpile lipite pe podea. Pastreaza bazinul si umerii ficsi si ridica genunchii flexati si lipiti in aer. Apleaca-i spre dreapta, fara sa misti partea superioara a corpului si stai acolo 10 secunde. Revino in pozitia initiala si apoi apleaca-i spre stanga. Ramai 10 secunde. Repeta miscarea de cinci ori.

Exercitiul 3

Aceeasi pozitie de start, cu genunchii flexati si talpile lipite. Acum trebuie sa ridici bazinul de pe podea astfel incat sa formeze o linie dreapta cu genunchii. Se numeste pozitia „Pod” si trebuie sa o mentii cat mai mult posibil.

Exercitiul 4

Stai in genunchi, cu palmele lipite de podea. Lasa-ti bazinul moale, sa „se scurga” spre podea, apoi arcuieste-l spre tavan. Repeta miscarea de cinci ori.

Exercitiul 5

Asaza-te pe un scaun fara brate (poti face asta si la birou!), picior peste picior. Daca piciorul de deasupra este cel stang, roteste-ti bazinul spre partea dreapta. Ajuta-te de maini cand faci rasucirea. Atentie, pastreaza neclintita partea inferioara a corpului! Schimba directia si piciorul. Repeta acest exercitiu ori de cate ori ai senzatie de „spate intepenit”.

Vanessa Stefan

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu