10 beneficii uimitoare ale polenului de albine

Timp estimat de citire4 minute, 6 secunde

Adevarat tezaur de vitamine, minerale si alte substante necesare corpului nostru pentru a-si pastra vitalitatea, polenul de albine este considerat a fi unul dintre cele mai complexe si hranitoare alimente pe care natura ni le pune la dispozitie. Din acest punct de vedere, termenul de superaliment pare sa fi fost inventat fix pentru el.

Recoltat si prelucrat de albine prin imbibarea lui cu nectar si enzime speciale,  polenul florilor se transforma intr-o comoara nutritionala. Astfel, micutele ghemotoace pe care apicultorii le colecteaza din stup contin aproape toti micronutrientii esentiali, intre care calciu, fier, zinc, magneziu, fosfor, seleniu, iod si vitaminele A, E, D, K , C si cele din complexul B (B1, B2, B3, B6, B12).

Sursa excelenta de proteine

Poate parea greu de crezut, dar polenul de albine este superior oricarei surse de orgine animala in ceea ce priveste aportul de proteine! Acesta furnizeaza mai multi aminoacizi decat aceeasi cantitate de oua, branza sau carne de vita. Dar aceasta nu e tot. Aproximativ jumatate dintre proteinele sale sunt sub forma de aminoacizi liberi. Cu alte cuvinte sunt gata pentru a fi folositi de catre organism.

Cum si in ce cantitate se utilizeaza?

Polenul de albine poate fi consumat ca atare sau, pentru a spori absorbtia lui in tubul digestiv, se poate dizolva in putina apa cu suc de lamaie, intr-un suc de fructe ori legume proaspat stors sau in kefir. In general, acesta se administreaza inainte de masa, mai ales dimineata. Cat despre cantitatile recomandate, ele variaza in functie de varsta, dar si de scopul urmarit.

Pentru mentinerea starii de sanatate, dozele de polen de albine sunt urmatoarele:
– 2 g/zi in 4 prize pentru copii de 6 luni-1 an

– 8 g/zi in 4 prize pentru copii de 1-3 ani

– 12 g/zi in 4 prize pentru copii de 4-6 ani

– 16 g/zi in 4 prize pentru copii de 7-16 ani

– 10-15 g/zi pentru adolescentii de peste 16 ani si adulti

In situatii deosebite, stabilite de medic sau apiterapeut, se pot lua 20-50 g/zi, in 3 reprize, cu 1-2 ore inainte de mese. De asemenea, in curele de incarcare nutritiva sau in caz de suprasolicitare fizica si/sau intelectuala, cantitatile administrate pot creste pana la 50-100 g/zi. La fel si in dietele de slabire, cand pot inlocui o masa sau chiar doua intr-o zi.

Motive sa nu-l ocolesti

Pentru ca are ca sursa potentiala peste o mie de flori diferite, compozitia si proprietatile polenului de albine sunt de folos intr-o gama larga de dezechilibre si probleme de sanatate. Iata, in cele ce urmeaza, doar cateva dintre multiplele sale beneficii.

1. Este un bun energizant

Gama de elemente nutritive care se gasesc in compozitia polenului de albine face din el un  exceptional energizant natural. Carbohidratii, aminoacizii esentiali si complexul de B-uri te ajuta sa fii in forma maxima toata ziua, prin cresterea rezistentei la efort si combaterea starilor de oboseala.

2. Calmeaza pielea iritata

Polenul de albine este adesea folosit ca ingredient activ in produsele topice indicate in tratamentul unor boli dermatologice inflamatorii, asa cum sunt eczemele sau psoriazisul. Aminoacizii si vitaminele protejeaza pielea si stimuleaza regenerarea celulelor.

3. Protejeaza sistemul respirator  

Polenul de albine detine o cantitate mare de substante antioxidante care pot avea un efect antiinflamator asupra tesuturilor plamanilor, prevenind instalarea astmului.

4. Amelioreaza alergiile

Polenul reduce nivelul de histamina, contribuind astfel la diminuarea intensitatii multor tipuri de alergii. Rapoartele medicului Leo Conway din Denver Colorado sunt extrem de incurajatoare in acest sens. Doctorul sustine ca 94% din pacientii lui au reusit sa scape de simptomele alergice dupa ce au urmat o cura cu polen.

5. Imbunatateste digestia

Pe langa vitamine pretioase, minerale si proteine, polenul de albine contine si enzime, care sunt de mare folos in procesul de digestie. Enzimele sunt cele care ajuta corpul sa absoarba toate substantele nutritive necesare din alimentele pe care le mananci.

6. Stimuleaza sistemul imunitar

Polenul de albine este benefic pentru echilibrul florei intestinale si, astfel, sprijina sistemul imunitar. De asemenea, potrivit specialistilor, polenul de albine are proprietati antivirale si antibiotice.

7. Sustine sistemul cardiovascular

Sursa generoasa de rutin, un bioflavonoid cu rol antioxidant care ajuta la intarirea capilarelor si vaselor de sange, polenul de albine inlatura problemele circulatorii si corecteaza nivelul de colesterol. Totodata, datorita actiunii sale anticoagulante este de folos in prevenirea atacului de cord si a accidentului vascular cerebral.

8. Tine la distanta problemele prostatei

Barbatii care sufera de hiperplazie benigna la prostata pot gasi alinare prin utilizarea polenului de albine. Acesta reduce inflamatia locala si suprima nevoia frecventa de a urina.

9. Combate dependentele

Polenul de albine este un remediu holistic pentru tratarea adictiilor si inhibarea poftei de mancare, prin suprimarea comportamentelor impulsive. Din acest punct de vedere, polenul de albine se dovedeste a fi un aliat de neinlocuit cand vine vorba de cotrolul greutatii corporale.

10. Benefic in caz de infertilitate

Pentru ca stimuleaza si reface functia ovariana, polenul de albine poate fi folosit atunci cand o sarcina este dorita. Mai mult decat atat, el este si un excelent afrodiziac!

Sursa: www.foodmatters.tv

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu