Slabeste fara sa-ti fie foame

Timp estimat de citire3 minute, 26 secunde

Senzatia de foame nu este deloc placuta, nu e sanatoasa si poate ingreuna pierderea in greutate. Dar, ca sa slabesti, nu trebuie neaparat sa urmezi un plan strict de dieta si cea mai buna strategie este sa consumi alimente satioase pe tot parcursul zilei.

E mult mai eficient sa te concentrezi mai degraba pe ce mananci decat pe cat mananci. Si este aproape imposibil sa mananci prea mult daca farfuria contine alimente cu multe fibre si nutrienti. Poti scapa de numararea caloriilor (si frustrarea constanta) adoptand un stil de viata vegetarian chiar si pentru o perioada scurta.

Eliminand produsele de origine animala din dieta, vei reusi sa faci schimbari pozitive de durata, inclusiv sa slabesti, sa iti recapeti energia, aspectul sanatos al pielii, sa iti imbunatatesti performantele atletice, precum si sa iti ameliorezi problemele digestive.

Cum incepi?
Schimbarea drastica a dietei, peste noapte, poate parea coplesitoare (si rareori duce la schimbari de durata), asa ca ia-o pas cu pas. Incepe prin a inlocui cate un aliment, apoi altele. Iata cateva exemple simple de alimente care pot inlocui laptele, carnea, branzeturile si ouale:

– In loc de produse lactate, bea lapte de migdale, orez, sau soia, lapte de cocos (neindulcit).

– In loc de carne manaca fasole, leguminoase, tempeh sau tofu nemodificat genetic.

– In loc de branzeturi manaca humus cu legume asezonate cu ulei de masline si otet balsamic.

– In loc de oua consuma shake-uri cu proteine din plante, unt de migdale, fulgi de ovaz.

 Top 5 sfaturi pentru rezultate durabile
1. Mananca intotdeauna la micul dejun
Micul dejun ofera corpului energie pentru activitatea fizica de-a lungul intregii dimineti. Plus, o masa sanatoasa dimineata te poate ajuta sa eviti tentatia de a te duce direct la aparatul cu sandwich-uri pe la 11:00, cand stomacul incepe sa „roada”. Incearca un bol cu quinoa sau fulgi de ovaz pentru a obtine o combinatie de carbohidrati, proteine, fibre si grasimi sanatoase. Combina jumatate de cana cu cereale (la alegere) si adauga lapte de migdale, nuci, fructe de padure, scortisoara si miere. Daca nu iti place, incearca o felie de paine prajita cu multi-cereale, unt de migdale si banane.

2. Gustari inteligente
Cele mai bune gustari care te ajuta sa iti pastrezi energia sunt o combinatie de proteine si carbohidrati. La fel ca micul dejun, gustarile asigura corpului nutrientii necesari pentru a-ti mentine energia de-a lungul zilei, te ajuta sa eviti sa ti se faca atat de foame incat sa ajungi sa mananci orice. Corpul tau „prefera” sa manance un mar si o suta de grame de branza decat o punga de chips-uri de la magazin. Consuma cantitati mici de nuci, fructe proaspete, legume si hummus la doua sau trei ore.

3. Alege carbohidrati complecsi
Da, poti sa mananci carbohidrati si sa ai un corp de invidiat. Asigura-te doar ca mananci carbohidratii care trebuie. Evita consumul de carbohidrati prelucrati si rafinati (alimente cu faina alba) si alege orezul brun, ovazul si leguminoasele. Carbohidratii complecsi ofera fibre dietetice, vitamine si minerale care incetinesc digestia si ne fac sa ne simtim satui mai mult timp. Carbohidratii rafinati sunt cei foarte procesati si de multe ori plini de zaharuri adaugate. Gaseste diverse modalitati pentru a include cat mai multe legume, fructe si cereale integrale (orez brun, quinoa, mei) in dieta zilnica. Limiteaza la maximum consumul de carbohidrati rafinati: paine alba, paste, produse de patiserie dulci, dulciuri.

4. Bucura-te de grasimile bune
Ca si carbohidratii, nu toate grasimile sunt bune. Grasimile „bune” (acizii grasi Omega-3) sunt foarte benefice pentru sanatate. Cercetarile aduc dovezi solide ca Omega-3 (EPA si DHA) ajuta sanatatea inimii, a creierului, a articulatiilor, a ochilor, dar si sanatatea pielii. Consuma peste gras, cum ar fi somonul si tonul, si ia suplimente cu ulei de peste – sunt cele mai la indemana surse semnificative de acizi grasi Omega-3.

5. Bea apa toata ziua
Apa este elixirul sanatatii. Hidratarea ajuta la cresterea nivelului de energie si la sanatatea pielii. Apa, de asemenea, ajuta la eliminarea toxinelor si a deseurilor produse in organism. Bea doua pahare de apa inainte de fiecare masa. Nu numai ca te vei hidrata, dar vei manca vizibil mai putin in timpul mesei.

Corina Ionescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate