Salamul nu ingrasa!

Timp estimat de citire2 minute, 26 secunde

Persoanele care doresc sa urmeze o dieta de slabit sunt convinse ca trebuie sa renunte la multe alimente pentru a-si atinge scopul. In ultima vreme insa, lucrurile tind sa se schimbe. Industria alimentara a modificat compozitia nutritiva a multor produse. Astfel, salamurile si sunca nu mai contin atatea grasimi (deci, calorii), ci proteine.

Alimentatia pe baza acestor alimente va ajuta sa ramaneti in forma, pastrandu-va vitalitatea si tonusul muscular. Salamul, sunca presata, muschiul file, afumat sau neafumat, permit pierderea kilogramelor de prisos, fara sa atace masa musculara a organismului. Mezelurile, de exemplu, permit eliminarea a doua, trei kilograme in plus. Dieta pe baza lor nu este recomandata celor care au tensiune arteriala mare si nu este bine sa fie urmata mai mult de o saptamana, fiindca mezelurile au prea multa sare. Dieta nu impune limitari exagerate de calorii si nu strica echilibrul dintre substantele nutritive. Se recomanda consumul nelimitat de legume si verdeturi, cu restrangerea insa a pastelor fainoase si a dulciurilor.

Meniu saptamanal
Mic dejun pentru fiecare zi: o ceasca de ceai, 30 g de biscuiti din faina integrala; o portocala sau doua kiwi, ori doua mandarine (200 g).
Gustare pentru fiecare zi: un iaurt de fructe (125 g) si un fruct la alegere.
Restul meselor difera.

Luni
Pranz: 60 g fainoase cu suc de rosii; 50 g sunca afumata; 130 g salata de cruditati; o felie de paine (25g).
Cina: o portie de supa de rosii cu orez; 150 g de peste la gratar; 200 g legume fierte; o felie de paine.
Marti
Pranz: 60 g paste fainoase cu suc de rosii; 70 g sunca afumata; 130 g morcovi rasi cu suc de lamaie; o felie de paine.
Cina: o portie de supa de legume; 50 g de peste fiert; 200 g legume fierte; o felie de paine.
Miercuri
Pranz: 60 g orez fiert cu legume; 60 g pastrama cu lamaie; 130 g rosii cu o lingura de ulei; o felie de paine.
Cina: o portie de supa de legume; 50 g de peste fiert cu suc de lamaie; 200 g spanac fiert; o felie de paine.
Joi
Pranz: 60 g paste fainoase cu suc de rosii; 50 g salam cu sunca; 130 g salata de cruditati; o felie de paine.
Cina: o portie de piure de legume; 150 g pui cu o lingurita de suc de lamaie si ulei; o felie de paine.
Vineri
Pranz: 60 g paste fainoase cu dovlecei; 50 g muschi file; 130 g salata de cruditati; o felie de paine.
Cina: o portie de supa de legume; 150 g peste fiert; 200 g spanac fiert; o felie de paine.
Sambata
Pranz: 60 g paste fainoase cu suc de rosii; 50 g sunca afumata; 130 g salata verde; o felie de paine.
Cina: o portie de supa de legume; 150 g peste la gratar; 200 g legume la gratar; o felie de paine.
Duminica
Pranz: 60 g paste fainoase cu suc de rosii; 50 g mezeluri mixte; 130 g salata de cruditati; o felie de paine.
Cina : o portie de crema de conopida; 150 g peste la gratar; 200 g salata verde; o felie de paine.

Tatiana Covaci

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate