Reset Diet, un nou trend, o dietă eficientă

Dr. Corina Zugravu, medic primar igiena alimentatiei si nutritie

Timp estimat de citire2 minute, 15 secunde

Dieta are unele beneficii clare:

  • Te poate ajuta să slăbești, cel puțin în primele zile. Restricția calorică este evidentă, deci kilogramele se duc. Totuși există multe diferențe individuale legate de deperdiția ponderală (vârsta, sexul, greutatea de la care pornești), de aceea realizările pot fi diferite de la o persoană la alta.
  • Te motivează la început, mai ales că este vorba de numai 15 zile. Studiile arată într-adevăr că slăbitul e văzut ca un succes și acest fapt e legat de o scădere ponderală durabilă în timp. În schimb, dacă inițial rezultatele sunt mediocre, ești mai degrabă tentat să renunți.
  • Regimul e bogat în alimente sănătoase, cum ar fi fructele, legumele, cerealele integrale, leguminoasele, fructele oleaginoase, lactatele hipolipidice și alte alimente bogate în proteine. Toate sunt bogate în vitamine, minerale și fibre, ultimele fiind asociate cu scăderea în greutate și cu evitarea unor boli cronice.

Problemele acestei diete ar putea fi:

  • Aduce mult prea puține calorii, ceea ce, alături de slăbitul rapid, poate încetini rata metabolismului bazal și poate duce la pierderi de masă musculară. Totuși consumul de alimente bogate în proteine și exercițiile de rezistenta pot contrabalansa aceste efecte.
  • Caloriile puține induc eliberarea unei mari cantități de hormoni ai foamei, ceea ce poate scădea aderența la program.
  • Consumul limitat de alimente poate induce pe termen lung deficiente nutritionale si pierderi de masa musculara.
  • Pe termen lung e dificil de urmat, mai ales ca are mese lichide care sunt ceva mai puțin sățioase.

În ce constau alimentele permise:

  • Smoothie-urile au o bază lichidă (apă, apă aromatiză, lapte de vacă sau vegetal degresat), proteine (pudre proteice, tofu sau iaurt), grăsimi sănătoase (avocado, nuci, semințe) și ingrediente bogate în fibre (fructe și legume frunze). După culoare, există trei tipuri de smoothie: alb, roșu sau verde;
  • Gustări – acestea trebuie să aibă cam 150 de kilocalorii, să aibă un conținut scăzut de zaharuri și să aibă măcar 5 grame de proteine și fibre (edamame, popcorn, biscuiți integrali cu brânză fără grăsime etc.)
  • Mesele solide sunt gătite în casă și trebuie să aibă aproximativ 200-600 kilocalorii. Ingredientele trebuie să fie minim procesate și să conțină un raport bun între proteine, fibre și grăsimi sănătoase (salate, sandvișuri, supe, legume sotate, omletă de albușuri)
  • Băuturile permise sunt apa, cafeaua neagră sau ceaiurile neîndulcite

Există și alimente ce trebuie evitate. În primele 15 zile nu se recomandă lactate integrale, alimente prăjite sau înalt procesate, cereale rafinate, sucuri sau alcool.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

medic primar igiena alimentatiei si nutritie

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate