Renunta la fumat fara sa te ingrasi

Timp estimat de citire2 minute, 42 secunde

Multi fumatori evita sa se lase de fumat invocand ca motiv principal faptul ca se ingrasa dupa ce nu mai fumeaza. Cate kilograme iau in plus? Voi putea slabi daca ma ingras dupa ce ma las de fumat? Daca voi reincepe sa fumez, voi slabi? Slab sau Gras raspunde acestor intrebari.Intr-adevar, dupa renuntarea la fumat, are loc un castig in greutate, intre 3 si 5 kilograme, in special in cazul femeilor. Doua treimi din ex-fumatori iau in greutate pentru ca apetitul alimentar creste (tigarile confera si senzatia de satietate), iar la multi se formeaza reflexul de a rontai tot timpul cate ceva.

Fumatul mentine o greutate „artificiala”
 Mecanismele metabolice, independente de vointa noastra, duc la cresterea in greutate atunci cand renuntam la fumat – creste stocarea grasimilor alimentare. Nicotina continuta in tigari are efecte farmacologice care favorizeaza o usoara pierdere in greutate. Aceasta creste consumurile energetice cu 6% in repaus si 12% in efort. Altfel zis, pentru acelasi nivel de activitate, fumatorul arde calorii in plus fata de nefumator. Fara sa mai punem la socoteala ca tigara are si un efect de „taiere a poftei de mancare”. Se estimeaza in mare ca 20 de tigari fumate zilnic consuma 200 de calorii, si astfel un fumator are cu 3-4 kilograme mai putin decat ar avea daca nu ar fuma. Fumatul mentine deci o greutate „artificiala”, sub greutatea pe care ar trebui sa o avem. Este mult mai important pentru sanatate sa renunti la acest viciu si apoi sa scapi de kilogramele in plus sau pur si simplu sa nu permiti sa te ingrasi.

Renunta la dulciuri si grasimi

Cel mai important, atunci cand te lasi de fumat, este sa incerci sa renunti la obiceiurile alimentare proaste. Supravegheaza-ti alimentatia. Nu insista asupra produselor prea grase sau zaharoase si nu neglija fructele si legumele proaspete. Ca ajutor, poti consulta si un medic nutritionist, care iti poate indica un meniu personalizat. Solutia cea mai buna, alaturi de activitatea fizica, este regimul. Trebuie sa iti impui un regim alimentar riguros, de 1500-1600 kilocalorii pe zi pentru femei si 1700-1800 kilocalorii pe zi pentru barbati.

 Vointa, sport si substituenti nicotinici

  • In primele saptamani si luni de la oprirea fumatului poti avea tendinta sa mananci produse dulci, din acest motiv nu tine in casa ciocolata, biscuiti, bomboane; trebuie sa ai la indemana fructe. Castigul in greutate are loc mai ales in primele luni de la orpirea fumatului, dar dupa primele doua luni, cu putina vointa, iti vei putea recastiga greutatea normala.
  • Fa sport pentru a arde cele aproximativ 200 de calorii pe care le consumai pe vremea cand fumai. Sportul te va ajuta si ca stare de spirit -in timp, da dependenta. Fa jogging sau alege un sport unde ai posibilitatea sa te amuzi (cele colective, cu prieteni sau colegi). Vei redescoperi bucuria de a respira!
  • Pentru a nu mai fi tentat sa rontai intre mese, gestul fumatului trebuie inlocuit in primele zile cu guma de mestecat sau bomboane fara zahar. Utilizeaza substituenti nicotinici.
  • A fost demonstrat, printr-un studiu, ca femeile care se lasa de fumat si folosesc substituenti cu nicotina nu au castigat in greutate asa de mult ca cele care nu au luat substituenti (1-3 kilograme dupa 12 saptamani fata de 3-4 kilograme).

Dr. Laura Bara

 

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate