Reguli alimentare care tin metabolismul in miscare

Timp estimat de citire1 minut, 35 secunde

  1. Tine sticla cu apa aproape

Cercetatorii germani ne asigura ca daca bem 6 pahare de apa rece pe zi (circa 1.500 ml) ne putem intensifica ardererile cu aproximativ 50 de calorii zilnic. Desi par putine, cumulate, acestea ne pot ajuta sa dam jos chiar si 5 kg intr-un an – evident, rezultatele depind de excesul ponderal avut, dar si de multi alti factori ce tin de stilul de viata.

  1. Consuma mai multe produse organice

Cercetatorii canadieni au scos la iveala faptul ca persoanele aflate la dieta care au cele mai multe organoclorine (substante poluante provenite din pesticide, ce sunt depozitate in celulele adipoase) inregistreaza o scadere a ratei metabolice mai mare decat cea normala pe masura ce slabesc. Aceasta deoarece, cel mai probabil, toxinele interfereaza cu procesul de ardere a energiei. De altfel, alte studii sugereaza ca pesticidele favorizeaza luarea in greutate.

  1. Creste aportul de fier

Esential pentru transportul oxigenului necesar muschilor pentru a arde grasimea, fierul are un impact indirect, dar nu mai putin imporant, asupra metabolismului. Pana la menopauza, femeile pierd fier in fiecare luna, prin menstruatie. Pentru evitarea incetinirii metabolismului si lipsei de energie, refacerea rezervelor de fier trebuie sa fie o prioritate constanta.

  1. Ia mai multa vitamina D

Unul dintre multiplele roluri importante pe care le are vitamina D este acela de a preveni alterarea tesutului muscular, despre care stim deja ca este un tesut metabolic foarte activ. Poti obtine pana la 90% din doza zilnica recomandata (400 UI) unui adult dintr-o portie de 100 g somon. Alte surse bune: ton, creveti, tofu, lapte fortificat, oua.

Metabolismul bazal reprezinta 60-75% din ceea ce consumam zilnic. Dupa incheierea cresterii (in jurul varstei de 21 de ani), turatiile acestuia scad cu cate 2-3% la fiecare zece ani.

In timp ce tesutul adipos este un tesut aproape inert din punct de vedere metabolic, cel muscular are un rol important in sustinerea proceselor, pe care cei mai multi dintre noi le numim simplu „arderi”.

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate