Program complet de slabire si tonifiere pentru vacanta de vara

Timp estimat de citire4 minute, 31 secunde

O saptamana sau doua de concediu iti vor incarca bateriile si, de ce nu, poti profita de acest rastimp dedicat tie pentru a slabi si a-ti tonifia corpul, intr-un mod rapid si cat se poate de placut. Tot ce trebuie sa faci este sa incluzi in planurile tale de vacanta pasii pe care ti-i propunem in acest articol, in functie de locul unde iti vei petrece concediul!

1. Mananca ce iti place, dar in portii mici
Mult-asteptata vacanta nu este tocmai un moment prielnic pentru a-ti infrana orice pofta culinara, insa nici excesele nu-ti fac bine. Reteta ideala este sa inlocuiesti portiile uriase din restaurante cu unele injumatatite, pe care fie le pregatesti tu, fie le imparti cu inca o persoana ce vrea sa ti se alature in procesul de slabire. Economisesti bani si slabesti chiar si in vacanta – nu-i asa ca suna bine? {i, mai ales, este posibil.
La munte: Poti consuma oricat de multe fructe de padure doresti, pentru ca sunt bogate in antioxidanti si nu au multe calorii (spre exemplu, o mana de mure are doar 36 de calorii). Include in alimentatie verdeturi, branza proaspata si evita mamaliguta cu smantana, friptura de porc si ciorbitele traditionale.
La mare: Vacanta la mare este un prilej grozav de a slabi 1-2 kilograme, daca inveti sa te abtii de la tentatiile culinare oferite de terase si de comerciantii de pe faleze. Mananca in schimb carne de pui sau peste la gratar cu salata de rosii si fructe reci (caise, cirese, piersici).
Acasa: Daca ramai acasa in concediu, detii controlul asupra alimentatiei tale! Constientizeaza cand ti-e foame cu adevarat si cand ti-e doar pofta, injumatateste portiile si umple-ti frigiderul cu pepene rosu (are putine calorii si multa apa) si galben, ardei gras, rosii, peste, lamaie si salata verde.

2. Sculpteaza-ti silueta in fiecare zi
Cu siguranta, nimeni nu poate obtine rezultate radicale peste noapte, insa daca faci putina miscare in fiecare zi, indiferent ca te afli la malul marii, in varf de munte sau acasa, vei reusi sa-ti tonifici muschii si sa vezi cum grasimile depuse incep sa se topeasca. Ce inseamna „putina” miscare? Aproximativ 30 de minute in fiecare zi de sport sau activitati solicitante la nivel mediu, din punct de vedere fizic. Vei vedea ce usor este sa gasesti astfel de activitati!
La munte: Unul dintre cele mai frumoase sporturi pe care le poti practica la munte sunt drumetiile montane, prin padure. Echipat corespunzator, vei arde 530 de calorii pe ora! Daca ai conditiile necesare si iti place aventura, mai poti practica ciclismul montan sau echitatia (400 de calorii pe ora).
La mare: Litoralul iti ofera cele mai multe oportunitati de a face sport si de a te distra in acelasi timp, de la jogging pe malul marii (310 calorii in 30 de minute), pedalat la hidrobicicleta (190 calorii intr-o jumatate de ora) si volei pe plaja (230 calorii in 30 de minute), pana la inot in mare (200 calorii consumate in 15 minute) sau schi pe apa (160 calorii intr-o jumatate de ora).
Acasa: Daca nu te-ai apucat de un sport, concediul este o perioada buna pentru a incepe in forta aceasta activitate, intrucat ai mai mult timp sa te ocupi de tine si sa te refaci. Poti practica dansuri, ce vor ajuta sa arzi cel putin 130 de calorii intr-o jumatate de ora, aerobic, fitness, inot la piscina sau jogging.

3. Ingrijeste-ti corpul si scapa de celulita
Daca vrei sa te intorci din concediu cu o piele mult mai ferma si intinsa, pe langa sport si o alimentatie echilibrata, este necesar sa investesti ceva timp si, in unele cazuri, o parte din buget si in tratamentele de ingrijire corporala si anticelulitice. Daca pleci in concediu la spa sau intr-una din statiunile balneoclimaterice de la noi, cu siguranta te vor incanta masajele si impachetarile oferite, insa si la mare, la munte sau acasa avem destule optiuni!
La munte: Prin sauna contribui la eliminarea toxinelor subcutanate si din organism, datorita transpiratiei, iar un sfert de ora de stat in aburii benefici este o modalitate placuta de a petrece o seara racoroasa la munte. Tot in zonele montane se gasesc o multime de plante vindecatoare pe care le poti usca si, apoi, pregati ceaiuri din ele – roaga pe cineva care se pricepe sa te indrume sa culegi arnica (denumit popular podbal de munte sau carul-zanelor), trei-frati-patati si ienupar.
La mare: Starea ta generala se va imbunatati simtitor dupa o cura de talasoterapie, in care tot ce trebuie sa faci este sa stai la plaja, in special intre orele 7:30-10, sa inspiri aerul marin si sa te balacesti in apa sarata. Aceste procedee au efecte benefice asupra pielii tale, asupra sistemului respirator si asupra psihicului, in special daca suferi de oboseala cronica sau stres. De asemenea, poti profita de statul la plaja pentru a-ti exfolia talpile cu nisip umed, asa cum fac femeile din Maui, si vei avea calcaie fine, ca de bebelus.
Acasa: Daca tot esti acasa si ai suficient timp la dispozitie, iti poti pregati impachetari corporale naturale, care te vor ajuta in lupta contra celulitei. Amesteca intr-o baza de ulei de migdale dulci sau de masline cate 5 picaturi de ulei esential de ienupar, eucalipt, rozmarin si lavanda, maseaza-ti energic cu aceasta compozitie zonele afectate de celulita, apoi infasoara-te cu folie alimentara de plastic si lasa sa actioneze o ora, de preferat la caldura. De asemenea, poti merge la masaj anticelulitic la o clinica de infrumusetare sau ti-l poti face si tu, cu o crema lipo-reductoare.

Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate