Plante care inlocuiesc cu succes salata verde

Timp estimat de citire3 minute, 57 secunde

Iti plac salatele si cu toate acestea te-ai plictisit de clasica salata verde? Iti poti prepara tot felul de salate gustoase cu diverse tipuri de legume verzi care inlocuiesc cu succes bine cunoscuta salata verde. In continuare vei afla care sunt acestea si cum poti sa le prepari si combini.

Rucola este deja o planta folosita destul de des in salate. Are o aroma usor piperata si creste in manunchiuri mici de cateva frunze. Desi are putine calorii, rucola este o sursa bogata de calciu, magneziu, fier si potasiu, dar si de vitamine precum A, C, K si acid folic. In plus, unele cercetari au aratat ca, daca consumam rucola in mod regulat, putem reduce riscul aparitiei cancerului.

  • Idee de preparare: Cea mai simpla reteta pentru salata de rucola este sa amestecam rosii cherry cu rucola si putina ceapa si sa adaugam ulei de masline, putin piper, sare si suc de lamaie. Daca va plac salatele cu peste, puteti adauga si file de somon afumat taiat fasii – se potriveste foarte bine cu rucola. 

Frunze de papadie: Poate nu stiati, insa papadia, o floare intalnita peste tot la noi in tara, are frunze comestibile. Cele mai bune pentru salata sunt frunzele culese de cand sunt mici si inca fragede, adica primavera, devreme. Frunzele de papadie au gust amarui si contin calciu, fier, potasiu si zinc, dar si vitaminele A, B complex, C si D.  

  • Idee de preparare: Intr-un bol de salata pe jumatate plin cu frunze de papadie, adaugati o jumatate de ceapa rosie, doua rosii taiate, o jumatate de lingurita de busuioc uscat, sare, piper si ulei.

Andivele au frunze incretite, dantelate la margini, colorate in alb si verde si sunt foarte populare in Europa. Au o aroma racoritoare si rafinata, cu o tenta de amarui. Andivele sunt unele dintre cele mai bogate surse de vitamina A, dar contin si multa vitamina C, fosfor, fier, potasiu si sulf. O frunza de andiva contine doar o calorie.

  • Idee de preparare: Taiati 2-3 andive in bucati, amestecati-le cu alune sau nuci pisate, cu Blue cheese (branza cu mucegaiuri albastre) pisata, ulei de masline, otet balsamic, sare si piper dupa gust.

Frisee: are o aroma care aduce putin a aluna si o textura unica.  Este un tip de cicoare, o planta exotica iar atunci cand este crescuta pentru consum trebuie ferita de lumina soarelui, care o poate face amara. Stunci cand o preparam este de preferat sa o rupem mai degraba decat sa o atiem cu cutitul. 

  • Idee de preparare: Poti servi salata simpla de frisee, cu ulei de masline si otet alb sau rosu, sau poti adauga oua fierte, cateva felii de bacon rumenit, putin suc de lamaie,  o lingura de mustar Dijon si ceapa rosie taiata rondele.

Radicchio: Mai este cunoscuta si sub numele de cicoare italiana, si este colorata in alb si grena. Are gust putin amarui si este bogata in antioxidanti naturali, dar contine si vitaminele A, C, E si K, precum si calciu, potasiu, fosfor, magneziu si seleniu.

  • Idee de preparare: Salata de radicchio poate fi preparata cu branza feta cubulete, ceapa rosie taiata rondele, ulei de arahide si dressing format din otet balsamic, mustar Dijon, piper, sare si ulei de masline.

Spanacul are un gust racoritor in salate, iar pe langa asta este bogat in fier si poate fi usor preparat in diverse combinatii. Cele mai bune sunt frunzele crude, neajunse la maturitate, pentru ca sunt mai fragede si au o aroma mai placuta.

  • Idee de preparare: Pentru a prepara salata de spanac, ai nevoie de aproape o jumatate de kilogram de frunze de spanac, merisor uscat, alone prajite in unt, seminte de susan, ceapa maruntita, boia de ardei, otet, ulei sis are dupa gust.

Macrisul si salata Romaine: Macrisul are aroma asemanatoare mustarului si face parte din familia cruciferelor, care include varza si broccoli. Are o aroma puternica si contine Omega 3 si 6, precum si mai multe minerale si vitamine (A, C, E, K). Salata Romaine este un tip lunguiet de salata, cu frunze verde inchis. In general, frunzele de la exteriorul sau sunt mai tari, de aceea pentru prepararea salatelor i se foloseste miezul sau “inima”.

  • Idee de preparare: Macrisul poate fi preparat foarte simplu cu cateva frunze de menta proaspata maruntita, patrunjel, salata Romaine (frunzele de la interior), suc de lamaie, ulei de masline, sare si piper.

Acum poti sa inlocuiesti cu succes clasica salata verde si poti sa te rasfeti oferindu-ti in fiecare zi un alt fel de salata. Nu uita insa sa speli bine frunzele oricarei plante pe care o folosesti si sa le lasi sa se zvante inanite de a le prepara, pentru ca dressingul sa “adere” la frunze.

Text: Bianca Badescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu