Efectul proximitatii, vinovat de consumul inconstient
De cate ori nu ti s-a intamplat, fiind la birou, sa intinzi mana, in mod inconstient, dupa biscuiti, covrigei sau alte rontaieli, si sa le faci imediat disparute, iar apoi sa te intrebi: „De ce am mancat?” Nu te-ai bucurat de gustul lor, unde mai pui ca nu-ti era foame si nici macar pofta.
06.03.2019
1669


Timp estimat de citire:
1 minut, 15 secundeInainte de a-ti da seama insa de toate acestea, le-ai si mancat. Un nou studiu aparut in revista „Appetite” reconfirma ceva ce cunoasteam deja intuitiv sau am experimentat pe propria piele si anume ca avem tendinta de a manca alimente care ne sunt la indemana, indiferent daca ni le dorim sau nu. Concret, cercetatorii au plasat stafide si bomboane M&M la distante diferite de participanti, urmarind sa vada ce impact are accesibilitatea unui aliment sanatos si a altuia mai putin sanatos asupra consumului. Ce au descoperit? Ca, in cazul stafidelor, distanta nu a contat aproape deloc si ca participantii care le prefera au mancat din ele indiferent daca acestea erau departe sau aproape de ei. Cu M&M insa a fost o cu totul alta poveste. Cand bomboanele erau mai departe, participantii mancau in mod semnificativ o cantitate mai mica si viceversa, „efectul proximitatii” fiind mai mult decat evident. Concluzia expertilor? Ca e important sa acordam o atentie sporita ambientului in care ne petrecem timpul si ca exista anumite produse care, fiind la vedere si la indemana, pot declansa consumul inconstient – le mancam pentru ca sunt acolo, nu pentru ca le vrem cu adevarat.

Catena sprijină refugiații ucraineni
30.03.2022

Au fost extrași cei 10 câștigători ai campaniei Catena „Moș Crăciun îți poate da o Dacia pentru inima ta”
25.12.2021