Efectul proximitatii, vinovat de consumul inconstient
De cate ori nu ti s-a intamplat, fiind la birou, sa intinzi mana, in mod inconstient, dupa biscuiti, covrigei sau alte rontaieli, si sa le faci imediat disparute, iar apoi sa te intrebi: „De ce am mancat?” Nu te-ai bucurat de gustul lor, unde mai pui ca nu-ti era foame si nici macar pofta.
06.03.2019
1851


Timp estimat de citire:
1 minut, 15 secundeInainte de a-ti da seama insa de toate acestea, le-ai si mancat. Un nou studiu aparut in revista „Appetite” reconfirma ceva ce cunoasteam deja intuitiv sau am experimentat pe propria piele si anume ca avem tendinta de a manca alimente care ne sunt la indemana, indiferent daca ni le dorim sau nu. Concret, cercetatorii au plasat stafide si bomboane M&M la distante diferite de participanti, urmarind sa vada ce impact are accesibilitatea unui aliment sanatos si a altuia mai putin sanatos asupra consumului. Ce au descoperit? Ca, in cazul stafidelor, distanta nu a contat aproape deloc si ca participantii care le prefera au mancat din ele indiferent daca acestea erau departe sau aproape de ei. Cu M&M insa a fost o cu totul alta poveste. Cand bomboanele erau mai departe, participantii mancau in mod semnificativ o cantitate mai mica si viceversa, „efectul proximitatii” fiind mai mult decat evident. Concluzia expertilor? Ca e important sa acordam o atentie sporita ambientului in care ne petrecem timpul si ca exista anumite produse care, fiind la vedere si la indemana, pot declansa consumul inconstient – le mancam pentru ca sunt acolo, nu pentru ca le vrem cu adevarat.

Benesio StresCalm, „Votat Produsul Anului” 2023, la categoria Suplimente naturale antistres!
17.05.2023