Efect nepretuit in dieta: alimentul care te ajuta sa mananci mai putin

Timp estimat de citire1 minut, 26 secunde

Consumul unui iaurt cu continut ridicat de zer poate reduce in mod substantial aportul de calorii la masa urmatoare. Pare prea simplu ca sa fie adevarat? Ei bine, efectul surprinzator este real si a fost pus in evidenta de un grup de cercetatori de la Institutul de Nutritie si Alimente Functionale din Quebec, Canada. 

Oamenii de stiinta au realizat un experiment in care, vreme de cinci zile, au urmarit efectul consumului mai multor tipuri de iaurt asupra comportamentului alimentar de peste zi. Mai exact, ei au rugat mai multi voluntari sa nu manance nimic timp de 12 ore, iar apoi, la ora 8 dimineata, sa ia un mic dejun de 730 kcal. Ulterior, la ora 10.30, subiectii au servit o portie de iaurt. La ora 12.30, acestia au avut acces la un bufet suedez unde au putut sa consume tot ce doreau, la discretie.

Singura variabila in cadrul acestui studiu a fost compozitia iaurtului, in fiecare zi fiind ales un tip diferit de iaurt, si anume: iaurt normal, iaurt imbogatit cu proteine din zer si alte trei sortimente imbogatite cu fibre. Toate aceste iaurturi au avut acelasi gust, textura si aceeasi cantitate de proteine si calorii (57 kcal).

Mai mult zer in iaurt = mai putine calorii consumate

Rezultatele au relevat ca doar iaurtul cu zer a avut un impact semnificativ asupra aportului caloric la pranz, cu o reducere de aproximativ 200 kcal. Mai exact, in ziua in care s-a consumat acest tip de iaurt, valoarea pranzului a fost, in medie, de 1.216 kcal, fata de 1.410 kcal, cat reprezenta in celelalte zile. Practic, a reiesit o diferenta de 14%. In fapt, spun cercetatorii, proteina din zer nu reduce pofta de mancare, dar contribuie la mentinerea starii de satietate mai mult timp.

Sursa: www.passionsante.be

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate